Gå til innhold

Hvilke type vinglass har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger nye vinglass og er på jakt etter inspirasjon, så hvilken type har du? Helt enkle eller noen litt mer fancy 

Anonymkode: 94b9b...99f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har og bruker disse til "hverdags" altså viss det bare er meg og mannen, eller ikke noe spesielle anledninger 

Screenshot_20231006_231832_SamsungInternet.thumb.jpg.656c052c3779ea06908d3873c9d7abbf.jpg

https://www.cervera.no/produkt/pols-potten-vinglass-6-pk-25-cl

Også har jeg noen som ligner veldig på disse som er kjøpt på Indiska i sin tid til mer festlige sammenkomster eller andre anledninger Screenshot_20231006_231616_Google.thumb.jpg.ce3e87c6b7f040353a9e0921bbb4a05f.jpg

Har også 6 både rød og hvit vinglass i Hellstrøm serien men må innrømme at de blir skjeldent brukt 

• Liker 1
Skrevet
skreppamedleppa skrev (4 minutter siden):

Jeg har og bruker disse til "hverdags" altså viss det bare er meg og mannen, eller ikke noe spesielle anledninger 

Screenshot_20231006_231832_SamsungInternet.thumb.jpg.656c052c3779ea06908d3873c9d7abbf.jpg

https://www.cervera.no/produkt/pols-potten-vinglass-6-pk-25-cl

Også har jeg noen som ligner veldig på disse som er kjøpt på Indiska i sin tid til mer festlige sammenkomster eller andre anledninger Screenshot_20231006_231616_Google.thumb.jpg.ce3e87c6b7f040353a9e0921bbb4a05f.jpg

Har også 6 både rød og hvit vinglass i Hellstrøm serien men må innrømme at de blir skjeldent brukt 

Så fine glass du har. Jeg har kjedelige Eva solo glass. Bourgogne og riesling. 

• Liker 1
Skrevet

Har rosendahl hvitvinsglass til alt 😅 og to rødvin glass i krystall som jeg hadde fra studietid sikkert fra bruktbutikk eller noe. Er ikke så fine på det

Skrevet

Riedel hvitvin, champagne og en type for rødvin (husker ikke hvilken) og zalto universalglass. 

Anonymkode: 4ac98...3b2

• Liker 3
Skrevet (endret)

image.thumb.png.50c7d020cc7bababc371d4780aa38600.png

Jeg har ganske mange av disse krystallglassene fra JG Durant, som jeg syntes var skikkelig fine for 25 år siden da jeg flyttet hjemmefra. Jeg har dem både i rødvinsglass, og som smale og rette "flutes" til hvitvin og champagne. Hadde jeg valgt i dag, ville det blitt noe annet. For det første ville jeg gått for både rød-og hvitvinsglass med mer tulipanformet klokke, og for det andre en mer elegant stett enn disse "søylene", som gjør glassene både tunge og ikke spesielt gode å holde i. 

Jeg vurderer å bytte dem ut med Hadeland Sentimento, for eksempel dette allroundglasset: https://www.hadeland.com/salina-allround-50cl?nosto_source=cmp&nosto=503327032 

Odyssé-serien fra Hadeland er et mer prisvennlig alternativ, som dessuten tåler oppvaskmaskin: https://www.hadeland.com/vinsmaking-pakketilbud?nosto_source=cmp&nosto=423312514

Endret av Ullvott
Skrevet

Har vinglass fra Rosendahl og Eva Solo. 

Skrevet

Vi har Iittala essence vinglass både til rød, hvit og champagne 

Anonymkode: 1f5d1...3c6

Skrevet
Kinder skrev (2 timer siden):

Så fine glass du har. Jeg har kjedelige Eva solo glass. Bourgogne og riesling. 

Eva Solo er jo veldig fine kvalitetsglass 😊 Men takk tror jeg bare er veldig fargeglad som er et gjennomgående tema i livet mitt:sjenert: 

• Liker 1
Skrevet

Har Zalto-glass, pluss en del gamle krystallglass jeg har arvet etter mine oldeforeldre. Zaltoglassene blir mest brukt, da krystallglassene er så små, men jeg syns de er veldig fine og er veldig glad i dem. 

• Liker 3
Skrevet

Har bare Rosendahl sine. Har ikke noe selskap her hjemme så jeg bruker dem hver gang jeg har lyst på et glass vin. Også driver jeg å faser ut hverdags servise mitt. For jeg fant ut at jeg har jo aldri noen selskaper. Så hvorfor skal fin servise mitt bare stå og støv ned og bare bli brukt til jul. Ungene er voksne. Så jeg er ikke redd for ting lenger. 

Anonymkode: bae04...f45

Skrevet

Diverse fra Riedel, vintage champagne, bordeaux og riesling. 
Zalto hvitvin, universal og bordeaux. 

Anonymkode: f74ed...14b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...