Gå til innhold

vi vil på ferie

Fremhevede innlegg

Gjest Fruktfat
Skrevet

det vil si ikke hellas eller spania, men lenger bort.

først hadde vi tenkt mexico, nå lurer vi litt på thailand, har også vært inne på tanken om aruba. og så så jeg litt rundt her, og tenkte på malaysia, maldivene, seychellene, indonesia.

HJELP!?

noen som vil gi meg noen tips, gjerne fortelle om de har vært på et flott sted?

jeg vil høre ALT!

:smilbla::hoppe:

vi har lyst til å være borte minst to uker, helst tre.

målet er sol og bading og avslapping, men det kan jo bli kjedelig i tre uker, så det må gjerne være noe annet å finne på der og.

tilsammen (totalt med lommepnger, reise, alt) har jeg tenkt ca 60 000.

vi har tenkt til å reise september-november.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Karibien?

Eller hva med Brazil?

Tanzania? Sør-Afrika?

Endret av Latee
Skrevet

Jeg hadde dratt til Afrika, kombinert safari og badeferie!

Skrevet

Mine forslag ut fra egne oppelvelser:

Sør-Afrika (Cape Town) og Namibia!

- Kombinere safari, bading og historie/kultur! Anbefaler å leie bil og kjøre rundt i Etosha nasjonalpark i Namibia! (http://www.namibian.org/travel/namibia/etosha.htm)

Singapore og Vietnam

- Hovedferien i Vietnam, men avslutte (evt også begynne med) storbyferie i Singapore! På Sentosa er det skikkelige bademuligheter.

Rundreise i Italia (Toscana?)

- Leie bil og kjøre rundt i Toscana. Roma og Firenze er fantastisk, men småbyene og landsbyene i Toscana er også nydelige! Bruke en uke eller noe på en vingård eller lignende. (www.mediterraneo.no) Bør foreta denne reisen i september, mens det fortsatt er behagelige temperaturer der.

Mine drømmereiser:

- Mexico

- India og Sri Lanka

- New Zealand

- Japan

Gjest Fruktfat
Skrevet

takk for svar! :smilbla:

vi vil reise langt, så det blir ikke europa, og være garantert fint vær, og dermed er også malaysia utelukket. (eller var det mauritius? et eller annet på m) der var det nemlig regntid eller monsun eller noe på begge sider den tiden vi har tenkt tilå reise.

fler forslag og erfaringer mottas gjerne! :hoppe:

Skrevet

Mexico er fantastisk!!!

Der kan du velge etter humøret:

Reise til Mexicos svar på Las Vegas i Cancun og kombinere det med backpackerparadiset Isla Mujeres rett utenfor, eller reis på superturistisk strandferie i Playa del Carmen, bo i bungalower uten elektrisk belysning i Tulum, til surfeparadis med herlige strender og koslige hotell i Puerto Escondido... mulighetene er nesten ubegrensede!

-Og uansett hvor du reiser er det ikke langt til nærmeste maya-kulturskatt! Kombinér gjerne med en tur til Guatemala og bestig Pacaya-vulkanen og besøk Tikal (fantastiske mayaruiner midt i jungelen), det vil dere ikke angre på!!

Skrevet

i malaysia er det ikke regntid.... der er det flott å reise til hele året:)25 - 35 grader.. mye å oppleve og for 11.000 og oppover kan du bo over 2 uker i flotte bungalower ( se Langkawi - malaysia, hos wikstrøm reiser....)

vi vurderer å reise dit i juli selv.......

Skrevet
i malaysia er det ikke regntid.... der er det flott å reise til hele året:)25 - 35 grader.. mye å oppleve og for 11.000 og oppover kan du bo over 2 uker i flotte bungalower ( se Langkawi - malaysia, hos wikstrøm reiser....)

vi vurderer å reise dit i juli selv.......

Gjelder det ikke bare vestkysten? Tror det er monsun på østkysten.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Gjelder det ikke bare vestkysten? Tror det er monsun på østkysten.

jeg fant nemlig et sted på nettet hvor det stod at på ene siden (vestkysten?) var det det fra august til oktober, mens på andre siden (østkysten?) var det det fra september til januar.

og vi har tenkt til å reise i september/oktober...

men som sagt; jeg husker ikke om det var malaysia eller maldivene eller mauritius, bare et eller annet på m! ;)

forresten har sambo nå sagt at han vil reise et sted hvor det er SKIKKELIG fint, hvite strender og turkis hav osv.

mexico har vi hørt så mye bra om, så det frister veldig, samtidig var vi inne på www.kuredu.com : oj oj oj oj... :sjarmor:

Gjest Blære ikke reg.
Skrevet

Hva med Los Angeles eller Florida, feks Miami Beach. Da kan du jo fint kominere sol og bad med storby og i tilegg haugevis med attraksjoner i form av fornøyelsesparker av alle slag

Skrevet

Hva med Tobago, St. Thomas, Cuba, Antigua.... Karibien er nydelig!

Gjest Fruktfat
Skrevet
jeg fant nemlig et sted på nettet hvor det stod at på ene siden (vestkysten?) var det det fra august til oktober, mens på andre siden (østkysten?) var det det fra september til januar. 

det var malaysia ja, regntid fra september til februar, på forskjellige deler.

fant det på nobletours.no, lastet ned katalogen, stod under klima.

Skrevet

Maldivene er fantastisk. Og en helårsdestinasjon.

Du får definitivt kritthvite strender, turkist hav, fantastisk mat og total avslapping.

Men noen opplevelsestur er det ikke. Vi var på Maldivene (Veligandu) i fjor sommer og var i paradis. Men vi ville jo ha en avslappende ferie med tid til oss i fokus (bryllupsreise). Det skjer ikke så mye bortsett fra spennende snorkling, turer på stranda, ulike spaopplevelser, masse mat og noen diverse utflukter..

Gjest Fruktfat
Skrevet
Men noen opplevelsestur er det ikke. Vi var på Maldivene (Veligandu) i fjor sommer og var i paradis. Men vi ville jo ha en avslappende ferie med tid til oss i fokus (bryllupsreise). Det skjer ikke så mye bortsett fra spennende snorkling, turer på stranda, ulike spaopplevelser, masse mat og noen diverse utflukter..

det er jo det vi er ute etter, men vi har lyst til å være borte i 3 uker, og da kan det bli litt kjedelig, selv om vi er fryktelig late... :kgblunk:

har vært inne på wikstrøm reiser, men prisene er jo uten fly...

ARUBA har vi (jeg) tenkt på før og, hvordan var det der?

fortell, fortell :hoppe:

Skrevet

Hei! Jeg har selv vært i Mexico & Malaysia og i valget mellom de to blir det LETT Mexico!! Snorkling og båttur til Isla Mujeres var fantastisk, intet mindre. Så har du jo maya-templer etc som bare må ses når du blir lei av sol og bad!

Gjest Fruktfat
Skrevet
Hei! Jeg har selv vært i Mexico & Malaysia og i valget mellom de to blir det LETT Mexico!! Snorkling og båttur til Isla Mujeres var fantastisk, intet mindre. Så har du jo maya-templer etc som bare må ses når du blir lei av sol og bad!

oj oj oj! :sjarmor:

det går mer og mer mot mexico ja! :hoppe:

gleder meg allerede til å kjøpe poncho og sombrero, hehehe!

dere som har vært i mexico, kan dere fortelle mer?

hvor dere var, når på året, hva dere gjorde, prisnivå;alt!

Skrevet

Vi har vært i Mexico og Maldivene. Jeg har også vært i Malaysia, men du har gått litt bort i fra det?

Vi var bare 2 uker i Mexico, men skulle gjerne ha vært lenger. Vi fløy til Mexico City og så fly til Cancun. Det var Gran Canaris for amerikanere så det var bare å komme seg bort derfra asap. Men det var fint der, da.

Vi hadde en fantastisk tur, reiste rundt på Yucatanhalvøya med buss, så mange fine Maya-pyramider, utrolig flotte strender (vi bodde på et herlig sted i Tulum som jeg mener heter Diamante K, skal se om jeg kan finne nettstedet.. Her og litt mer her.)

Det er enkelt å reise i Mexico, du finner overnattingssteder for enhver lommebok. Særlig hvis du kommer litt utenfor allfarvei kan du finne bra og billige steder.

Maldivene var et helt annet type sted. Vi var på Kuredu på bryllupsreise, og det er som nevnt ovenfor ikke noe opplevelsesferie. (selv om vi gikk haidykkerkurs og dykket med sikkert 12 hai) Det ble mest sol, kos, mat, spa, men det er ikke å forakte det heller. :sjarmor: Vi drar gjerne tilbake dit.

Bare spør om du lurer på noe annet.

Gjest Fruktfat
Skrevet

takk, siam! :smilbla:

ja, etter at jeg så det var regntid (eller hva det nå er) på begge sider den tiden vi har lyst til å reise, blir det nok ikke malaysia.

var inne på www.kuredu.com, og dæven, der var det fint!!

samtidig vil vi jo se litt og, og jeg synes pyramider og ruiner er spennende, samtidig som jeg elsker sand og strand ferie.

eneste er at det er lavsesong orkan(?)sesong i mexico på den tida...

sambo søkte litt, og kom på bahia de california (tror jeg det het) i mexico, det ligger på andre siden og høyere opp enn cancun osv.

skriv mer, mer! jeg elsker å lese om andres reiser! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...