Gå til innhold

Kondom eller ikke.

Fremhevede innlegg

Skrevet
anon01 skrev (39 minutter siden):

Det er ikke kult å ha sexsykdommer! 

Det er rett og slett fantastisk idioti. Å klare å dra på seg seksuelt overførbare sykdommer i dag burde kvalifiserer til institusjonsplass og sko med borrelås. Da er man rett og slett dum i hodet.

Anonymkode: 3fa1d...371

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bruk Kondom! har fått klamydia på 2 ganger på under et år, kan ikke stole på mannfolk

Anonymkode: 2ce41...d58

Kan egentlig ikke stole på noen, og ikke engang seg selv. Jeg har bare hatt sex med to kvinner i løpet av siste året, og de mente å ha kontroll på egen helse, og de partnere de hadde hatt. Jeg fikk klamydia, og ingen av damene testet positivt. Hva gjør man?  

Anonymkode: 2fba0...3d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruk Kondom! har fått klamydia på 2 ganger på under et år, kan ikke stole på mannfolk

Anonymkode: 2ce41...d58

Vel, det er jo tydeligvis en del kvinner som også har klamydia. Kan ikke stole på dem heller. 

Anonymkode: 87fa8...a05

Skrevet

Kondom, selvfølgelig. Begge tester seg for SOS før dere dropper kondomen.

Skrevet

Det er rett og slett fantastisk idioti. Å klare å dra på seg seksuelt overførbare sykdommer i dag burde kvalifiserer til institusjonsplass og sko med borrelås. Da er man rett og slett dum i hodet.

Jeg fikk genital herpes I ett fast forhold. Det testes ikke for det når man tester seg for kjønnssykdommer. Og mange har herpesvirus i kroppen uten å vite det. Kan ligge latent i årevis. Og ca 70-80% lever med ett eller 2 av herpesvirusene. Og begge kan overføres til underlivet. Ved samleie eller oralsex. I tillegg har 80-90% av voksne som har sex vært smittet av hpv. Så det er ikke enkelt. Når jeg ber menn bruke kondom, begynner 99% av de å sutre. 

Anonymkode: f7c7b...c87

Skrevet

Kondom bør man bruke. Og husk at det ikke testes for herpesvirusene når man tar undersøkelse for seksuelt overførbare sykdommer 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg fikk klamydia, og ingen av damene testet positivt. Hva gjør man?  

Anonymkode: 2fba0...3d9

Jævlig uflaks at du fikk klamma med kondom…

Skrevet

Når jeg ber menn bruke kondom, begynner 99% av de å sutre. 

Da er de strengt tatt ikke menn. De er guttunger. De er uansett ikke en du ønsker å ha sex med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg skal på date idag. Gjerne hos han.

Nå lurer jeg på hvis det går så langt som til sex, skal jeg be ham bruke kondom?

Jeg er både infertil og går på p-piller så der er jeg rimelig sikker.

Men jeg tenker på kjønnsykdommer. Hvor lenge må det ha gått siden han hadde sex for at jeg skal føle meg sikker til å ha sex uten kondom?

Anonymkode: 001aa...cb6

Det har ikke noe å si hvor lenge det er siden han hadde sex hvis han er smittet med noe. Kondom bør du bruke uansett alltid fram til du er i et monogamt forhold hvor begge har testet seg og er smittefri!

Skrevet

Jeg fikk genital herpes I ett fast forhold. Det testes ikke for det når man tester seg for kjønnssykdommer. Og mange har herpesvirus i kroppen uten å vite det. Kan ligge latent i årevis. Og ca 70-80% lever med ett eller 2 av herpesvirusene. Og begge kan overføres til underlivet. Ved samleie eller oralsex. I tillegg har 80-90% av voksne som har sex vært smittet av hpv. Så det er ikke enkelt. Når jeg ber menn bruke kondom, begynner 99% av de å sutre. 

HPV må du nesten bare regne med å få hvis du ikke vil forbli jomfru, og bare i de færreste tilfeller vil det utvikle seg til kreft. HPV-virus regnes heller ikke som en kjønnssykdom på linje med klamydia, gonoré osv.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kjipt du har denne erfaringen. Jeg selv bruker alltid kondom ved sex med kvinner jeg ikke er i forhold med. Ville aldri falt meg inn å gjøre det uten. 
Men dessverre opplever jeg noen ganger kvinner også ber meg om å droppe den fordi de helst vil ha sex uten.

Anonymkode: 31f73...ed1

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Da er de strengt tatt ikke menn. De er guttunger. De er uansett ikke en du ønsker å ha sex med.

Mulig det, men dette er menn over 45

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er en del kjønnssykdommer som det vanligvis ikke testes for, så det er fullt mulig å pådra seg uten å være dum.

Anonymkode: 4dcf1...cf9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...