Gå til innhold

KK med ny nettside for kvinner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til å være web utgaven av et ukeblad man vanligvis kjøper syns jeg dette er bra! Litt opprydding på designet og fargebruk er nok på sin plass, ja, men innholdsmessig syns jeg de scorer høyt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK, da. Det var litt bedre annen gang jeg kikket :ler:

Men det blir mye klikkbare steder, jeg liker å ha litt rom rundt innholdet.

Dessuten er jeg mann og neppe i målgruppen :sjarmor:

Skrevet
Dette er eksempel på godt og ryddig design, selv om det var litt uvant i begynnelsen:

http://www.dagbladet.no/

Dessverre er innholdet så som så, men det er en annen diskusjon :).

Synes ikke det er eksempel på ryddig design, tvertimot finner jeg den rotete og forvirrende - og jeg er inne der hver dag. Bloggene som kommer rett under hovedsakene leser jeg ofte som nyhetsoverskrifter, rubrikkannonsene skjærer inn og trekker blikket bort fra nyhetssakene (dvs innholdet i avisen), sakene deles opp av altofr mange og store reklamer i bevegelse som igjen trekker blikket fra innholdet (og hos noen kræsjer browseren).

Da er www.morgenbladet.no et mye bedre eksempel.

Skrevet

Jeg tror tanken har vært god. Designet er lyst og lett, men ganske rotete med hensyn på tenkte linjer. Ikke akkurat gjennomført bruk av gestaltprinsippene? Men, som andre sa, siden er IKKE fin på Mac, verken i Opera eller Safari. Ting kommer i hytt og pine, tipper det er css som er hacket til IEs ikke så altfor standard måte å lese css på. Ikke imponert med andre ord.

(Og visste heller ikke at man måtte være ekspert for å utale seg-det hadde blitt kjedelige diskusjoner dersom man bare fikk mene noe innen sitt fagfelt. Men, siden jeg studerer datateknikk, kan jeg da uttale meg? :sjarmor: )

Skrevet
Men, som andre sa, siden er IKKE fin på Mac, verken i Opera eller Safari.

Jeg sitter på Mac (Firefox) og liker siden godt. :)

Skrevet

Tja det var jo ikke så ille det da:)

Flott at ukebladene begynnerer å publisere mer innhold på nett!

Når det gjelder all snakk om reklame/designet her, så er det jo ikke designererne som står for plasseringen og hvilke reklamer som vises :) Reklamene er jo eneste grunnen til at man kan få tli en site som dette! Dersom det er plagsomt, bruk ad-block!

Skrevet

Liker ikke pastellene, men det er bare MIN smak. Vi får gi den litt tid til å bli seg selv, kanskje ? :)

Skrevet
Tja det var jo ikke så ille det da:)

Flott at ukebladene begynnerer å publisere mer innhold på nett!

Reklame er jdet jo ellers mer enn nok av i papirutgaven og. Likte godt KK før, jeg, men har ikke kjøpt det de par siste åra - etter at de fornya seg. Nå er det kommet mange nye bra blader som Kamille og Red som er mye bedre enn kk etter mitt syn.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Jeg tror tanken har vært god. Designet er lyst og lett, men ganske rotete med hensyn på tenkte linjer. Ikke akkurat gjennomført bruk av gestaltprinsippene? Men, som andre sa, siden er IKKE fin på Mac, verken i Opera eller Safari. Ting kommer i hytt og pine, tipper det er css som er hacket til IEs ikke så altfor standard måte å lese css på. Ikke imponert med andre ord.

(Og visste heller ikke at man måtte være ekspert for å utale seg-det hadde blitt kjedelige diskusjoner dersom man bare fikk mene noe innen sitt fagfelt. Men, siden jeg studerer datateknikk, kan jeg da uttale meg?  :sjarmor: )

Jeg sa ikke heller ikke at du måtte väre ekspert :-) Jeg ba om underbyggelse av kritikk.

Skrevet

Syns den virker helt grei jeg. Men den blir sikkert bedre etterhvert som det kommer mer stoff som blir lagt ut. Håper det iallefall

Skrevet

Likte siden, bortsett fra den fryktelig dominerende popin-reklamen. Ødelegger førsteinntrykket.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Litt for mye pastell og for mange, store, fargerike bilder tett i tett på forsiden. Innholdsmessig helt ok ut fra hva en foreventer seg av et blad som KK. Jeg kan nok bruke den litt som tidtrøyte på samme måte som bladet, men foretrekker personlig litt renere linjer når det gjelder utformingen. Synes imidlertid ikke den er irriterende dårlig slik som f.eks. Nettavisen som jeg ikke bruker lengre etter at de la om designet.

Ser den for øvrig i Firefox på pc, og den fungerer helt fint. Dessuten så ser jeg fint lite til all reklamen som dere andre her klager over, så AdBlock fungerer som den skal :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...