Gå til innhold

Date en mann som har har singel i 4 månder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville du datet en mann som blei singel for 4 månder siden hvor forholde varte i 10 år? De har i tillegg et barn sammen.

Han sier han er ferdig med henne, men føler jeg er litt redd det kan være for ridlig.

Anonymkode: bd9b6...0eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men bare fordi de har barn sammen.

Anonymkode: 113be...3dd

• Liker 2
Skrevet

Alt for tidlig. Hadde holdt meg unna han en god stund, særlig hvis barnet er lite. 

brudd der barn er involvert er alltid mye mer komplisert enn bare å være «ferdig…» han høres ut som en tenåring.. 

Anonymkode: ffb86...7e8

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, alt for tidlig. Han bør ha vært singel og selvstendig minst 1 år. 

Anonymkode: b3c9e...883

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Gjort det selv, altså datet nysingle. Så lenge det er barn i bilde NEI. Bare styr. Det er for tidlig. Snakker av erfaring. 

Anonymkode: f0b62...69c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet (endret)

Ja hvorfor ikke. Var selv knapt blitt singel før jeg var i et forhold igjen Var helt ferdig med exen og vel så det, så skjønner ikke hvorfor det skulle være et problem når han er ferdig  med henne. Ofte er man ferdig månedsvis og år før et brudd. Man har luftet det for partneren om endringer som må skje, om følelser som mangler osv..

Hadde helt klart gitt det en sjanse, unger hadde ikke vært noe problem :) Man  lever bare en gang, hvorfor ikke bare gripe sjanser og prøve? Hvorfor gruble og tenke så mye?, så lenge det ikke går ut over ungene. Gå det ikke, så er det bare å gå videre, da har man i alle fall prøvd lykken ❤️ 

Carpe Diem ❤️ 

Endret av Mysticgirl
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke. Å avslutte et ti år langt samliv er ikke gjort over natta, uansett hvordan forholdet var. En ting er hvor ferdig han er med henne emosjonelt sett som partner. Men her er det flere faktorer involvert, og ikke minst et barn som hvis hen er i skolealder opplevde samlivsbrudd for foreldrene mot slutten av forrige skoleår, og nå er det altså høstferietid i neste skoleår. Sånn for å illustrere. 

For det første kan dette meget mulig bli en rotete situasjon med mange vanskelige og såre ting, som jeg ikke ville blanda meg opp i. For det andre kan du ende med å bli en rebound, og superenkel forskning i vennegjengen tilsier at INGEN er så veloppdratte i datingfasen og på datingapper som nysingle menn som er redde for å være alene. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Siden du spør, har du vel ikke følelsen at det er den store kjærligheten? 

• Nyttig 2
Skrevet

Nei absolutt ikke. Hadde sett på det som 🚩at han allerede var på jakt, spesielt med tanke på hensyn til barnet. 

Anonymkode: e5140...96f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei absolutt ikke. Hadde sett på det som 🚩at han allerede var på jakt, spesielt med tanke på hensyn til barnet. 

Anonymkode: e5140...96f

Så useriøst som datingmarkedet har blitt i disse tider, så gjør det i mange tilfeller ingenting å starte jakten tidlig. Greit å beregne god tid.

Anonymkode: e2c54...965

Skrevet

Hvis du har barn selv, er det ok, da skjønner du greia. For min del hadde jeg styrt unna, det tar tid før d går seg til m barn ex familie osv..

Skrevet

Mannen jeg er gift med var relativt nysingel da vi møttes. Skulle absolutt ikke treffe ny dame, men nyte å være singel. 

Kjærlighet rammer når den gjør det. Om man er i stand til å ta rasjonelle valg angående slikt er man trolig ikke så hardt rammet. 

Anonymkode: 4b740...b61

• Nyttig 1
Skrevet

Det vil komme helt an på mannen og situasjonen.

Var det f.eks. han eller eksen som gjorde det slutt? Var det han som gjorde det slutt, uten at det hadde vært utroskap fra noens side, da tror jeg det er større sjanse for at han kan være klar for et nytt forhold. Andre årsaker til brudd kan også spille inn.

Om han var helt uforberedt på et brudd og ikke ønsket brudd - da hadde jeg nok holdt en lav profil en stund. Samme om de ikke greier å samarbeide godt om barna. Tonen mellom dem er også viktig.

Hvordan han omtaler eksen er også viktig, og en indikasjon både på forholdet og ham som person.

Du må nesten bare vurdere dette selv, Ts. Som noen sier, kjærlighet kan komme på minst "passende" eller uønskede tidspunkt, men det kan for mange (de fleste?) være nødvendig med tid alene før de emosjonelt fritt greier å forplikte seg til et nytt forhold. Mange trenger å omdefinere seg selv som person når de ikke lenger er en del av sitt tidligere forhold. Noen takler det lett, andre aldri...

Du som kjenner ham må nesten bare finne ut av dette selv. Men det er sikkert et godt råd å bruke god tid på å bli kjent uten å hoppe til køys.

Anonymkode: b4b64...c9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, alt for tidlig. Han bør ha vært singel og selvstendig minst 1 år. 

