AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Hva tenker egentlig menn om damer/jenter som jobber som feks fisker eller lastebilsjåfør? Venninnen min jobber som fisker og har opplevd at menn mer eller mindre avslutter og kutter kontakten når hun forteller hva hun jobber som. Jeg syns det virker litt rart da det er flere og flere damer i dag som jobber i slike yrker Anonymkode: 2ad11...79a
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 Jeg mistet kjæresten min da jeg skulle begynne i et mannsdominert yrke. Han sa at han tålte ikke tanken på at jeg skulle omgås med 97% menn. Anonymkode: 9dd88...370
Ingar-André Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 Jeg jobber med ei dame på 26 fra Trondhjæm! Hun kjører gravemskina da jeg har fri uker og omvendt😂 Syns det er kult med damer i slike yrker 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #4 Skrevet 2. oktober 2023 Et bedre spørsmål er: Hvorfor skal kvinner bry seg om hva menn tenker? Kvinner kan jobbe med akkurat hva de vil, og det er ingenting menn kan gjøre for å stoppe dem! Anonymkode: 5b1f3...28d 1
Ivy Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 (endret) Det er utelukkende positivt, om det er den ene eller andre veien. Det gjør noe med dynamikken på arbeidsplassen. Selvsagt, du kan nok møte på endel utfordringer fra de som mener kjønnet ditt ikke passer inn i 'yrket', men de kan ta seg en bolle. Vil påpeke at det som er viktigst i et yrke er ikke hva som er mellom bena dine, men hva du kan innen faget. Endret 2. oktober 2023 av Ivy 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #6 Skrevet 2. oktober 2023 Jeg har alltid jobbet i mannsdominert yrke. Ingen av mine kjærester har noen gang uttrykt at de ikke liker at jeg jobber med omtrent kun menn. Det har vært langt vanskeligere for meg å være eneste kvinne på et skift eller avdeling. At menn ikke stoler på andre menn forstår jeg fullt ut, det er på seg selv man kjenner andre… Anonymkode: 13b57...532
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #7 Skrevet 2. oktober 2023 Jeg jobbet i et svært mannsdominert yrke der vi jobbet i makkerpar. Jobbet sammen med en veltrent fyr og vi kalte hverandre workwife/workhusband på tull. Heldigvis har min mann selvtillit og ikke minst tillit til meg og vårt forhold til at det gikk bra. Er nok sjalusi og usikkerhet som plager menn med kvinner i slike yrker. Anonymkode: d4555...218
Sykkelkopp Skrevet 2. oktober 2023 #8 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Et bedre spørsmål er: Hvorfor skal kvinner bry seg om hva menn tenker? Kvinner kan jobbe med akkurat hva de vil, og det er ingenting menn kan gjøre for å stoppe dem! Anonymkode: 5b1f3...28d Det kan være de er interessert i å finne seg en mann? Ikke at jeg ser en god grunn til at å være fisker skulle gjøre det vanskelig. Men menn er jo også ofte opptatt av hvordan de kan være attraktiv for kvinner. Feminisme seier at det er patetisk å prøve å være attraktiv for menn. En smule rart siden jeg tenker det er naturlig for begge kjønn å ønske å være attraktiv for kjønnet de liker.
