Gå til innhold

Ønsker tips til en god og billig turkniv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha en kniv jeg kan ta med på tur i skog og fjell for i skjære opp spekepølser,  spidde pinner til pinnebrød, og skjære annen småmat. Jeg skal ikke patere noen store dyr. Har noen en god og billig turkniv å tipse meg om?

Anonymkode: ec231...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Dette skal du angripe på aller enkleste måte, det er slett ingen grunn til å være jålete med det scenariet du beskriver. Gakk hen til Jula, Clas Ohlson eller Biltema og kjøp en enkel håndverkerkniv. De til 20-30 kroner hos Jula er f.eks helt utmerket til ditt bruk.

Det du imidlertid SKAL passe på er å kjøpe en slik kniv med blad i karbonstål, og ikke rustfritt stål ( de finnes gjerne i begge varianter). Da er det veldig mye enklere å skjerpe dem ved behov, enten med et bryne du kanskje har hjemme på kjøkkenet eller med en medbragt liten knivsliper til under hundrelappen – slik som f.eks denne:

https://www.klikk.no/helse/trening/tester/test-av-knivsliper-3338476

Anonymkode: 14d26...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg kan anbefale Mora Kniv Companion. Den er kjent for å være en pålitelig og rimelig turkniv. Den har en skarp og holdbar knivsegg som er flott for å skjære opp mat og lage pinnebrød. Du kan finne den til en god pris på flere utendørsutstyrsbutikker. Lykke til med turen din!

Anonymkode: 0b8ce...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...