anonymius1 Skrevet 5. oktober 2023 #1 Skrevet 5. oktober 2023 Har fått ansvar for å lage lunsj på jobb i morgen, men sliter med å komme på noe å lage. Noen som har noen gode forslag som kan gjennomføres på ca 1,5 time?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #2 Skrevet 5. oktober 2023 Gresskarsuppe med noe godt brød til. Anonymkode: f8f44...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #3 Skrevet 5. oktober 2023 Suppe, snitter, en stooor salat.. evt en gryterett med ris etc. men suppe tenker jeg er et veldig godt forslag. Lag den litt fyldig så metter den lenge Anonymkode: fc8fa...b31 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #4 Skrevet 5. oktober 2023 Pastasalat med godt brød og dipper til går fort og er kjempe godt. Anonymkode: 636ac...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #5 Skrevet 5. oktober 2023 4stk på en grandis....er jo bare å regne. Anonymkode: ebe11...25a 1
c_buk Skrevet 5. oktober 2023 #6 Skrevet 5. oktober 2023 Gresskarsuppe eller en pastinakksuppe er jo godt nå på høsten. 1
Brunhilde Skrevet 5. oktober 2023 #7 Skrevet 5. oktober 2023 Matprat har mange forslag, syns jeg. Der kan du legge inn antall porsjoner for å få rett mengde, det er ganske praktisk. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #8 Skrevet 5. oktober 2023 Blomkålsuppe med bacon og rundstykker Pastasalat med kylling og hvitløksbrød Salte og søte vafler med spekeskinke, ruccola og brie / røkelaks, ruccola og kremost / rømme og syltetøy / brunost. "Lunsjbrett" med smoothie, omelettmuffins, brød, ost, skinke, grønt Et par ulike paier. Ferdig bunn. F.eks ost, skinke og brokkoli. Og baconbiter, spinat, tomat og feta. Anonymkode: f779f...f4e 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #9 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg er veldig glad i denne med godt brød. Oppskriften er beregnet på 4 personer. 5 store gulrøtter 1 løk, hakket 3 hvitløksfedd, finhakket 1 ss ingefær, revet 10 dl grønnsakbuljong 1 dl tørre røde spiltlinser 1/2 lime, saften Salt og pepper 1 dl kokosmelk Litt olivenolje, til steking Varm oljen i en gryte og fres løk, hvitløk, gulrot, selleri og ingefær et par minutter under omrøring. Ha i krydder og fres litt til. Tilsett buljong og linser og kok opp. Reduser varme og la suppen småkoke under lokk i ca. 20 minutter eller til grønnsakene er møre. Kjør suppen glatt og jevn i en hurtigmikser eller med stavmikser. Tynn ut med kokende vann om den er for tykk. Smak til med salt, pepper og litt lime. Rør inn kokosmelk. Anonymkode: 9667c...294 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #10 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 4stk på en grandis....er jo bare å regne. Anonymkode: ebe11...25a Barn da eller? Anonymkode: 77b71...c8c 1
Kinder Skrevet 5. oktober 2023 #11 Skrevet 5. oktober 2023 Brunhilde skrev (3 timer siden): Matprat har mange forslag, syns jeg. Der kan du legge inn antall porsjoner for å få rett mengde, det er ganske praktisk. Og i tillegg har godt.no mange gode forslag https://www.godt.no/oppskrifter/lunsj 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #12 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg ville laget noen store boller med salat med stekt kylling og bacon i, og godt brød ved siden av. Kutt opp masse grønnsaker (og kjøp noen poser med ferdig oppkuttet salat i tillegg, for å gjøre det raskere), putt i tomater, mais osv., og stek bacon (jeg klipper den ofte i mindre biter før jeg steker) og kyllingbiter (dette kan du også kjøpe ferdig oppkuttet om du har liten tid). Husk noen forskjellige typer dressing og olje, og godt brød. Anonymkode: 5eef9...9e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå