AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 Hei! Jeg har en idé til et varemerke. Det er for barn, og budskapet skal være pedagogisk «forankret». Helt enkelt budskap, men likevel viktig. (Jeg er forresten pedagog). Jeg illustrerer logoen selv (har bakgrunn for å klare det), og jeg har delt den så smått med noen følger på insta - siden min. Jeg ønsker ikke dele så mye mer om idéen min her nå, men dette varemerket vil jeg lage/ produsere produkter av. Har aldri sett noe lignende selv, noe jeg håper kan være gull for oppstart av business 😊 Trenger tips! 🙏💕 Anonymkode: b693e...444
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #2 Skrevet 4. oktober 2023 Du har tegnet en logo, og trenger produkter til det? Anonymkode: 9c1c7...038 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har tegnet en logo, og trenger produkter til det? Anonymkode: 9c1c7...038 Ja, du kan vel si det sånn 😊👍 Ikke digitalt (ennå), men for hånd. F.eks ønsker jeg at logoen skal være på produkter av Tupperware-kvalitet. De skal være miljøvennlige, brukervennlige og tillegg fargerike. Hvordan går jeg frem nå, er vel egentlig spørsmålet mitt. Ts Anonymkode: b693e...444
ElectricScum Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 Det er litt vanskelig å forstå hva du er ute etter, uten å få mer informasjon. En logo kan smelles på et hvilket som helst produkt, men det er jo ikke en bærekraftig idé i seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 Du starter med markedsundersøkelse for å se om det er marked for produktene. Deretter skaffer du oversikt over leverandører som godtar at du re-brander og videreselger produktene, slik at du får ett prisestimat. Så lager du din egen kostnadsanalyse for å se hvor mye du må ta pr produkt, deretter ny markedsundersøkelse for å se om det er marked for produktene i den prisklassen. Og siden du skal selge noe rettet for barn, så må du selvfølgelig ha gode dokumenter på at det ikke inneholder ulovlige stoffer i Norge, hvis du kjøper fra utlandet, og at du eventuelt har med andre papirer og samsvarserklæringer. Anonymkode: d03f3...3a2 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #6 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du starter med markedsundersøkelse for å se om det er marked for produktene. Deretter skaffer du oversikt over leverandører som godtar at du re-brander og videreselger produktene, slik at du får ett prisestimat. Så lager du din egen kostnadsanalyse for å se hvor mye du må ta pr produkt, deretter ny markedsundersøkelse for å se om det er marked for produktene i den prisklassen. Og siden du skal selge noe rettet for barn, så må du selvfølgelig ha gode dokumenter på at det ikke inneholder ulovlige stoffer i Norge, hvis du kjøper fra utlandet, og at du eventuelt har med andre papirer og samsvarserklæringer. Anonymkode: d03f3...3a2 Tusen takk for et grundig svar! Så snilt! Dette gav meg en god pekepinn om ting jeg ikke kjente til👍😊 Alt er nå notert i idé/«merch»- boka mi. Så blir det å ferdigstille idé, konsept, logo og budskap før jeg undersøker videre. Ts Anonymkode: b693e...444
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #7 Skrevet 4. oktober 2023 Hvis du skal bygge et brand må du ha mye mer enn logo. Du må ha en total visuell identitet med farger, fonter, uttrykk og mye mer. Logo er bare en liten del av det. Lykke til! Anonymkode: b3809...a50
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #8 Skrevet 4. oktober 2023 ElectricScum skrev (4 timer siden): Det er litt vanskelig å forstå hva du er ute etter, uten å få mer informasjon. En logo kan smelles på et hvilket som helst produkt, men det er jo ikke en bærekraftig idé i seg selv. Det forstår jeg. Det har du helt rett i 👍 La oss si at det er fargerik «figur» (med navn) som skal bidra til å glede barn. Litt vagt, men som en tegneseriefigur (bare min er det litt «dybde» i). Et pedagogisk budskap, som tidligere nevnt. Dette er noen jeg vil skal være 100% gjennomtenkt. Noe som skal bygges videre på i andre former (og produkter), og noe jeg etter hvert kan leve av. Foreløpig tenker jeg to hovedprodukter. Karakterene skal også være hovedrollene i en barnebok, som jeg nylig har startet på. Ts Anonymkode: b693e...444
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #9 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du skal bygge et brand må du ha mye mer enn logo. Du må ha en total visuell identitet med farger, fonter, uttrykk og mye mer. Logo er bare en liten del av det. Lykke til! Anonymkode: b3809...a50 Takk for tips😊 Er utdannet innen visuell kommunikasjon også, så det er jeg klar over. Den biten skal blir fullstendig om ikke lenge. Ts Anonymkode: b693e...444
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå