Johanna Skrevet 5. november 2002 #1 Del Skrevet 5. november 2002 Er det noen som har vært i Side i Tyrkia? Jeg og familien skal reise dit i begynnelsen av juni. Er det noen som har vært dær? og som kan tenke seg å fortelle litt om det? På forhånd takk. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusen Skrevet 6. november 2002 #2 Del Skrevet 6. november 2002 Jeg beklager virkelig å måtte si det, men jeg synes det var et skikkelig møkkasted..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ouzo Skrevet 6. november 2002 #3 Del Skrevet 6. november 2002 Enig med Pusen... Tyrkia generelt er et møkkahøl. Bedre blir det vel ikke nå etter valget i helga, hvor muslimene nå har tatt et sterkt politisk grep om landet. Tyrkerne klarer aldri å bli europeere, samme hvor mye de prøver. Som turist, vil du oppleve tyrkerne som uærlige, pågående og frekke. Dessuten skal du være heldig hvis du kommer fra turen uten at den blir ødelagt av mage- og spysjuke. Vi nordboere tåler ikke matbakteriene deres! Jeg forstår godt at reiseselskapene nå fallbyr sine turer dit, salget av Tyrkia-turer har jo gått katastrofalt ned, etter at nordmenn som har vært der, fraråder andre å reise. Jeg ville ikke reist om jeg fikk turen gratis! Sorry! PS: Hvorfor reiser du ikke heller til de hyggelige grekerne? De har i det minste folkeskikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 6. november 2002 #4 Del Skrevet 6. november 2002 Enig Kommer selvfølgelig an på hva du vil ja ut av ferien din osv, men vi trivdes ikke der. Hotellet og maten var heller laber, men det som vi ble mest lei av var at folk der nede var så innpåslitne. De tok ikke et nei for et nei. Klems, Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #5 Del Skrevet 6. november 2002 Får håpe det ikke går med din familie, som det gjorde med en stakkars norsk familie når jeg var der nede.... De var to voksne og tre barn, etter noen dager der nede, så lå faren og to av ungene på sykehus, med amøbeforgiftning(!?) i magen... pjuk... Synd du ikke spurte her inne, FØR du bestilte.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #6 Del Skrevet 6. november 2002 En ting til.... Tyrkia passer best for 43-årige kåte damer med bleika hår, de er som regel godt fornøyd med "utbyttet" av turen... Tyrkerne plager livet av 13-årige lyshårede skandinaviske jenter... en svensk far grisebanket en tyrker som begynte å beføle hans mindreårige datter mellom bena.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 6. november 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 6. november 2002 Dette var da voldsomt, ingen som har noen positive erfaringer?? Har da snakket med andre men aldri hørt om noen så negative som dere. Men men vi får se hva som skjer, kanskje jeg reiser tilbake når jeg er 43 år, råkåt og og har bleika hår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ouzo Skrevet 6. november 2002 #8 Del Skrevet 6. november 2002 Ja, det ble mye negativt dette, Johanna.. Det kunne vært moro å høre hvorfor du/dere har valgt Tyrkia, og ikke en øy i Hellas? Det kan da umulig være pris alene?? Klimaet den årstiden er jo det samme på en gresk øy? Og i tillegg er menneskene der, og de fleste plassene, mye hyggeligere å besøke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 6. november 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 6. november 2002 Hei Ouzo Vel, må bare innrømme at jeg aldri har vært i sydligere strøk før. Vi ble spurt av noen venner om vi skulle dra til syden sammen. Så det var vel egentlig de som valgte Tyrkia. Hotellet heter Side Resort og har fire stjerner. Det ser bra ut på bildene og jeg vet da sannelig ikke om det er spesielt billig. Har bare forhåndsbestilt så vi vet ikke eksakt pris enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 6. november 2002 #10 Del Skrevet 6. november 2002 Kjenner 2 som har vært i Side, og de var veldig fornøyd. Og skal tilbake neste år. Var i alanya i sommer og var generelt fornøyd. Minuset er plagsomme menn..de maser noe helt j*vlig. Men med mann og barn så tror jeg ikke det blir så stort problem. (du har masete selgere uansett da men) Jeg har amnge andre steder jeg ønsker å reise,som jeg ikke har vært. Men jeg reiser gjerne til tyrkia igjen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl Skrevet 8. november 2002 #11 Del Skrevet 8. november 2002 Vi skal også til Side i Tyrkia til sommeren (som du vet Johanna) og jeg vi reiser mye pga pris, men også for det er et av de landene i sydlige Europa vi ikke har prøvd før. Men faktisk så tror jeg at dette forumet ikke passer å forhøre seg om vanlige "sydenturer" i det hele tatt. Grunnen er at det er tydeligvis noen inne på dette forumet har satt standaren på hva en skikkelig ferie er og da er ikke gode gamle "syden" verdt å snakke om i det hele tatt. I følge visse personer her inne burde man ikke reise til varmere strøk uten at man har en velfødt konto og 50-60-70.000,- å bruke på ferie. Og den som tørr å spørre om hvordan det er i Spania, Tyrkia el. Hellas, får klar beskjed om at en MYE heller burde bruke de pengene på å reise til eksotiske mål som Mauritius, Thailan eller Afrika. Det er til og med de som ikke vil svare så lenge ordet "syden" er brukt i et innlegg. Nei, ta dere sammen, for det første hadde jeg aldri bestemt meg for ikke å reise til Tyrkia fordi 2-3 eller fler her inne sier at det er så BÅNN, jeg hører heller på de som jobber i Reisebyråene hvis jeg vil sammenligne. Men helst liker jeg å få egne erfaringer, både gode og dårlige. Bare for å nevne det, tar jeg ikke alle under samme kam og ikke føl dere trufne hvis det ikke gjelder dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2002 #12 Del Skrevet 8. november 2002 Dessuten er det en som dukker opp med en gang du spør om Tyrkia og gjentar de samme, tildels rasistiske, utsagnene om Tyrkia og tyrkere. (Bare se på tidligere tråder om Tyrkia.