AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 Frossen. Hvordan håndterer dere det? Bare skjærer og skjærer til man er igjennom, om man ikke skal ha hele (625 g) på en gang? Tiner den i kjøleskapet og sørger for å få spist opp hele iløpet av noen dager? Anonymkode: 6d92a...c90
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #2 Skrevet 4. oktober 2023 Begge deler. Skjærer noen ganger noen skiver (150-200 gram) for å bruke i en rett til en person. Andre ganger tiner jeg hele blokka. Da kan jeg bruke en filet, og resten de nærmeste dagene, eller tilberede hele og fryse ned rester. Anonymkode: 845bf...308 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 Tiner sånn halvveis til jeg kan hakke/brekke av en bit, så går resten ned i fryseren igjen. Anonymkode: 29db9...be2 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 Bruker alltid hele, og tilbereder. Det som ikke blir spist, blir fryst. Man kan helt fint tilberede fisk og fryse den igjen i kokt/stekt tilstand. Det er å tine og fryse ned igjen uten å varmebehandle som er skummelt. Anonymkode: cf76a...63b 1
Brunhilde Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Tiner sånn halvveis til jeg kan hakke/brekke av en bit, så går resten ned i fryseren igjen. Anonymkode: 29db9...be2 Slik gjør jeg det også. AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Bruker alltid hele, og tilbereder. Det som ikke blir spist, blir fryst. Man kan helt fint tilberede fisk og fryse den igjen i kokt/stekt tilstand. Det er å tine og fryse ned igjen uten å varmebehandle som er skummelt. Anonymkode: cf76a...63b Det er ikke skummelt! Kvaliteten kan forringes noe, men det er ikke farlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå