*melis* Skrevet 23. januar 2006 #1 Skrevet 23. januar 2006 Jeg begynner å bli ganske lei av å lese debatter på Guttas rom der det alltid må komme en eller annen idiot som snakker på vegne av alle menn når han sier at gutter tenker på sex hele tiden, at gutter ikke kan ha jentevenner fordi de egentlig bare vil ha sex, at gutter tenker på hvordan det ville vært å pule hver eneste kvinnfolk de møter osv. osv. Hva om jeg sier at jeg som jente tenker på sex stort sett hele døgnet, og faktisk fantaserer om stort sett alle kompisene mine? Ja, til og med på skole lurer jeg ofte på hvordan det ville vært å ha sex med foreleseren (dette avhenger selvsagt litt av alderen og utseende på foreleserne da ) Poenget mitt er at jeg mener det er på tide å avlive myten om at gutter går rundt som kåte hingster med ballespreng, mens de dydige jentene er uskyldige offer. JA, det finnes nok av mannfolk som tyr til utspekulerte metoder for å få seg noe, men vet dere hva, jeg tror faktisk ikke dette har noe med at gutter er kåtere enn jenter, men derimot at gutter har lært at det er mer akseptert at de oppfører slik enn at vi jenter gjør det. (OG fordi jenter som regel får følelser lettere enn gutter) Kom gjerne med innspill
Gjest Jalileh Skrevet 23. januar 2006 #2 Skrevet 23. januar 2006 (endret) Jeg tror så absolutt på det du skriver. Selv går jeg rundt og er små-kåt stort sett døgnet rundt. Men, det er også perioder hvor jeg ikke er fult så kåt. Så nå hvor jeg er singel kan jeg bli rimelig frustrert til tider, meeeen... gidder da ikke ta i hvem som helst heller. Så da får jeg nøye meg med meg selv. Jeg kan også fantasere om folk på jobben, skolen osv... Selvfølgelig gjør jeg det. Men, jeg tror neppe noen vil klare å se på meg hva jeg tenker om en annen. Jeg tror jeg er ganske flink til å skjule det selvom jeg har en tendens til å få smaaale øyne når jeg er kåt. Må også legge til at jeg kan sitte på jobben eller i timene og falle helt ut i mine egne tanker hvor jeg har vill sex med en eller annen. Endret 23. januar 2006 av Seniorita_
Nabodama Skrevet 24. januar 2006 #3 Skrevet 24. januar 2006 He he, veldig enig med deg *melis*! Klart vi jenter tenker på sex! Og forresten er vi visuelle også, ihvertfall jeg. Og alle dere andre som nyter synet av en flott mann.
Gjest Gutt24 Skrevet 24. januar 2006 #4 Skrevet 24. januar 2006 Jeg er enig i det du skriver. Visse myter er seiglivede og særlig de som gjelder kjønn, har jeg funnet ut..
Cognizance Skrevet 24. januar 2006 #5 Skrevet 24. januar 2006 Folk som er av den typen som leser og skrives om i fredagsdagbladet, har en tendens til å tro at alle andre er akkurat som dem selv, og at alt annet er unormalt og rart.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #6 Skrevet 24. januar 2006 Bra innlegg:-) Akkurat det med å tro at fordi en er sånn selv, så må alle andre være sånn er en utrolig irriterende egenskap. Jeg er jente og kan være kåt, ha "slemme baktanker" når jeg møter en søt gutt på fest, jeg har aldri (siden min pure ungdom) latt meg lure til sex av fagre løfter, men har tvert i mot villig overtalt flere (men ikke spesielt mange) menn til å gå til sengs med meg. Jeg er dessuten i stand til å ha et seriøst forhold hvor min mening kommer like tydelig fram som hans. Jeg har også flere kamerater som det faktisk har gått an å være kamerat med i flere år, gjennom singelliv og forhold, uten at jeg har noen som helst grunn til å tro at deres primære mål med meg har vært å "en eller annen gang i framtida" lure meg til sengs (og jeg er ikke spesielt stygg). Selv i de tilfellene hvor det har vært tvetydigheter har den det gjelder (han eller meg) holdt seg i skinnet uten å ødelegge noe eller gi ultimatum. Jeg tror faktisk flere regner meg som en likeverdig person, ikke bare en potensiell fitte. I tillegg vet jeg om flere gutter som ubedt sier at de har hatt flere venninner de aldri har hatt seksuelle/romantiske interesser for.
*melis* Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2006 Jeg er enig i det du skriver. Visse myter er seiglivede og særlig de som gjelder kjønn, har jeg funnet ut.. ← Egentlig burde vi faktisk avlivet alle myter angående kjønnene og heller bare akseptert at vi er alle ulike I alle fall er det på god tid at folk slutter å uttale seg på vegne av halve jordens befolkning!
Ibenholt Skrevet 24. januar 2006 #8 Skrevet 24. januar 2006 Hehe, jeg er med dere! Jenter har også skitne fantasier.
mito Skrevet 25. januar 2006 #10 Skrevet 25. januar 2006 Alvorlig talt. Det er enorm forskjell her. En jente kan faktisk ligge med ti forskjellige gutter i løpet av èn dag, hvis hun vil. Men hun gjør det ikke. Hadde en gutt kunnet ligget med ti jenter i løpet av èn dag, ville han gjort det.
Cognizance Skrevet 25. januar 2006 #11 Skrevet 25. januar 2006 Hadde en gutt kunnet ligget med ti jenter i løpet av èn dag, ville han gjort det. ← Det er ikke alle som er sånn som deg og kameratene dine. Virkeligheten strekker seg lenger enn erfaringshorisonten din.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #12 Skrevet 25. januar 2006 Til dere menn,hvis en helt fremmed dame hadde kommet bort til deg og spurt om du ville ha hatt sex med henne,hva ville dere ha svart da? Ja eller Nei? Og til oss damer,hvis en fremmed mann hadde kommet bort til deg og spurte om det samme så tror jeg nok at vi hadde alle svart NEI. Leste om en undersøkelse som gikk ut på dette her og at damene(tror det var rundt 10 stk) at alle de svarte nei ,mens 8 av 10 menn svarte ja.
*melis* Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #13 Skrevet 25. januar 2006 Til dere menn,hvis en helt fremmed dame hadde kommet bort til deg og spurt om du ville ha hatt sex med henne,hva ville dere ha svart da? Ja eller Nei? Og til oss damer,hvis en fremmed mann hadde kommet bort til deg og spurte om det samme så tror jeg nok at vi hadde alle svart NEI. Leste om en undersøkelse som gikk ut på dette her og at damene(tror det var rundt 10 stk) at alle de svarte nei ,mens 8 av 10 menn svarte ja. ← Nok en gang: Dette kan ha mye med gamle fordommer å gjøre. Hvis en mann hadde valgt å ikke ligge med henne hadde han blitt oppfattet som homo eller pingle, mens en jente ville blitt oppfattet som billig med en gang hun takket ja. Dessuten er ikke 10 mennesker av hvert kjønn representativt for en hel befolkning, og i tillegg er det en stor sannsynlighet for at folk ikke er helt ærlige på slike undersøkelser...Så Gjest; man skal ikke ta alt man leser for god fisk!
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #14 Skrevet 25. januar 2006 Og til oss damer,hvis en fremmed mann hadde kommet bort til deg og spurte om det samme så tror jeg nok at vi hadde alle svart NEI. Men dette er jo litt selvmotsigende spør du meg!!! Noen må jo ligge med de guttene som sier ja???
*melis* Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #15 Skrevet 25. januar 2006 Men dette er jo litt selvmotsigende spør du meg!!! Noen må jo ligge med de guttene som sier ja??? ← Godt poeng! For hver kåt gutt kreves det ei kåt jente (Sett bort i fra voldtekt da)
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #16 Skrevet 25. januar 2006 Til dere menn,hvis en helt fremmed dame hadde kommet bort til deg og spurt om du ville ha hatt sex med henne,hva ville dere ha svart da? Ja eller Nei? Og til oss damer,hvis en fremmed mann hadde kommet bort til deg og spurte om det samme så tror jeg nok at vi hadde alle svart NEI. Leste om en undersøkelse som gikk ut på dette her og at damene(tror det var rundt 10 stk) at alle de svarte nei ,mens 8 av 10 menn svarte ja. ← En undersøkelse i Fredagsbilaget i Dagbladet (igjen...)? Spørs om de er særlig vitenskapelig fundert. Dersom man kommer i avisa med bilde og alt så kan vel svarene avhenge litt av dette også, og hvordan man venter å bli oppfattet av de som leser. Dessuten så kommer det an på hva slags bilde personen som blir spurt danner seg: Ser gutten for seg en pen/ok jente, så svarer han kanskje ja. Jeg vet om en god del som IKKE har svart ja i praksis til alle jenter som har tilbudt seg. Ei jente vil kanskje oftere se for seg følgende: fremmed mann? Skummelt, kanskje han er farlig/jeg blir gravid, og er jeg billlig da? Hadde jeg vært singel og en kjekk mann hadde spurt om jeg ville ha sex, hadde jeg meget mulig takket ja, i praksis. Etter litt tørrprat, da.
