Gå til innhold

Julegave date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater en mann, gjort det i noen måneder (3-4). Er vel kanskje mer situationship enn dating. Og det er helt greit for oss begge 🙂 Så til spørsmålet: Gir man julegave når man dater /i situationship? Jeg har lyst til å gi 🥰 hvor stor gave er vanlig å gi en slik setting?

Anonymkode: a5e37...388

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig!🥰 

Jeg ga julegave til daten min i fjor. Ga han et sett fra rituals og en badekåpe. Han ble fornøyd🥰

Anonymkode: dbaf0...945

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror ikke jeg ville gitt julegave til noen jeg datet, på den annen side når jeg tenker over det hadde jeg kansje taklet om noen ga meg det 🤔hadde blitt litt satt ut men 🤔

Føler sånt hører til forhold 🤔

Anonymkode: 79d14...01c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så koselig!🥰 

Jeg ga julegave til daten min i fjor. Ga han et sett fra rituals og en badekåpe. Han ble fornøyd🥰

Så hyggelig gave ☺️ Fikk du noe av han? (Spør ikke fordi jeg forventer gave, men kjekt å høre hva folks erfaringer med dette er)

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror ikke jeg ville gitt julegave til noen jeg datet, på den annen side når jeg tenker over det hadde jeg kansje taklet om noen ga meg det 🤔hadde blitt litt satt ut men 🤔

Føler sånt hører til forhold 🤔

Anonymkode: 79d14...01c

Takk for innspill. Er jo derfor litt i tvil hva som er riktig.. Samtidig rundt juletider har vi datet nesten et halvt år 😅 så det er ikke en mann jeg har drukket kaffe med to ganger heller.. Ah, vanskelig dette her

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har begynt å date nå. Hvis vi fortsatt dater til jul, blir det definitivt julegave på henne. Men det er litt tidlig å si ennå. 

Jeg synes julegaven må handle mer om tanken mer enn prislappen på dette stadiet.

Mne mine tanker ang pris er: For lite eller ingen gave er gjerrig. For dyrt blir love bombing og kan gjøre dama forlegen.

Anonymkode: ade28...e2b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har begynt å date nå. Hvis vi fortsatt dater til jul, blir det definitivt julegave på henne. Men det er litt tidlig å si ennå. 

Jeg synes julegaven må handle mer om tanken mer enn prislappen på dette stadiet.

Mne mine tanker ang pris er: For lite eller ingen gave er gjerrig. For dyrt blir love bombing og kan gjøre dama forlegen.

Anonymkode: ade28...e2b

Takk for svar ☺️ enig i siste avsnitt! Men hva er passe pris?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dater en mann, gjort det i noen måneder (3-4). Er vel kanskje mer situationship enn dating. Og det er helt greit for oss begge 🙂 Så til spørsmålet: Gir man julegave når man dater /i situationship? Jeg har lyst til å gi 🥰 hvor stor gave er vanlig å gi en slik setting?

Når man har datet i 3 -- 4 måneder, ville jeg tenkt at vi var kjærester. Er dere i en situasjons forhold, eller situationship, hva er egentlig det? Betyr det at dere dater flere samtidig? 

Jeg hadde kjøpt gave til kjæresten min, men gir ikke gaver til vennene mine. 

• Liker 4
Skrevet
exictence skrev (45 minutter siden):

Når man har datet i 3 -- 4 måneder, ville jeg tenkt at vi var kjærester. Er dere i en situasjons forhold, eller situationship, hva er egentlig det? Betyr det at dere dater flere samtidig? 

Jeg hadde kjøpt gave til kjæresten min, men gir ikke gaver til vennene mine. 

Vi dater ikke andre og er eksklusive. Men av ulike grunner, så tar vi det rolig med å definere noe. Vi begge har gode grunner som begge respekterer og har forståelse for hverandres synspunkt. 
Så vi er ikke kjærester, men selvsagt mer enn bare en date man har truffet for kaffe et par ganger 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hyggelig gave ☺️ Fikk du noe av han? (Spør ikke fordi jeg forventer gave, men kjekt å høre hva folks erfaringer med dette er)

Jeg fikk tøfler 😊

• Hjerte 1
Skrevet

Hva er egentlig problemet med å kalle seg kjærester når man har datet i et halvt år og ikke treffer andre?

Anonymkode: 4cdaa...fec

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi dater ikke andre og er eksklusive. Men av ulike grunner, så tar vi det rolig med å definere noe. Vi begge har gode grunner som begge respekterer og har forståelse for hverandres synspunkt. 
Så vi er ikke kjærester, men selvsagt mer enn bare en date man har truffet for kaffe et par ganger 

Hva er feil med å bruke ordet kjæreste på dere? Forstår ikke? Har dere noe som må holdes skjult? 

Ville heller føle respekt og forståelse for at dere var kjærester

• Liker 1
Skrevet
exictence skrev (2 timer siden):

Hva er feil med å bruke ordet kjæreste på dere? Forstår ikke? Har dere noe som må holdes skjult? 

Ville heller føle respekt og forståelse for at dere var kjærester

Litt på siden av tråden, men jeg svarer likevel 🥰 og håper på flere gode tips i forhold til spørsmålet 🙏 Det er vel ikke noe feil, men vi er enige om å ta ting i et rolig tempo. Så lenge vi er enige om det og fornøyde, så spiller det ikke så stor rolle for meg hva andre tenker man skal kalle det. Det er bl.a barn i bildet (jeg har barn) som gjør at jeg tenker det er fint å vente og han har sine grunner for å bruke litt tid. 
Ingen av oss har noe å skjule, men er nok også litt private av oss ift. omverden. I tillegg får vi ikke truffet hverandre så ofte som vi ønsker, så selv om vi har datet en stund, så ønsker vi bli bedre kjent. I tillegg føler jeg at det blir mye mas fra familie og venner om å hilse på «kjæresten» osv hvis det er et offisielt forhold. Jeg vil være mer sikker i før jeg inngår noe som andre enn meg og partner skal ta del i

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er egentlig problemet med å kalle seg kjærester når man har datet i et halvt år og ikke treffer andre?

Anonymkode: 4cdaa...fec

Se over. Fint med svar på det jeg spør om også 🙏☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, det høres naturlig ut å gi julegave til en man er særlig glad i, og sannsynlig en fremtidig kjæreste. Det er nok forskjell på hvor stor gave man da gir til hverandre. Tror du ikke at dere kanskje kommer til å snakke litt om sånt når det nærmer seg?

Jeg kjøpte en alpakka sports trøye til sånn rundt 800 kr.

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall ventet med å kjøpe noe til i midten av desember. 

Anonymkode: 22f87...1c9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

En fellesopplevelse ville vært min gave til en jeg ikke var sammen med; invitasjon til en forestilling, et måltid eller whatever. Om det er kinobilletter eller noe dyrt spiller ingen rolle.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde ihvertfall ventet med å kjøpe noe til i midten av desember. 

Anonymkode: 22f87...1c9

Kjøper alltid julegaver i god tid før desember ☺️ Alltid ferdig med det innen 1. desember 👌🏼 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøper alltid julegaver i god tid før desember ☺️ Alltid ferdig med det innen 1. desember 👌🏼 

Litt kjipt hvis dere er over før 1 desember... kjøp noe du kan bruke sjøl

Anonymkode: ae2cd...6ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har datet en mann i en måned. Ser egentlig for meg at jeg fremdeles dater han til jul, evt har definert forholdet som noe annet. Så jeg har begynt å tenke på julegave.

Men hjelpes så vanskelig. Jeg har veldig forhold råd så det kan ikke bli for dyrt. Har tenkt på et sett fra Rituals, men det burde kanskje være litt mer romantisk.

Anonymkode: 53b2c...9ef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...