Gå til innhold

Har noen vanlige mennesker prøvd walkingpad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe meg en tredemølle, er ikke i den beste formen så trenger ikke det raskeste båndet. Vurderer walkingpad, men blir litt skeptisk når så mange reklamerer på insta og den heter WALKINGpad. Jeg er ikke den raskeste, men vil jo gjerne iallefall jogge på mølla.

Er den så stabil og snedig som folk skal ha det til?

Gjør det at man kan legge den sammen at man glemmer at den finnes?

Anonymkode: a4728...317

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har walkingpad. 

Men: jeg bruker den som kontormølle. Ikke hovedsaklig til trening. Jeg har den på hjemmekontoret, og går på den mens jeg jobber. 

Jeg bruker den også til rolige løpeturer, når det er "blabla-møter" på jobb hvor jeg kan ha både lyd og video av. 

Jeg bruker en skikkelig mølle til skikkelig trening. 

Walkingpad er et godt alternativ om alternativet er ingenting. Det er MYE bedre enn ingenting. Du kan løpe sakte på den, og det er bedre enn å ikke løpe i det hele tatt. 

Hovedproblemet er ikke at det er lav maks-hastighet. Det er at båndet er smalt, og det er ikke noe sikkerhets-stenger på sidene, kun en stang foran. Dette gjør at den er uegnet til å løpe så fort på at du blir sliten og vinglete. Når man presser seg og løper hardt, har de fleste en tendens til å vingle mer, og ha større sjanse for å både trakke utfor båndet, og miste balansen. 

Jeg ville aldri løpt fort/hardt på min walkingpad. Den er helt ok til rolige løpeturer, men ikke blodsmak-i-munnen-trening (noe jeg uansett ikke ville klart da max-hastigheten er 12 km/h på min). 

Den er ikke kjempestabil, nei.. Om du er redd for å "glemme" den, kan du jo bare la være å legge den sammen?

Om du har plass til en skikkelig mølle, ville jeg kjøpt det, om hovedformålet ditt er trening. 

Anonymkode: 894cb...1e5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at det gjerne er en betydelig lavere max-vektgrense på disse walking padene. Så en som hadde grense på 80 kg, så den kunne bare brukes av barna i huset. 

Anonymkode: 30394...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://walkingpad.no/collections/walkingpad/products/walkingpad-x21

Denne ser bra ut. Tåler 110kg. 

Når jeg jogger, jogger jeg i 8.0-9.5km/t. 8 oppleves som sakte for meg, 9.5 veldig raskt. De fleste walkingpads går vel opp til 12km/t. Du trenger ikke mer enn det! 

Men.. for 12.000kr er det også mulig å få tilgang til et treningssenter i ca tre år. Jeg vurderte å kjøpe walkingpad, men valgte å istedet kjøpe et ettårig abonnement på treningssenter til 4000kr. Der har jeg tilgang på bedre tredemøller + ekstremt mye annet også. Anser det for å være et bedre kjøp.

Anonymkode: 64b1e...5b0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Når jeg jogger, jogger jeg i 8.0-9.5km/t. 8 oppleves som sakte for meg, 9.5 veldig raskt. De fleste walkingpads går vel opp til 12km/t. Du trenger ikke mer enn det! 

Men.. for 12.000kr er det også mulig å få tilgang til et treningssenter i ca tre år. Jeg vurderte å kjøpe walkingpad, men valgte å istedet kjøpe et ettårig abonnement på treningssenter til 4000kr. Der har jeg tilgang på bedre tredemøller + ekstremt mye annet også. Anser det for å være et bedre kjøp.

Du personlig trenger kanskje ikke mer enn det, men de aller fleste vil trenge mer enn 12 km/h etter hvert, når de skal løpe intervaller osv (som er en viktig del av de fleste løpeprogrammer). 

Med en walkingpad kan du trene hjemme, når som helst - også etter at ungene er i seng.... Og du slipper bruke tid på å komme deg til et treningsstudio. I småbarnstiden var det glemmesak å dra på treningssenter, da reddet det å ha mølle hjemme treningen. 

Anonymkode: 894cb...1e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min walkingpad har en maksfart på 6km/t, så den er i aller høyeste grad en WALKINGpad.

Anonymkode: 4af92...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke løpe pga skade, og har uansett naboer under meg. Men vil likevel tipse om denne: 

https://www.tights.no/butikk/levity-walking-treadmill-pro/

Svært solid gåmølle til en god pris. Jeg har den framme hele tiden, men den har hjul og kan rulles under noe.

Jeg må løpe hvis jeg skrur den på maks, men enig i at man bør investere i en vanlig tredemølle om målet er løping.

Anonymkode: c6199...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/11/2023 at 3:03 PM, AnonymBruker said:

Haha, grunnen til at jeg vurderer walkingpad, eller grunnen til at jeg ønsker kjøpe meg tredemølle er fordi jeg ikke føler jeg får fullt utbytte av treningssenteret og ei tredemølle til 10 000 kostet under to år på treningsenter.  Og tredemølle i hjemmet gjør at jeg enkelt kan ta ei økt når jeg har 40 minutter til overs (uansett vær) og ikke tenke på at nermeste treningssenter er 15mikutter unna. Bor på bygda og har muligheten til å bruke styrkerommet til idrettslaget for 150kr/året som jeg tenkte supplere med, men de har ingen kondisjons utstyr. 

Anonymkode: a4728...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en walking pad med maks fart på 12 km/t. Er veldig fornøyd med den, men bruker den som et supplement de dagene jeg ikke jogger ute, eller gidder å dra på treningssenteret. Jeg synes den er grei å løpe på, muligens fordi jeg er relativt liten og har små føtter. Båndet er både smalt og kort sammenlignet med ordentlige møller. 

Anonymkode: a28c7...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden. Er det noen som har bestilt noe sted på nett, til ok pris og fått levert hjem? Har vurdert en stund. Jeg elsker å gå tur, men nå går det mot vinter og fint å kunne gå en del inne også. Løping er ikke for meg, så trenger ikke en stor tredemølle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (12 timer siden):

Slenger meg på denne tråden. Er det noen som har bestilt noe sted på nett, til ok pris og fått levert hjem? Har vurdert en stund. Jeg elsker å gå tur, men nå går det mot vinter og fint å kunne gå en del inne også. Løping er ikke for meg, så trenger ikke en stor tredemølle. 

Jeg kjøpte min på multicom. 

Anonymkode: 8c063...8aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...