Gjest Gorgonzola Skrevet 27. januar 2006 #17 Skrevet 27. januar 2006 (endret) Jeg begynner å bli ganske lei av å lese debatter på Guttas rom der det alltid må komme en eller annen idiot som snakker på vegne av alle menn når han sier at gutter tenker på sex hele tiden, at gutter ikke kan ha jentevenner fordi de egentlig bare vil ha sex, at gutter tenker på hvordan det ville vært å pule hver eneste kvinnfolk de møter osv. osv. Hva om jeg sier at jeg som jente tenker på sex stort sett hele døgnet, og faktisk fantaserer om stort sett alle kompisene mine? Ja, til og med på skole lurer jeg ofte på hvordan det ville vært å ha sex med foreleseren (dette avhenger selvsagt litt av alderen og utseende på foreleserne da ) Poenget mitt er at jeg mener det er på tide å avlive myten om at gutter går rundt som kåte hingster med ballespreng, mens de dydige jentene er uskyldige offer. JA, det finnes nok av mannfolk som tyr til utspekulerte metoder for å få seg noe, men vet dere hva, jeg tror faktisk ikke dette har noe med at gutter er kåtere enn jenter, men derimot at gutter har lært at det er mer akseptert at de oppfører slik enn at vi jenter gjør det. (OG fordi jenter som regel får følelser lettere enn gutter) Hæ?? Hva vil du egentlig? Hvorfor hevder du at en mann som hevder at gutter stort sett tenker på sex hele tiden er en idiot og så nevner du i neste setning "Hva om jeg sier at jeg som jente tenker på sex stort sett hele døgnet, og faktisk fantaserer om stort sett alle kompisene mine? Ja, til og med på skole lurer jeg ofte på hvordan det ville vært å ha sex med foreleseren?" Avlive myten om kåte mannfolk og dydige jenter? Ja - den er jeg med på men det handler vel i bunn og grunn om at frustrasjonen går på at jenter ikke er flinke nok/tøffe nok til akseptere sin seksualitet eller lære seg å like at det både er lov og bra å være kåt relativt ofte...... Spar meg for påstandene om at vi er så forbannet like når det gjelder seksualitet bare at gutta har lært å akseptere sin og at det er tillatt å være kåt som gutt og ikke som jente. Dette stemmer ikke med virkeligheten. Bla opp i en tabloid-avis og du finner kjapt reportasjer om sex hvor menn framstilles som overgripere, utnyttere og rimelig fæle, noen ganger velbegrunnet, andre ganger helt på trynet. Utspekulerte metoder får å få sex? He-he, den er for dum. Nå avslører du deg selv her. Mannfolk som tyr til utspekulerte metoder for å få seg noe er vel det mest klassiske eksemplet på hvordan mange kvinner tenker: mannen får sex, kvinnen gir sex. Når det så gjelder metoder for å oppnå sex (ikke få sex) så tror jeg det er en ganske så god balanse kjønnene imellom. Vi er ikke like i det hele tatt og heldigvis for det! Jeg er ganske så sikker på at graden av kåthet er mye mer varierende hos kvinner enn hos menn. Et stort flertall av menn er ofte kåte, tenker mye på sex og bruker mye energi på den delen av livet. For kvinner er bildet mer nyansert, mange er like kåte som menn men minst like mange er det ikke. Det er bare å kaste seg over diverse undersøkelser og rapporter, alt fra seriøs forskning til kjappe galluper i Dagbladets Magasinet: Menn vil oftest og er mest frustrert for at det ikke er sex ofte nok. Et lite ordtak som jeg alltid har med meg som forteller mye om hvordan forskjellen på kjønnene kan illustreres samtidig som det er en viktig bidragsyter i forhold til hvordan jeg og dama skal fungere bra sammen: "Menn har gjerne sex for å få det bra, kvinner må ha det bra for å ha sex" Endret 27. januar 2006 av Gorgonzola
*melis* Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #18 Skrevet 27. januar 2006 Hæ?? Hva vil du egentlig? Hvorfor hevder du at en mann som hevder at gutter stort sett tenker på sex hele tiden er en idiot og så nevner du i neste setning "Hva om jeg sier at jeg som jente tenker på sex stort sett hele døgnet, og faktisk fantaserer om stort sett alle kompisene mine? Ja, til og med på skole lurer jeg ofte på hvordan det ville vært å ha sex med foreleseren?" En mann som må uttale seg på vegne av alle andre menn er en idiot, jeg har aldri sagt at menn som tenker på sex hele tiden er idioter! Avlive myten om kåte mannfolk og dydige jenter? Ja - den er jeg med på men det handler vel i bunn og grunn om at frustrasjonen går på at jenter ikke er flinke nok/tøffe nok til akseptere sin seksualitet eller lære seg å like at det både er lov og bra å være kåt relativt ofte...... Spar meg for påstandene om at vi er så forbannet like når det gjelder seksualitet bare at gutta har lært å akseptere sin og at det er tillatt å være kåt som gutt og ikke som jente. Dette stemmer ikke med virkeligheten. Bla opp i en tabloid-avis og du finner kjapt reportasjer om sex hvor menn framstilles som overgripere, utnyttere og rimelig fæle, noen ganger velbegrunnet, andre ganger helt på trynet. Vel, som sagt: menn er kanskje i stand til å gå lenger for å få seg noe, men det betyr ikke derved at de er kåtere enn kvinner. Det er jo vitenskapelig "bevist" at menn har en større tendens til å reagere med/bruke vold og makt enn kvinner, men dette går på litt andre ting slik jeg ser det. Utspekulerte metoder får å få sex? He-he, den er for dum. Nå avslører du deg selv her. Mannfolk som tyr til utspekulerte metoder for å få seg noe er vel det mest klassiske eksemplet på hvordan mange kvinner tenker: mannen får sex, kvinnen gir sex. Når det så gjelder metoder for å oppnå sex (ikke få sex) så tror jeg det er en ganske så god balanse kjønnene imellom. Som sagt (for andre gang ): Mange kvinner har lettere for å få følelser enn menn og (nå snakker jeg ikke på vegne av alle kvinner men MANGE) dette kan gjøre at man blir drevet til å ligge med en mann av følelser fremfor seksuelle lyster (men dette er vel vanskelig å forstå for deg siden du er så totalt forskjellig fra oss). Mange menn som ikke har så lett for å binde seg, men bare er ute etter sex har lett for å benytte seg av dette for å få seg noe. Ergo blir det vinn-tap-situasjon (Gutten får sex og er tilfredsstilt, jenta får også sex og er kanskje like tilfredsstilt, MEN så kommer følelsene og jenta sitter knust tilbake.) Vi er ikke like i det hele tatt og heldigvis for det! Jeg er ganske så sikker på at graden av kåthet er mye mer varierende hos kvinner enn hos menn. Et stort flertall av menn er ofte kåte, tenker mye på sex og bruker mye energi på den delen av livet. For kvinner er bildet mer nyansert, mange er like kåte som menn men minst like mange er det ikke. Det er bare å kaste seg over diverse undersøkelser og rapporter, alt fra seriøs forskning til kjappe galluper i Dagbladets Magasinet: Menn vil oftest og er mest frustrert for at det ikke er sex ofte nok. Overhode ikke enig, og her er du altså inne på poenget med innlegget mitt, som er å avlive nettopp denne myten som dere menn (som representerer den kåteste delen av sorten) fortsatt ser ut til å tro fast og helt på. Jeg tror variasjonen er like stor hos begge kjønnene når det gjelder kåthet og hvor mye man tenker på sex. Forskjellen er at menn er mer åpne om det, en forhåpentligvis er dette i ferd med å endre seg... Et lite ordtak som jeg alltid har med meg som forteller mye om hvordan forskjellen på kjønnene kan illustreres samtidig som det er en viktig bidragsyter i forhold til hvordan jeg og dama skal fungere bra sammen: "Menn har gjerne sex for å få det bra, kvinner må ha det bra for å ha sex" ← Ikke enig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå