AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #1 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg begynte å date en mann for 3 mnd siden. Det starta med at vi ble kjent på tinder og chattet en god del. Vi skulle møtes, men så avlyste han i siste øyeblikk fordi han ikke følte seg klar. Jeg sa at det forstår jeg, at det uansett var hyggelig å bli kjent med han og han får ha lykke til videre. Så tok han kontakt dagen etter og fortalte at han hadde veldig lyst til å møte meg. Etter mer chatting og litt om og menn så sa jeg «enten så møtes vi eller så lar vi dette ligge». Vi møttes til slutt da og alt har vært veldig fint. Han fortalte at det ble slutt mellom han og barnemor for 1 år siden. Vi har begge barn fra tidligere forhold. Jeg syntes at det alltid var noe som har skurret. Jeg har følt at han ikke alltid har vært mentalt til stede. Spesielt når vi har hatt sex har han hatt ereksjonsproblemer og jeg har følt at jeg ikke får noe kontakt med han under sex. jeg syntes også at det altid var merkelig at han ALDRI på disse 3 mnd har svart tlf forran meg når x-en har ringt fordi ungen skal prate med han. Jeg har observert alt dette disse 3 mnd. Så, det som skjedde nå er at han for 2 uker siden plutselig ble helt annerledes. Sexen ble kjempe bra, ikke mer ereksjonsproblemer. Og det var da det gikk opp for meg at her er det virkelig noe som ikke har stemt. Ender opp med at jeg fikk en skikkelig ekkel magefølelse for noen dager siden. Den forsvant aldri. Jeg var helt fra meg i flere dager. Den ekle magefølelsen og tanken på at han faktisk ikke har vært helt ærlig mot meg ga seg ikke. Jeg insisterte og insisterte på at han må være ærlig med meg fordi det er noe som ikke stemmer. Og til slutt sa han det. Det er ikke 1 år siden det ble slutt det er 6 mnd siden. Hun flyttet ut i juni, vi ble kjent i juli. Tror ikke noe på at hun flyttet ut i juni, jeg er sikker på at de bodde sammen frem til han solgte huset for 1 mnd siden. Han har vært uærlig om så mye at jeg er kvalm. Jeg er så skuffet. Jeg valgte å stole på han, men han valgte å ikke være ærlig med meg. Han sier at han ikke sa sannheten fordi han var redd for å miste meg. Men nå har han mista meg fordi han ikke har vært ærlig. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre…. 😟 Anonymkode: 0b7fd...5e4 10
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #2 Skrevet 6. oktober 2023 Tror du vet veldig godt hva du bør gjrøe? En sånn mann hadde jeg aldri gått videre med! Anonymkode: de57c...9af 8 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #3 Skrevet 6. oktober 2023 Dump han!!! Du kan aldri stole på den mannen igjen. Han lurer deg Anonymkode: ecbc4...5a7 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #4 Skrevet 6. oktober 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Men nå har han mista meg fordi han ikke har vært ærlig. Si akkurat dette til han. Jeg hadde latt han gå, selv om det er lettere sagt enn gjort.. Om du ikke klarer, så er det viktig at han fra og med nå legger alle kortene på bordet. Anonymkode: eebb9...5b6 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #5 Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dump han!!! Du kan aldri stole på den mannen igjen. Han lurer deg Anonymkode: ecbc4...5a7 Ts her. Pratet med han i dag. Han sa at vi ble kjent på ett feil tidspunkt da han fortsatt bodde med x-en. At han prøvde å stoppe det men han klarte ikke å la vær å være med meg osv… han sier at han ikke var sammen med x-en men at hun ikke hadde flyttet ut enda og de ikke hadde ordnet med hus og ungen osv… jeg stoler på at det han føler for meg var og er ekte men, han har ikke vært ærlig om sin livssituasjon og jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Jeg tenker sånn som deg, at jeg ikke kommer til å klare å stole på han. Men, vi er så kompatible på alle mulige måter og vi hadde det så bra sammen. Anonymkode: 0b7fd...5e4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #6 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ts her. Pratet med han i dag. Han sa at vi ble kjent på ett feil tidspunkt da han fortsatt bodde med x-en. At han prøvde å stoppe det men han klarte ikke å la vær å være med meg osv… han sier at han ikke var sammen med x-en men at hun ikke hadde flyttet ut enda og de ikke hadde ordnet med hus og ungen osv… jeg stoler på at det han føler for meg var og er ekte men, han har ikke vært ærlig om sin livssituasjon og jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Jeg tenker sånn som deg, at jeg ikke kommer til å klare å stole på han. Men, vi er så kompatible på alle mulige måter og vi hadde det så bra sammen. Anonymkode: 0b7fd...5e4 Har de hver sine adresser i dag da? Anonymkode: c809b...416
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #7 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har de hver sine adresser i dag da? Anonymkode: c809b...416 Ja det har de. Han bor for seg selv nå. ts Anonymkode: 0b7fd...5e4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #8 Skrevet 7. oktober 2023 Hvilket råd hadde du gitt andre i samme situasjon? Anonymkode: 8b869...e8b 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #9 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ts her. Pratet med han i dag. Han sa at vi ble kjent på ett feil tidspunkt da han fortsatt bodde med x-en. At han prøvde å stoppe det men han klarte ikke å la vær å være med meg osv… han sier at han ikke var sammen med x-en men at hun ikke hadde flyttet ut enda og de ikke hadde ordnet med hus og ungen osv… jeg stoler på at det han føler for meg var og er ekte men, han har ikke vært ærlig om sin livssituasjon og jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Jeg tenker sånn som deg, at jeg ikke kommer til å klare å stole på han. Men, vi er så kompatible på alle mulige måter og vi hadde det så bra sammen. Anonymkode: 0b7fd...5e4 Da vet du jo hva han er i stand til å gjøre når han blir lei av deg. Løgner og utroskap. Anonymkode: e1818...6e3 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #10 Skrevet 7. oktober 2023 Jeg har også store problemer med å stole på folk som jeg har tatt i løgn. Så jeg forstår deg dersom du ikke klarer å la dette ligge og så fortsette med denne mannen. Men allikevel så virker (føles) denne situasjonen annerledes. Hvis du hadde vært venninna mi og snakket med meg om dette så tror jeg at jeg ville rådet til å se an situasjonen for å se om det går an å stole på han igjen. Det er bare en dum følelse jeg har, men når jeg leste innlegget ditt, TS, så føltes det genuint og det virker som dere har det bra ellers. Og nå har jo sexlivet tatt seg opp også. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da vet du jo hva han er i stand til å gjøre når han blir lei av deg. Løgner og utroskap. Anonymkode: e1818...6e3 Enig at han har fart med løgner, men utroskap har det vel ikke vært? Det har jo vært slutt med eksen og de har vært i prosess med å flytte fra hverandre så forholdet var jo over. Anonymkode: 98991...8e5 3
TLR Skrevet 7. oktober 2023 #11 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg begynte å date en mann for 3 mnd siden. Det starta med at vi ble kjent på tinder og chattet en god del. Vi skulle møtes, men så avlyste han i siste øyeblikk fordi han ikke følte seg klar. Jeg sa at det forstår jeg, at det uansett var hyggelig å bli kjent med han og han får ha lykke til videre. Så tok han kontakt dagen etter og fortalte at han hadde veldig lyst til å møte meg. Etter mer chatting og litt om og menn så sa jeg «enten så møtes vi eller så lar vi dette ligge». Vi møttes til slutt da og alt har vært veldig fint. Han fortalte at det ble slutt mellom han og barnemor for 1 år siden. Vi har begge barn fra tidligere forhold. Jeg syntes at det alltid var noe som har skurret. Jeg har følt at han ikke alltid har vært mentalt til stede. Spesielt når vi har hatt sex har han hatt ereksjonsproblemer og jeg har følt at jeg ikke får noe kontakt med han under sex. jeg syntes også at det altid var merkelig at han ALDRI på disse 3 mnd har svart tlf forran meg når x-en har ringt fordi ungen skal prate med han. Jeg har observert alt dette disse 3 mnd. Så, det som skjedde nå er at han for 2 uker siden plutselig ble helt annerledes. Sexen ble kjempe bra, ikke mer ereksjonsproblemer. Og det var da det gikk opp for meg at her er det virkelig noe som ikke har stemt. Ender opp med at jeg fikk en skikkelig ekkel magefølelse for noen dager siden. Den forsvant aldri. Jeg var helt fra meg i flere dager. Den ekle magefølelsen og tanken på at han faktisk ikke har vært helt ærlig mot meg ga seg ikke. Jeg insisterte og insisterte på at han må være ærlig med meg fordi det er noe som ikke stemmer. Og til slutt sa han det. Det er ikke 1 år siden det ble slutt det er 6 mnd siden. Hun flyttet ut i juni, vi ble kjent i juli. Tror ikke noe på at hun flyttet ut i juni, jeg er sikker på at de bodde sammen frem til han solgte huset for 1 mnd siden. Han har vært uærlig om så mye at jeg er kvalm. Jeg er så skuffet. Jeg valgte å stole på han, men han valgte å ikke være ærlig med meg. Han sier at han ikke sa sannheten fordi han var redd for å miste meg. Men nå har han mista meg fordi han ikke har vært ærlig. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre…. 😟 Anonymkode: 0b7fd...5e4 Han vil lyve igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #12 Skrevet 7. oktober 2023 Nå har det vært noen utroskapstråder her på forumet i det siste, hvor det er overraskende mange som mener at man skal holde kjeft og late som ingenting ovenfor partneren. Men da har der vært kvinnen som har vært utro, ikke mannen. Her har en mann kommet med en relativt uskyldig, men helt idiotisk løgn. Det var jo åpenbart slutt mellom han og eksen, men det tar tid å finne egen bolig etter et brudd. Man vil jo også gjøre det så skånsomt som mulig ovenfor barna. Og da er svarene «dump han» og «en sånn mann ville jeg aldri gått videre med». Det er så mye dobbeltmoral ute å går på KG, at jeg blir helt matt. Ts: det var en teit løgn, og han burde jo vært ærlig med deg. Og det var helt klart for tidlig for han å være på Tinder, om han ikke klarer å være ærlig med de han møter der om sin egen situasjon. For jeg skjønner jo at det er turn off for de fleste om en potensiell ny date forteller at han fremdeles bor med eksen. Men nå tok han valget om tinder, og han ble han jo interessert i deg. Han prøvde jo åpenbart å vente med å møte deg, kanskje til eksen hadde flyttet ut, men det hadde du ikke tid til å vente på. Her burde jo han så klart gått videre, men klarte ikke det. Han valgte å møte dine behov, for å ikke miste deg. Nå er det jo slett ikke sikkert dette er et forhold som vil vare, det er jo tross alt ikke så lenge siden han har vært igjennom er brudd. Men ønsker du å kutte han ut uten å snakket mer med han og hørt hvorfor han valgte å lyve? Og husk at vi alle drar noen løgner, gjerne noen par i uken. Så du må finne ut om denne løgnen virkelig er så ille for deg at du ikke ønsker å ha noe mer med han å gjøre. Anonymkode: b7335...37c 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #13 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja det har de. Han bor for seg selv nå. ts Anonymkode: 0b7fd...5e4 Da kunne jeg sett forbi denne løgnen faktisk…. Anonymkode: c809b...416 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #14 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da kunne jeg sett forbi denne løgnen faktisk…. Anonymkode: c809b...416 Det plager meg at de flyttet fra hverandre for 1 mnd siden. At han aldri kunne ta meg med hjem fordi hun bodde der og ikke for andre grunner som han kom med. At han ikke svarte tlf hver gang x-en ringte og kom med dumme forklaringer. At han alle gangene ikke har svart tlf eller plutselig ikke åpnet snap på flere timer (når han vanligvis er rask på å svare), fordi han var med henne. Det er sånne ting som gjør at jeg totalt mister tillit. Jeg klarer å tilgi, men ikke glemme. Har snakket med han. Og forklart han at jeg veldig gjerne vil være sammen med han, men jeg kjenner meg selv. Uten tillit blir jeg en heks. Jeg kommer til å ville vite alt, mistenke alt, og han må måtte bevise seg ovenfor meg. Det blir slitsomt i lengden og til slutt kommer ingen av oss til å orke å være sammen😟 ts Anonymkode: 0b7fd...5e4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #15 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå har det vært noen utroskapstråder her på forumet i det siste, hvor det er overraskende mange som mener at man skal holde kjeft og late som ingenting ovenfor partneren. Men da har der vært kvinnen som har vært utro, ikke mannen. Her har en mann kommet med en relativt uskyldig, men helt idiotisk løgn. Det var jo åpenbart slutt mellom han og eksen, men det tar tid å finne egen bolig etter et brudd. Man vil jo også gjøre det så skånsomt som mulig ovenfor barna. Og da er svarene «dump han» og «en sånn mann ville jeg aldri gått videre med». Det er så mye dobbeltmoral ute å går på KG, at jeg blir helt matt. Ts: det var en