Anonymkode: b3c9e...883

Ser ingen grunn til det, og vet ikke hvorfor du nevner selvstendig. Han kan være helt ferdig med eksen, bortsett fra at man har barn sammen. Karantenetid etter et forhold gir ikke mye mening. 

Skrevet (endret)

Vanligvis ville jeg sagt at det ikke hadde så mye å si om de har bestemt seg for å kutte hverandre ut, men her er det faktisk et barn til stede. Så kanskje det ikke er en så god idé? Jeg tenker mest for din egen del. Derimot kan kjærlighet komme hvor/når man minst venter det. Du får prøve å være ærlig med han og faktisk spørre han, hvis det er noe du er komfortabel med.

Endret av rullgardinen
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Mann på 45.

Har langvarig forhold med barn, og vi har hatt et brudd der vi fant tilbake til hverandre. Her var jeg lite forberedt og gikk utpå markedet alt for tidlig, og burde ikke vært der.

Nå er det en annen situasjon noen år etter, og jeg har valgt å gå selv, og kommer aldri til å gå tilbake, uten at bruddet er stygt,  vi har bare sluttet å gjøre hverandre bedre eller stoppet kjærligheten.  Jeg ser også på menn som blir forlatt, så er det mange som sliter med å komme over det.

Endret av Fjellmannover190
  • Hjerte 1
Skrevet
norw skrev (4 timer siden):

Ser ingen grunn til det, og vet ikke hvorfor du nevner selvstendig. Han kan være helt ferdig med eksen, bortsett fra at man har barn sammen. Karantenetid etter et forhold gir ikke mye mening. 

Selvstendig er vel for at en mann som er pappa til barn ,bør lære seg p være alenepappa i den perioden han har barn å og ikke dra inn en ny kjæreste som raskt blir barnevakt og hushjelp i samme slengen. En vet jo ikke, men om X dama ikke orket mer pga at han ikke stilte opp på hjemmebane,  så blir nok den nye kjæresten og med en gang stemor straks satt i samme situasjon. 

Leser jo i alle fall utallige innlegg her fra stemødre,  hvor pappaen jobber masse i de ukene de egentlig sjal ha barna, og sitter henne igjen med oppdragelse hun ikke får lov til og masse ekstra kostnader,  og rydding. 

Så hadde om du møter han, ikke møt barna og i alle fall ikke flytt inn, eller hjelp han med logistikken før om minst ett år. Og om noen skal jobbe overtid når barna er der, så er det du og ikke han. 

Anonymkode: ce2fe...ea7

Skrevet

Min erfaring er at det er for tidlig. Menn trenger tid til å lande etter lange forhold, og ikke minst bør de helst date litt før du møter dem, slik at de har en viss formening om hva de faktisk vil ha... Og være klare for noe mer enn bare sex.

Anonymkode: a89bc...d1a

Skrevet

Det er ikke for tidlig. Men det er en del ting du bør være obs på. Kjærlighet rammer vilkårlig og blindt. Det virker det som mange her ikke forstår. 

Det er vanlig å gå gjennom flere faser når man går gjennom et brudd etter et langt forhold. Hvis man selv brøt, er man kanskje lettet og ivrig etter å finne "den rette" nå som man er fri. Hvis man ble forlatt har man kjærlighetssorg og kanskje prøver å takle det ved å finne et substitutt. 

Neste er at man innser hva som er borte. Familie idyll. Nærvær med barna. Osv. Det skaper en sorgreaksjon som kan vare lenge, selv om det ikke har noe med eksen å gjøre. Nå kan de som var fri og frank i starten trenge mer tid og mulighet til å prosessere hele greia. 

I neste runde må man, særlig menn, tilvenne seg å klare seg alene. For noen er det veldig lett, for andre veldig vanskelig. Å fikse dette ved å skaffe en partner som kan hjelpe til, kan være veldig ugunstig for den nye partneren. 

Senere kanskje man føler seg klar for dating, men noen vil kanskje ønske å date mange og mye. Leve livet. Andre begynner å jakte på "The one" 

Det som starter som ektefølt etter 4mnd kan møte mange utfordringer framover.... 

Mye av dette er anekdotisk, selvopplevd, opplevd av folk jeg kjenner osv. 

Men jeg kjenner også en som fant en ny umiddelbart etter et brudd fra et veldig langt ekteskap. Hun nye er en super match for ham og de har vært lykkelige i flere år nå.... 

Du vet aldri... 

Anonymkode: 74728...362

Skrevet

Kjærlighet rammer en når en minst venter det. Selv hadde jeg vært singel i noen mndr. Hadde begynt å nyte singel-livet og finne tilbake til meg selv. Hadde Tinder, men kun på gøy. Var også småkåt etter å ha levd i ett sexløst forhold. Skulle kun på en uforpliktet date for å få sex. Noe jeg var veldig klar på før jeg møtte han. Han klarte tydeligvis å sjarmere meg veldig. Selv om jeg hadde 2 barn gikk det fint. Hatt litt utfordringer i forhold til lite tid sammen i perioder, da bf har en reisejobb som gjør at han er mye borte. Jeg forberedte han mye på utfordringer som følger med når man treffer noen med barn, han har taklet det som en superhelt !

Anonymkode: b6e3c...88d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...