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ouzo Skrevet 11. november 2002 #13 Del Skrevet 11. november 2002 Det kan neppe karakteriseres som rasisme at man i klare ordelag forteller hvilke konkrete, men selvfølgelig individuelle, erfaringer man har med et turistland. Dessuten tilhører grekere og tyrkere samme etniske opprinnelse, og hvis jeg hadde vært rasist, så hadde jeg vel heller ikke hyllet grekerne/Hellas? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ACVO Skrevet 16. november 2002 #14 Del Skrevet 16. november 2002 Jeg og min samboer var 2 uker i Side nå i september. Vi likte oss veldig godt. Vi bodde på hotell Arum og det er det beste hotellet vi har vært på. Det er riktig at tyrkerne er veldig innpåslitende i fohold til grekerne og spanjolene. Det vi fant ut var at utenfor selve Side sentrum, var de ikke så ille. Angående magetrøbbel ble verken jeg eller min samboer syke, som vi ble i Thailand. En tur må dere ta til nabobyen Manavgat. Dra dit på mandag, for da er det et stort marked der. Utrolig billig og mye fint. Husk og prute. Jeg ønsker deg en god tur. Ta med norske penger og veksl til tyrkiske Lire. Alt er litt billigere når du betaler med Lire enn Euro. Gled deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 16. november 2002 Forfatter #15 Del Skrevet 16. november 2002 Hei ACVO Takker for ditt optimistiske innlegg om Side og gode råd ang penger. Vi gleder oss veldig og du skal se at vi tar oss en tur til nabobyen Manavgat. Det var skikkelig artig å høre fra noen som hadde vært i Side. Klem fra en glad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ouzo Skrevet 18. november 2002 #16 Del Skrevet 18. november 2002 Johanna skriver: "Det var skikkelig artig å høre fra noen som hadde vært i Side." Jeg gjør oppmerksom på at det er nettopp i Side jeg har vært, på min første og eneste Tyrkia-tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 18. november 2002 Forfatter #17 Del Skrevet 18. november 2002 Hvilket hotell var det du var på når du var i Side Ouzo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke innlogget K@rine Skrevet 18. november 2002 #18 Del Skrevet 18. november 2002 Vi var i Side for 2 år siden og må nok innrømme at vi ble veldig skuffet. Maten var dårlig (jeg ble skikkelig dårlig og sykmeldt i 1 uke etter ferien). Synes tyrkerne var skikkelig innpåslitne og tok ikke nei for et svar. Hotellet så slettes ikke ut som i katalogen, der sto det ikke noe om at det var en søppelfylling ved siden av hotellet, hvor de brente søppel nesten hver kveld og natt. Dette var på Side Garden, som skulle være et meget bra hotell. Det blir nok ikke Tyrkia på noen år og aldri mere Side :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ouzo Skrevet 18. november 2002 #19 Del Skrevet 18. november 2002 Johanna, jeg bodde i Kumköy, 3 km vestover fra Side sentrum, på et hotell som het "Nina", og som den gang(1998)var et Ving-hotell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anett2 Skrevet 19. november 2002 #20 Del Skrevet 19. november 2002 Oi :o her var det mange negative opplevelser og innlegg. Dattern,jr og jeg var i Side i sommer, det var riktignok ganske varmt da vi var der, men da må man jo forholde seg deretter. Vi er godt fornøyd vi. Vi bodde på hotell Yesel Oz, de tok oss godt i mot og var behjelpelige Tyrkere er godt kjent for å være glad i barn, de passet på rundt bassenget og var veldig hyggelige mot barna. Vi traff en annen norsk familie som reiser til Tyrkia hvert år. Opplevelsene er jo mange : Hannah (+) hmm, husker ikke hva det heter jeg, men det er slik kroppsmassasje og hvor de pleier huden turer på sjøen tyrkisk aften osv Dette er jo turer som reiseoperatøren har. Jeg er blond og har ikke skremt noen, men opplevde ikke innpåslitne menn på stranda, i side så er det flere strender å velge mellom, forklar at man vil på den barnevennelige. Et sted opplevde jeg at alle ville ha kontakt og det var på marked, men når man oppsøker et marked der alle er der for å sørge for inntekt så må man vel regne med det, ja innpåslitne,men ikke uhøflige synes jeg, det er bare å sette inn den selektive hørselen :D Til tross for mange negative innlegg så tror jeg du vil få en god tur, dere skal jo på flott hotell og det er jo rene paradise for barn :o) Tyrkia er et populært reisested :9 God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå