Gå til innhold

Webeditor til Mac


lillesky

Anbefalte innlegg

På PC har jeg brukt Dreamweaver, men på Mac fungerer ikke DW så godt.

Noen som har gode tips til webeditor til Mac?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dreamweaver fungerer da utmerket på mac (?).

Apple har forøvrig kommet nettopp kommet med iWeb, som er en del av iLife-pakken. Med denne er det griseenkelt å lage griselekre sider men hvis man skal være litt avansert kommer den til kort.

Forøvrig finnes bla Adobe GoLive, Contribute, Freeway Express, RapidWeaver og mange flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en litt eldre mac er jeg enig at DW ikke funker optimalt. På den forrige maskina mi med G3-prosessor og en eldre utgave av DW var det veldig treigt og ustabilt. Men DW er den beste WYSIWYG-editoren jeg vet om. Holde deg for all del unna Frontpage, den skriver styggere kode enn det jeg ville gjort i fylla :overrasket:

Jeg bruker BBedit lite til å skrive websider, skriver da html og css fra grunnen av. Programmet er litt mer avansert enn vanlig notepad, siden det har inkludert søkefunksjon, mulighet for å sette inn nummering av linjene osv. Absolutt å anbefale, da man får mer kontroll med kodinga ved å skrive den fra grunnen av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en helt ny Powemac nå, har ikke orket å prøve DW på den, siden det fungerte dårlig på den forrige Macen.

Bruker php, oh ohså html-koder, så jeg trenger kontroll med kodinga. ;)

Takk for tips ang. BBEdit lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...