Gå til innhold

Er Toro Meksikansk Gryte usunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det usunt? Jeg bruker å lage med karbonade deig oppi. Blir det en usunn matrett?

Anonymkode: 71b63...faf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ultraprosessert tror jeg, men karbonadedeig er jo relativt sunt da. Jeg blander ofte de to sammen til et godt måltid

Skrevet

Foreslår at du spør i Kosthold og helse.

Anonymkode: 1c421...301

Skrevet

Det er jo UP. I tillegg er det mye ris, og ekstremt lite grønnsaker. Ville heller satset på å lage gryterett selv, med gode råvarer, mye grønnsaker, og uten alle tilsetningsstoffer. 

Anonymkode: 2345e...ac1

Skrevet

Jeg er litt sånn som tenker at slikt er litt relativt. Sunt eller usunt. Tenker det er en helt ok middag innimellom. Litt mye salt ofte i sånne ferdigposer, men helt ok i ny og ne. Om du har litt salat ved siden av blir det en del sunnere. ☺️

Og man må se litt på helhet. Og porsjonsmengde. Spiser man mye grønt før den dagen f eks så er det greit å droppe salat også. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Alt som har "Toro" foran seg gir panisk fordømmelse, hamring på tastaturet, pustevansker og dåne anfall for svært mange her på kg. I så måte er det ikke super sunt. Men for resten av oss levende så et det helt i orden som middag innimellom 

Anonymkode: 0e770...cf9

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke spesielt sunt, nei. 

• Liker 2
Skrevet

Det er nesten like lett å lage det samme mer fra bunnen, med tomater på boks, frossen grønnsaksblanding, ris og krydder.

Alle sånne poser inneholder mye drit og lite næring:

ris 63 %, tomat 8 %, løk 7 %, brune bønner 6 %, paprika 4 %, olje (raps,solsikke), maisstivelse, salt, hvetemel, aroma, krydder, hvitløk,sukker, fargestoff (ammoniert karamell), gjærekstrakt, bukkehornkløver,syre (sitronsyre).

Lager du selv så slipper du 63% ris og kan kline til med mer grønnsaker.

Anonymkode: d3ca2...19f

• Liker 1
Skrevet

Jeg lager det med karbonadedeig, så har jeg salat ved siden av. Og tenker det ikke er så ille.

Og jeg spiser mest ren mat, laget fra bunn. Men ferdig mat, toro og lignende er greit iblant.

Anonymkode: 25afb...c6f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Foreslår at du spør i Kosthold og helse.

Anonymkode: 1c421...301

Tråden er flyttet til forumsrommet Kosthold og livsstil 

Perelandra, mod. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg lager ofte tacogryte, det er veldig enkelt. Steker karbonadedeig med løk og paprika. Har i bønner og mais, tacokrydder og hermetiske tomater og lar det putre inn. Har jeg risrester blander jeg det rett i gryta, men da passer jeg på å ha i litt ekstra væske. Har avocado, salsa, litt revet ost og rømme til. Og noen nacochips om vi har det (som da drar ned «sunnhetsskalaen» litt, men fem chips skader ikke når gryta er lagd med nesten 50% grønnsaker (om man regner mais inn) og man ikke tar for mye ris

Skrevet

Jeg har oppi en pakke stekte grønnsaker, gjerne den blomkol og brokkoli til coop. Jeg driter i om den er ultra prossesert eller hva, tipper de 3-4 ølene eller vinen jeg drikker en helg i blant er mer skadelig 🤪

Anonymkode: d4d98...083

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...