Flintis Skrevet 2. oktober 2023 #9 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har alltid jobbet i mannsdominert yrke. Ingen av mine kjærester har noen gang uttrykt at de ikke liker at jeg jobber med omtrent kun menn. Det har vært langt vanskeligere for meg å være eneste kvinne på et skift eller avdeling. At menn ikke stoler på andre menn forstår jeg fullt ut, det er på seg selv man kjenner andre… Anonymkode: 13b57...532 Hvilke vansker da?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #10 Skrevet 2. oktober 2023 Jeg er kvinne og har hatt manmsdominerte jobber. Og jeg hadde iallefall ikke godtatt en mann som ikke tålte det. Om en mann hadde forlatt meg pga det, ville jeg ikke sett det som et tap akkurat. Så kwg syntes veninden din skal være glad til, og heller se fremover, for det finnes bedre menn der ute. Selv har jeg opplevd mest positivt ang mine arbeidsplasser. Takler ikke å jobbe med damer, som bare snakker dritt om hverandre og om uinteressante ting. Men det er jo av og til et menneske som må påpeke mitt kjønn, så da spør jeg hva de mener, og da påpeker jeg at man ikke bruker penis, for å utrette min jobb, da den krever andre kroppsdeler. Anonymkode: bef80...7e1 1
Sykkelkopp Skrevet 2. oktober 2023 #11 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg har alltid jobbet i mannsdominert yrke. Ingen av mine kjærester har noen gang uttrykt at de ikke liker at jeg jobber med omtrent kun menn. Det har vært langt vanskeligere for meg å være eneste kvinne på et skift eller avdeling. At menn ikke stoler på andre menn forstår jeg fullt ut, det er på seg selv man kjenner andre… Anonymkode: 13b57...532 Hvor har du det ifra? Stoler mer på menn enn på kvinner. Lojalitet, vilje til å stille opp, gå inn i en risikofylt situasjon for deg, møte i tide, holde på hemmeligheter eller private ting... alt noe menn er mer til å stole på med Menn er mer til å stole på i følge studie: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167487020300891 we found men, not women, to be more trustworthy in the gift-exchange game (g = 0.33). These results suggest that men send more money than women do when their money is going to be multiplied, thereby creating an efficiency gain. Kanskje dette forklarer hvorfor menn er bedre i business også?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #12 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Et bedre spørsmål er: Hvorfor skal kvinner bry seg om hva menn tenker? Kvinner kan jobbe med akkurat hva de vil, og det er ingenting menn kan gjøre for å stoppe dem! Anonymkode: 5b1f3...28d På hvilken måte mener du at dette er et bedre spørsmål? Det er jo heller et fullstendig uinteressant spørsmål. Anonymkode: 7d5c6...7b1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #13 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): På hvilken måte mener du at dette er et bedre spørsmål? Det er jo heller et fullstendig uinteressant spørsmål. Anonymkode: 7d5c6...7b1 Fordi yrkesvalg og oppfylte drømmer, en hverdag med oppgaver vi trives med er super viktig. Mann blir det sikkert uansett, så mange ulike folk som finns. Så jo det er et supert spørsmål. Anonymkode: 59d40...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #14 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobbet i et svært mannsdominert yrke der vi jobbet i makkerpar. Jobbet sammen med en veltrent fyr og vi kalte hverandre workwife/workhusband på tull. Heldigvis har min mann selvtillit og ikke minst tillit til meg og vårt forhold til at det gikk bra. Er nok sjalusi og usikkerhet som plager menn med kvinner i slike yrker. Anonymkode: d4555...218 Men vi kommer ikke bort fra at det er en god del utroskap, det er en reell problemstilling. Da hjelper det ikke å ha selvtillit, og bare satse på at det skal gå bra. Jeg har mye erfaring med å jobbe sånn selv, og jeg kan forstå at enkelte blir skeptiske når de hører hva jeg jobber med. Det er et helt spesielt samhold man får med for eksempel makker, det kan ikke sammenlignes med at man står som selger i en bilforretning sammen med stort sett menn, eller er fisker, som TS nevner. I sistnevnte tilfelle tror jeg kanskje det bare handler om at de synes det er lavstatus, eller at det betyr at hun er mye på sjøen (og fiskere er kjent for å ha en del spesielle holdninger) og ikke er klar for et forpliktende/seriøst forhold. Anonymkode: 22a2d...e26
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #15 Skrevet 3. oktober 2023 Sykkelkopp skrev (4 timer siden): Hvor har du det ifra? Stoler mer på menn enn på kvinner. Lojalitet, vilje til å stille opp, gå inn i en risikofylt situasjon for deg, møte i tide, holde på hemmeligheter eller private ting... alt noe menn er mer til å stole på med Menn er mer til å stole på i følge studie: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167487020300891 we found men, not women, to be more trustworthy in the gift-exchange game (g = 0.33). These results suggest that men send more money than women do when their money is going to be multiplied, thereby creating an efficiency gain. Kanskje dette forklarer hvorfor menn er bedre i business også? Samtidig viser en annen forskning at menn lyver desidert mest av begge kjønn. Anonymkode: 430f3...f63
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå