Gå til innhold

Tanker om denne middagen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ernæringsmessig. Jeg som har seiblokktråden 😛

- Blomkålsuppa til Rema

Sei, seiblokk

- Spinat, frossen

- Brokkoli

Anonymkode: b7973...bcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunn!

Anonymkode: 4e74c...ae6

• Nyttig 2
Skrevet

Om du liker det, så ser jeg ingen problemer med den middagen der. Har du alt i suppa eller?

Personlig liker jeg hjemmelagd blomkålsuppe, uten spinat, brokkoli og sei. Sei er jeg ikke noe glad i, og spinat og brokkoli bruker jeg som tilbehør til andre retter. 

Anonymkode: 14fe4...42f

• Liker 1
Skrevet

Høres lite godt ut.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

- Blomkålsuppa til Rema

Sei, seiblokk

- Spinat, frossen

- Brokkoli

Noe kalorifattig. Men gitt at du enten får i deg ok med kalorier i andre måltider eller ønsker å skaffe deg kaloriunderskudd for å redusere vekt (eller spise godteri) så kan det gi mening. 

Hvordan smaker blomkålsuppe med sei, Spinat og brokkoli? :klo: 

Anonymkode: 8c083...635

Skrevet

Helt sikkert sunn, men du verden så kjedelig?

Eller skal du pimpe opp blomkålsuppa med de andre ingrediensene? Da kan det sikkert bli ganske godt, tenker jeg \. ;)

Skrevet

Hva klager dere over? Hva er kjedelig med en grønnsakssuppe laget fra bunnen med en bit fisk i/på?

TS: Jeg hadde laget suppen som en kremet purésuppe, da blir den grønn og fin. Smak til med salt, sitron og evt litt sukker for å balansere det bitre i de grønne grønnsakene.

Det eneste jeg synes er litt kjipt her er seiblokken - jeg er kresen på fisk og vil kun ha den fersk. Men det blir vel smak og behag. Hvis fisken tines og feks paneres skikkelig med mel, egg og brødkrumme før den stekes gyllen og saftig, så kan disse råvarene gi en riktig lekker rett - mye mer appetittvekkende og mye mer spennende enn feks seibiff med løk. ;) 

Anonymkode: fa3fc...39a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva klager dere over? Hva er kjedelig med en grønnsakssuppe laget fra bunnen med en bit fisk i/på?

TS: Jeg hadde laget suppen som en kremet purésuppe, da blir den grønn og fin. Smak til med salt, sitron og evt litt sukker for å balansere det bitre i de grønne grønnsakene.

Det eneste jeg synes er litt kjipt her er seiblokken - jeg er kresen på fisk og vil kun ha den fersk. Men det blir vel smak og behag. Hvis fisken tines og feks paneres skikkelig med mel, egg og brødkrumme før den stekes gyllen og saftig, så kan disse råvarene gi en riktig lekker rett - mye mer appetittvekkende og mye mer spennende enn feks seibiff med løk. ;) 

Suppa er en remapose. Ikke fra bunnen.  Derav mye skepsis tror jeg.
de er ok de, men man bør ha godt tilbehør da. 

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 2
Skrevet
Brunhilde skrev (3 timer siden):

Helt sikkert sunn, men du verden så kjedelig?

Eller skal du pimpe opp blomkålsuppa med de andre ingrediensene? Da kan det sikkert bli ganske godt, tenker jeg \. ;)

Alt blandes. Smaker mest blomkålsuppe, resten er der mest for næringsstoffene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

- Blomkålsuppa til Rema

Sei, seiblokk

- Spinat, frossen

- Brokkoli

Noe grunn til at du ikke inkluderer mer karbo og fett? Tenker det kan gi litt bedre og mer langvarig metthetsfølelse:)

Skrevet
Frøkenfryden skrev (9 timer siden):

Suppa er en remapose. Ikke fra bunnen.  Derav mye skepsis tror jeg.
de er ok de, men man bør ha godt tilbehør da. 

Beklager, jeg overså i farten at det var en pose. Det endrer imidlertid ikke forslaget mitt: Jeg ville kokt/varmet opp brokkoli og spinat i suppen, kjørt med stavmikser, smakt til med feks sitron og ting som en fløteskvett eller litt sukker (salt er neppe nødvendig da), og stekt seien for seg, gjerne med skikkelig panering. En sitronbåt på siden til å skvise over fisken i tallerkenen er heller ikke feil.

Jeg skjønte ikke bare hvorfor alle som svarte skulle kaste seg på samme type reaksjon for å understreke hvor lite godt og rart dette hørtes ut. Det er jeg ikke enig i overhodet: Jeg spiser mye fisk med grønnsakspuré til, mye purésuppe av ulike grønnsaker, og noen ganger purésuppe med fisk på toppen - feks potet- og blomkålsuppe med crème fraiche og røkelaks, eller med en bit ovnsbakt salma. Går helt ypperlig.

(Når folk ikke kan se for seg retten til TS nekter jeg å tro at det skyldes posen - det er jo en tråd her på tusenvis av sider der alle roser stadig nye ultraprosesserte produkter opp i skyene, og de som stiller seg kritisk får tyn for å være matsnobber - eller hva?)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beklager, jeg overså i farten at det var en pose. Det endrer imidlertid ikke forslaget mitt: Jeg ville kokt/varmet opp brokkoli og spinat i suppen, kjørt med stavmikser, smakt til med feks sitron og ting som en fløteskvett eller litt sukker (salt er neppe nødvendig da), og stekt seien for seg, gjerne med skikkelig panering. En sitronbåt på siden til å skvise over fisken i tallerkenen er heller ikke feil.

Jeg skjønte ikke bare hvorfor alle som svarte skulle kaste seg på samme type reaksjon for å understreke hvor lite godt og rart dette hørtes ut. Det er jeg ikke enig i overhodet: Jeg spiser mye fisk med grønnsakspuré til, mye purésuppe av ulike grønnsaker, og noen ganger purésuppe med fisk på toppen - feks potet- og blomkålsuppe med crème fraiche og røkelaks, eller med en bit ovnsbakt salma. Går helt ypperlig.

(Når folk ikke kan se for seg retten til TS nekter jeg å tro at det skyldes posen - det er jo en tråd her på tusenvis av sider der alle roser stadig nye ultraprosesserte produkter opp i skyene, og de som stiller seg kritisk får tyn for å være matsnobber - eller hva?)

Jeg ser poengene dine. Og bruker ferdigposer selv jeg. Men jeg tenker kanskje at om man skal hive oppi ekstra greier i suppa og stavmikse og eventuelt ha en dæsj fløte så ville jeg kanskje nesten bare lagd en mos selv, da er man jo nesten der allerede med en suppe eller grønnsaksmos/puré. 
Jeg syns også tjukk suppe med fisk oppå er godt. Enig☺️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...