Gå til innhold

Hvor i Norge er det best å leve som transkvinne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg på områder i Norge hvor større andelen av befolkningen har positive holdninger til transpersoner enn andre steder. Og hvilke områder i Norge mener du er helt no-go? 

Jeg bor for tiden rundt Arendal, men jeg mistrives veldig her. Da jeg bodde i Drammen for noen år tilbake hadde jeg det bedre på vennefronten sånn sett. Har noen venner her også, men har måttet gjøre en større innsats her nede. Datinglivet her borte derimot er ikke eksisterende. På Østlandet er dating mye enklere fordi mitt inntrykk er at folk der er mindre dømmende og har ikke fordommer mot transpersoner som andre steder. Har datet masse her, men det har ikke vært noen som er interessert i noe seriøst annet enn et ligg. De eneste jeg har sjans på kjærestefronten er menn som er litt rare og langt i fra mine typer. 

På Østlandet har jeg mye mer flaks med å finne en som liker meg og vil bli sammen og som jeg også liker, men dating som trans er nok alltid vanskeligere. Men noen deler av landet er enklere enn andre enn klart. 

Nå tenker jeg å uansett flytte herfra til neste år, og takk Gud for det. Kommer nok ikke til å bosette meg på Sørlandet igjen. For min del liker jeg Østlandet godt. 

Anonymkode: 0a2ab...284

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oslo, det kommer alle til å svare uansett. Ikke at jeg er så fan av byen da

Anonymkode: c6a98...b4e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke gått opp for deg at jo eldre folk blir desto mer satt blir de, og følgelig vanskeligere å bygge relasjoner med? 

Anonymkode: 6737d...df4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart Oslo. Dette gjelder for hele regla LGBTQ++++.

Anonymkode: 0efa5...d0e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oslo, det kommer alle til å svare uansett. Ikke at jeg er så fan av byen da

Anonymkode: c6a98...b4e

Liker Oslo veldig godt, bare litt for dyrt å bo der for min økonomi. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har ikke gått opp for deg at jo eldre folk blir desto mer satt blir de, og følgelig vanskeligere å bygge relasjoner med? 

Jo jeg vet dette, men jeg er bare 24 år. Betyr uansett ikke at mange folk er annerledes etter hvor man er fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo (kanskje unntatt visse bydeler).

Evt en mindre by på Østlandet da de gjerne har færre problemer type «visse bydeler» i Oslo.

Anonymkode: 7b39b...c74

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er slik mange steder, men arendal er helt klart en by som snevrer seg inn og det gjelder for mange grupperinger som velger noe annerledes. Håper du finner bedre tider og gode venner et annet sted. :rose:

Anonymkode: a9cdb...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som transkvinne er du kanskje med i en interesseorganisasjon eller lignende? Vil tro det er bedre å spørre der… de har erfaringen 

Anonymkode: 8e01d...982

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som transkvinne er du kanskje med i en interesseorganisasjon eller lignende? Vil tro det er bedre å spørre der… de har erfaringen 

Anonymkode: 8e01d...982

Nei jeg er ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen, Trondeheim eller Tromsø. Større byer langt fra bibelbeltet og uten mange über-religiøse folk.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (9 minutter siden):

Bergen, Trondeheim eller Tromsø. Større byer langt fra bibelbeltet og uten mange über-religiøse folk.

Bergen er midt i Vestlandets bibelbelte. Det er overraskende konservativt. Det er flere konservative der enn i kyststripa på Sørlandet (da holder vi indre Vest-Agder og lommelendinger og sånt utenfor). 

Anonymkode: c5eb9...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo, 100%. Skeive utesteder, egne arrangementer for transpersoner, aktive organisasjoner og et skeivt kulturliv gjør det til et fint sted. Kommunen er også veldig gode på skeiv politikk og man blir en transperson i mengden som er veldig behagelig. 

Hvis du ikke vil bo i selve Oslo, er f.eks Bærum fint. Lett å reise innover er det også og hvis man ser mot Lommedalen kan man leve ganske tilbaketrukket. Rimeligere å bo er det også der. 

Anonymkode: b127b...492

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oslo, 100%. Skeive utesteder, egne arrangementer for transpersoner, aktive organisasjoner og et skeivt kulturliv gjør det til et fint sted. Kommunen er også veldig gode på skeiv politikk og man blir en transperson i mengden som er veldig behagelig. 

Hvis du ikke vil bo i selve Oslo, er f.eks Bærum fint. Lett å reise innover er det også og hvis man ser mot Lommedalen kan man leve ganske tilbaketrukket. Rimeligere å bo er det også der. 

Anonymkode: b127b...492

Hadde lett bosatt meg i Oslo eller Bærum om økonomien min tillot meg det. 

Du vet ikke om noen andre steder/områder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei jeg er ikke det. 

Da bør du vurdere å melde deg inn i en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for nedsettende ytringer, avsporing, tulleinnlegg og svar til slettede innlegg. Etterfølgende innlegg ble slettet for spørsmål om moderering, spørsmål besvares i Private forumhenvendelser.

Rhodiola, adm.

Endret av Rhodiola
etterfølgende innlegg ble slettet for spørsmål om moderering den 03.11.23 kl. 20:28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske vanskelig å vite om man ikke er trans eller skeiv selv, men tror det er svært få her på KG.

Jeg tror nok dessverre at du kommer til å møte fordommer uansett hvor du flytter. Om Oslo er noe bedre enn andre byer, er helt avhengig av hvilket miljø du er i.

Anonymkode: 6da96...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke nødvendigvis sant. Har møtt mange eldre som er veldig åpne og forståelsesfulle for nyere ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hviljen plass som er best. Bor i Stavanger ( for sikkert har for det 🤣). Tror det er noe blandet, men er jo et miljø og noen her som er en forkjemper for det lokalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...