teit løgn, og han burde jo vært ærlig med deg. Og det var helt klart for tidlig for han å være på Tinder, om han ikke klarer å være ærlig med de han møter der om sin egen situasjon. For jeg skjønner jo at det er turn off for de fleste om en potensiell ny date forteller at han fremdeles bor med eksen. Men nå tok han valget om tinder, og han ble han jo interessert i deg. Han prøvde jo åpenbart å vente med å møte deg, kanskje til eksen hadde flyttet ut, men det hadde du ikke tid til å vente på. Her burde jo han så klart gått videre, men klarte ikke det. Han valgte å møte dine behov, for å ikke miste deg. Nå er det jo slett ikke sikkert dette er et forhold som vil vare, det er jo tross alt ikke så lenge siden han har vært igjennom er brudd. Men ønsker du å kutte han ut uten å snakket mer med han og hørt hvorfor han valgte å lyve? Og husk at vi alle drar noen løgner, gjerne noen par i uken. Så du må finne ut om denne løgnen virkelig er så ille for deg at du ikke ønsker å ha noe mer med han å gjøre. Anonymkode: b7335...37c Takk for ett reflektert innlegg. Det var nå sånn at han registrerte seg på tinder fordi han bare skulle ha det gøy og bare ha sex. Men, det var ett eller annet med oss. Har aldri før følt en slik kjemi med noen, og det var gjensidig. Til og med jeg som har vært singel i 5 år prøvde til tider å stoppe det og skjønte ikke hvordan det var mulig alt som skjedde så fort mellom oss og det bare føltes så bra og så ekte. Jeg forstår han, jeg er bare veldig sensitiv til tillit. Fordi jeg baserer alt på tillit. Jeg er redd for at hvis jeg går tilbake til han, vil det være uutholdelig å leve med meg. Jeg blir skikkelig dritt å være med når jeg ikke stoler på partner😩 det vet jeg. Og jeg vil ikke være den versjonen av meg selv😩 Anonymkode: 0b7fd...5e4
Beetlegirl91 Skrevet 7. oktober 2023 #16 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for ett reflektert innlegg. Det var nå sånn at han registrerte seg på tinder fordi han bare skulle ha det gøy og bare ha sex. Men, det var ett eller annet med oss. Har aldri før følt en slik kjemi med noen, og det var gjensidig. Til og med jeg som har vært singel i 5 år prøvde til tider å stoppe det og skjønte ikke hvordan det var mulig alt som skjedde så fort mellom oss og det bare føltes så bra og så ekte. Jeg forstår han, jeg er bare veldig sensitiv til tillit. Fordi jeg baserer alt på tillit. Jeg er redd for at hvis jeg går tilbake til han, vil det være uutholdelig å leve med meg. Jeg blir skikkelig dritt å være med når jeg ikke stoler på partner😩 det vet jeg. Og jeg vil ikke være den versjonen av meg selv😩 Anonymkode: 0b7fd...5e4 Han brøt jo tilliten din, og det er vanskelig å ha et forhold når det ikke er tillit 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #17 Skrevet 7. oktober 2023 Løgnen om at de enda ikke hadde flyttet fra hverandre, den i seg selv tror jeg at jeg kunne hatt forståelse for. Men det at han kjørte et så åpenbart dobbeltliv, at han førte meg bak lyset og praktiserte løgnen foran meg (det at han f.eks. aldri ville ta telefonen når "eksen" ringte), uten å innrømme noe, det hadde vært langt verre for meg å takle. For det ville gjort at jeg visste han var i stand til å leve på en løgn over tid. Hvis jeg mot all formodning likevel skulle gitt ham en sjanse til, da hadde jeg stilt absolutt krav om at vi gikk i parterapi en god stund fremover, kanskje et år - og at vi roet ned forholdet for å begynne dating på nytt, tatt god tid til å bli bedre kjent (uten sex), og så latt det ev. utvikle seg videre fra det. Det ene er at jeg tror han må innse hva han har ødelagt med løgnene sine, at han må stå for det han har gjort overfor en nøytral terapeut og høre hvor skadelig en slik adferd er for andre. Det andre er at det nå er så kort tid siden han faktisk ble singel at jeg tror han trenger tid også, finne ut hvem han er uten det forholdet han var i. Og ikke minst - det tar tid å bygge opp tillit igjen. Om han mente at nå som han bor alene så kan alt som han har gjort og ikke gjort bare glemmes, da hadde jeg ikke gitt ham en ny sjanse. Anonymkode: 56b0c...199
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #18 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ts her. Pratet med han i dag. Han sa at vi ble kjent på ett feil tidspunkt da han fortsatt bodde med x-en. At han prøvde å stoppe det men han klarte ikke å la vær å være med meg osv… han sier at han ikke var sammen med x-en men at hun ikke hadde flyttet ut enda og de ikke hadde ordnet med hus og ungen osv… jeg stoler på at det han føler for meg var og er ekte men, han har ikke vært ærlig om sin livssituasjon og jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Jeg tenker sånn som deg, at jeg ikke kommer til å klare å stole på han. Men, vi er så kompatible på alle mulige måter og vi hadde det så bra sammen. Anonymkode: 0b7fd...5e4 Jeg tenker dette er et enda større rødt flagg enn at han ikke fortalte at han bodde med exen. For her har du to alternativ: 1. du er sammen med en mann som helt oppriktig tror han ikke kan styre egne handlinger. Drap - voldtekt - ran. Ting bare «skjer» i hans liv. Han oppfatter ikke seg selv som det han er - den som tar aktive, bevisste, valg (som å bli sammen med deg). 2. Han vet veldig godt at det å bli sammen med noen er et aktivt valg, men lyver om det. Igjen. Det finnes ingen andre alternativ. Og det betyr at det ikke finnes noen gode alternativ. Anonymkode: 92989...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #19 Skrevet 7. oktober 2023 Tror ikke dette er noe særlig vits i å gå videre med TS. Du starter ikke et forhold med terapi i ett år. Dere har kjent hverandre i tre måneder, og det gjør sikkert vondt å gå fra hverandre, men etter at du har fortalt mer og også om hva du krever av han osv for å få tilliten tilbake så tror jeg neppe det er verdt det. Og hadde det vært meg (ikke at det kunne vært meg, for jeg hadde aldri løyet om noe) så hadde jeg sagt hadetpåbadet til den mannen som krevde ting av meg etter bare tre korte måneder. Uansett hvor god connection vi hadde. Anonymkode: 98991...8e5 5 1
katties Skrevet 7. oktober 2023 #20 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 6.10.2023 den 10.15): Jeg begynte å date en mann for 3 mnd siden. Det starta med at vi ble kjent på tinder og chattet en god del. Vi skulle møtes, men så avlyste han i siste øyeblikk fordi han ikke følte seg klar. Jeg sa at det forstår jeg, at det uansett var hyggelig å bli kjent med han og han får ha lykke til videre. Så tok han kontakt dagen etter og fortalte at han hadde veldig lyst til å møte meg. Etter mer chatting og litt om og menn så sa jeg «enten så møtes vi eller så lar vi dette ligge». Vi møttes til slutt da og alt har vært veldig fint. Han fortalte at det ble slutt mellom han og barnemor for 1 år siden. Vi har begge barn fra tidligere forhold. Jeg syntes at det alltid var noe som har skurret. Jeg har følt at han ikke alltid har vært mentalt til stede. Spesielt når vi har hatt sex har han hatt ereksjonsproblemer og jeg har følt at jeg ikke får noe kontakt med han under sex. jeg syntes også at det altid var merkelig at han ALDRI på disse 3 mnd har svart tlf forran meg når x-en har ringt fordi ungen skal prate med han. Jeg har observert alt dette disse 3 mnd. Så, det som skjedde nå er at han for 2 uker siden plutselig ble helt annerledes. Sexen ble kjempe bra, ikke mer ereksjonsproblemer. Og det var da det gikk opp for meg at her er det virkelig noe som ikke har stemt. Ender opp med at jeg fikk en skikkelig ekkel magefølelse for noen dager siden. Den forsvant aldri. Jeg var helt fra meg i flere dager. Den ekle magefølelsen og tanken på at han faktisk ikke har vært helt ærlig mot meg ga seg ikke. Jeg insisterte og insisterte på at han må være ærlig med meg fordi det er noe som ikke stemmer. Og til slutt sa han det. Det er ikke 1 år siden det ble slutt det er 6 mnd siden. Hun flyttet ut i juni, vi ble kjent i juli. Tror ikke noe på at hun flyttet ut i juni, jeg er sikker på at de bodde sammen frem til han solgte huset for 1 mnd siden. Han har vært uærlig om så mye at jeg er kvalm. Jeg er så skuffet. Jeg valgte å stole på han, men han valgte å ikke være ærlig med meg. Han sier at han ikke sa sannheten fordi han var redd for å miste meg. Men nå har han mista meg fordi han ikke har vært ærlig. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre…. 😟 Anonymkode: 0b7fd...5e4 Er han uærlig om såpass viktige ting så kan man jo forvente at han er uærlig igjen. Jeg ville ikke startet et forhold bygget på uærlighet. Har opplevd at flere har startet forholdet slik, og erfaringen er at det blir bare værre... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå