Gå til innhold

Tiltrukket av psykolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker også at det er mange kvinner der ute som har litt nonverbale lærevansker siden dere tror at en mann liker dere så fort han ser deres vei, eller at han er hypp så fort han smiler til dere. Bytt psykolog. Han har ikke lov til å innlede noe forhold med deg uansett om dere begge hadde "likt" hverandre.

Anonymkode: 1bc9e...fc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter på andre siden av bordet i dette scenariet. 

Først må jeg si at de aller, aller fleste mennesker er interessante når man får bli kjent med deres innerste. Det er et privilegium synes jeg. 

Og det hender ofte jeg gleder meg til neste time, fordi vi jobber med noe veldig spennende eller er i en god steam. Det hender nok at jeg sier det til klienter også.

Forelskelse derimot.. Aj, det er ikke så enkelt å håndtere synes jeg. Men det kan være lurt å fortelle om det. Det kan ta vekk magien

Anonymkode: 98d02...9cd

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 12.41):

Det går mye tid på å tenke på han. Ja det er jo jobben hans, men samtidig så føler jeg at det er noe mer også fra han sin side. Han har gjort mye utenfor timene, (god mulig det er vanlig) men han har også sagt at han alltid ser frem til timene våre, og at han savnet timene når det var lang tid mellom timene. Han sa også at det ikke gjelder alle pasientene hans. 

Så jeg vet ikke, kanskje jeg legger noe i det eller så er han bare sånn😊 

Alternativt avslutte det profesjonelle forholdet og spurt om han vil privat. 

TS

Anonymkode: 11d96...0c3

Han kan ikke starte et forhold til pasienten sin etter avsluttet behandlerrelasjon heller. Det kan føre til at han mister autorisasjonen sin.

Anonymkode: 36297...0ed

Skrevet

Jeg har det på samme måte med fastlegen min…han kommer også med kommentarer som jeg helt klart kunne ha tolket dithen at jeg er spesiell/han liker meg ekstra godt. Men, jeg vet jo at alt dette sitter i mitt eget hode, og at han ikke er interessert i meg (og selv om han var, så hadde det vært umulig)

.  
Derfor holder jeg selvsagt stilt om hva jeg føler, og venter på at det skal gå over. Han er en fantastisk lege, som jeg har hatt i mange år, og jeg ønsker ikke å måtte bytte til en annen, bare pga en teit forelskelse som kommer til å gå over. 

Anonymkode: cb482...568

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2023 den 23.48):

Jeg har gått til en psykolg en stund, over 6 mnd, via videosamtaler og jeg kjenner på en erotisk tiltrekking. Kan fantasere om at vi har sex etc.. Vi kommer veldig godt overens og har en god kjemi.

Er det flere som har opplevd dette eller lignende? 

Mann 45+ her. Har hatt lyst på min kvinnelige fastlege i alle år. Hun er noen få år eldre enn jeg er, kanskje 52.

Anonymkode: 0eeb1...544

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har det på samme måte med fastlegen min…han kommer også med kommentarer som jeg helt klart kunne ha tolket dithen at jeg er spesiell/han liker meg ekstra godt. Men, jeg vet jo at alt dette sitter i mitt eget hode, og at han ikke er interessert i meg (og selv om han var, så hadde det vært umulig)

.  
Derfor holder jeg selvsagt stilt om hva jeg føler, og venter på at det skal gå over. Han er en fantastisk lege, som jeg har hatt i mange år, og jeg ønsker ikke å måtte bytte til en annen, bare pga en teit forelskelse som kommer til å gå over. 

Hadde det likt, byttet, men tenker fortsatt på han. Skulle vært ulovlig for fine menn å være fastleger og psykologer 😮‍💨 

Anonymkode: a6f84...c16

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde det likt, byttet, men tenker fortsatt på han. Skulle vært ulovlig for fine menn å være fastleger og psykologer 😮‍💨 

Tja….nå er det først og fremst petsonligheten til fastlegen min jeg er tiltrukket av. Den er veldig fin. Så er det jo også sånn at jo mer vi liker noen, jo mer tiltrekkende blir de. 
Har det hjulpet å bytte syns du? Jeg ønsker ikke å bytte min. Han har vært fastlegen min i 5-6 år, og det er bare det siste halvåret denne irritere forelskelsen har dukket opp. Jeg satser på den forsvinner i løpet av det neste halve året….

Til TS: Ikke si noe til psykologen om disse tankene om du har lyst å beholde ham som behandler. 

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Er mann og hadde kvinnelig psykolog. Ble tiltrukket av henne.  Hun var på samme alder som meg samtidig som hun viste enormt med sympati for meg. Men det var jo jobben hennes.  Jeg visste jo også at hun ikke ble betatt av meg når alle samtalene våre gikk ut på at jeg fortalte hvor ille livet mitt var og at jeg ønsket at det skulle ta slutt.  Det er  ingen som blir sjarmert av slikt. 

Anonymkode: edca7...ab7

Jo! Jeg gjør! #Medavhengig.

Anonymkode: af762...5a1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja….nå er det først og fremst petsonligheten til fastlegen min jeg er tiltrukket av. Den er veldig fin. Så er det jo også sånn at jo mer vi liker noen, jo mer tiltrekkende blir de. 
Har det hjulpet å bytte syns du? Jeg ønsker ikke å bytte min. Han har vært fastlegen min i 5-6 år, og det er bare det siste halvåret denne irritere forelskelsen har dukket opp. Jeg satser på den forsvinner i løpet av det neste halve året….

Til TS: Ikke si noe til psykologen om disse tankene om du har lyst å beholde ham som behandler. 

Samme her. Og er jo også derfor jeg ikke tror at psykologen liker meg.  Psykologtimene går jo ut på at psykologen lytter til mine problemer og gir meg støtte. Det er jo ekstremt ensidig og det er derfor det er psykologen som får betalt. Det er jo ikke som om psykolgoene går ut av psykologtimene og tenker: Endelig en som forstår meg

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo! Jeg gjør! #Medavhengig.

Anonymkode: af762...5a1

Meg du siterer. Er du psykolog? Og har du blitt forelsket i en pasient fordi du syntes synd på vedkommende?

Skrevet

Er ikke profesjonelle psykologer trent til å takle slikt? Yngre folk er jo veldig flyktige, og kan forveksles det å bli lyttet til med følelser, at en deler noe. Kanskje er det en hjelp til for eksempel unngå å falle for uhensiktsmessige folk i det virkelige livet, ved å jobbe med det i timene. Det er ikke så vanlig for voksne folk da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mente fin som fin person, det var personligheten her å ja. Overdrev med det utsagnet, det er frustrerende med forbudt forelskelse.

Om du ikke vil, syns jeg ikke du burde bytte. For min del har jeg jo ikke blitt betatt av noen siden, enda, så han er fortsatt den fineste mannen i byen for min del. Tror forelskelsen din kan gå over uansett om du fortsetter å se fastlegen, som du håper, om du merker det blir et stort problem kan du jo vurdere å bytte. Løsningen som jeg har merket det tidligere i livet er at tiden slukker flammen eventuelt å møte andre menn du finner fine. Blir sikkert bra til slutt 😁 Kanskje gjør det legebesøkene dine mer spennende, å det skader jo ikke. 

Jeg byttet fordi jeg også syns det er vanskelig å åpne meg opp om pinlige sykdomsbilder til akkurat han, så det var også for å skåne stoltheten min haha. 

Skrevet

Jeg har hatt sex med psykologen min, og lovet å holde det hemmelig. 

Anonymkode: a24da...1de

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stakkars deg, du må begynne å ha timer hos ny psykolog.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke bra. Utnyttet psykologen deg, eller var det noe duselv også ønsket? 

Skrevet

Er du voksen, så er vel det er eget valg? Jeg ville ikke ha fortsatt der hvis du sliter i livet ditt. 

Skrevet (endret)
Hoia skrev (36 minutter siden):

Er ikke profesjonelle psykologer trent til å takle slikt? Yngre folk er jo veldig flyktige, og kan forveksles det å bli lyttet til med følelser, at en deler noe. Kanskje er det en hjelp til for eksempel unngå å falle for uhensiktsmessige folk i det virkelige livet, ved å jobbe med det i timene. Det er ikke så vanlig for voksne folk da.

Jeg vet ingen ting om hva psykologer spesielt er trent til, men jeg kan garantere deg at det forventes at de skal håndtere slikt profesjonelt. Selv underviser jeg i høyere utdanning, og med ujevne mellomrom har studenter vist interesse for meg som mann. Jeg går aldri inn i en slik "dialog" med dem. Jeg later som ingen ting og går videre. Slik skal det være.    

Endret av Klokkeren
presisering
Skrevet
Klokkeren skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ingen ting om hva psykologer spesielt er trent til, men jeg kan garantere deg at det forventes at de skal håndtere slikt profesjonelt. Underviser selv i høyere utdanning, og med ujevne mellomrom har studenter vist interesse for meg som mann. Jeg går aldri inn i en slik "dialog" med dem. Jeg later som ingen ting og går videre. Slik skal det være.    

Ja, det blir kanskje litt vanskelig hvis de skal slikke sår etter sår, hvis det også går beis.

Skrevet

Jeg har tenkt det samme som mange av dere skriver og er obs på at det "vanlig". Samtidig så har jeg hatt veldig utbytte av behandlingen, den er effektiv og vi har spennende timer. Kan jo være at vi har en god vennskapelig kjemi som gjør timene bra. (Noen klikker bedre sammen enn andre) vi er i samme alder.

Og ja det er nok bare hodet mitt som spiller på hvilke følelser jeg får av samtalene. 

Han nevte også i en samtale at om jeg hadde bodd i samme landsdel så kunne jeg vært pasienten hans. (Vi har kun hatt timer på video) 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...