Gå til innhold

Høstferie skolebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kjetil E skrev (6 timer siden):

Når katten er borte danser musene på bordet altså. 😋

Selvsagt! Og merkelig nok er snopeskapet litt ekstra velfylt akkurat i høstferien, kan ikke forstå det der altså 😁

Tenk så deilig å få være 12 år og gjøre akkurat som man vil noen dager! Det unner jeg henne av hele mitt hjerte 😊

Anonymkode: fd4fb...202

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det stemmer ikke. Her må du faktisk vise til seriøs statistikk. 

Anonymkode: 1a069...cb5

Har ikke forsøkt og finne noe mer statistikk enn det tv2 nyhetene sa. 

Anonymkode: 73d10...28e

Skrevet

Vi skal ikke reise bort, vi heller. Og begge skal i jobb. Men vi tilrettelegger med litt flere hyggelig aktiviteter enten som familie eller med barnas venner. Og de er strålende fornøyd med det! 

Jeg håper da ikke vi er der at «alle» må reise til syden i høstferien, fordi det har blitt en status-greie?? 

Anonymkode: 0af62...347

Skrevet

Har 2 barn, og vi drar til Spania i høstferien,som alle andre ferier. Har hus i Spania så blir jo ikke så kostbart. Alltid tidlig ute med kjøp av flybilletter, mannen er hjemme i Norge og jobber , mens jeg har hjemmekontor fra Spania

Anonymkode: fd048...997

• Liker 1
Skrevet
On 10/1/2023 at 6:01 PM, AnonymBruker said:

Ts 

Nå fikk jeg fryktelig dårlig samvittighet. Har ikke tenkt høstferie har vært så big deal så ikke planlagt stort de to dagene. Får håpe ikke barna kjenner på noe negative følelser rundt dette etterhvert. 

Nesten ingen i klassen her skulle ha ferie, så gutta mine er sure for at de er på ferie på gårdsbruket til svigers heller enn sfo.

Anonymkode: 80d4e...e09

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvsagt! Og merkelig nok er snopeskapet litt ekstra velfylt akkurat i høstferien, kan ikke forstå det der altså 😁

Tenk så deilig å få være 12 år og gjøre akkurat som man vil noen dager! Det unner jeg henne av hele mitt hjerte 😊

Anonymkode: fd4fb...202

Jeg ser den, så bra du lar henne kose seg. Synes selv det var deilig da jeg var i den alderen og ha noen deilige feriedager hjemme alene mens mamma og pappa var på jobb.

Den gang jeg gikk på skolen mener jeg at høstferien var kun 2 dager. At vi fikk 1 ukes høstferie mener jeg kom først i løpet av at jeg gikk på vgs. Begynte på barneskolen i 1977.

Endret av Kjetil E
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har faktisk ikke hørt om noen i vår krets som skal utenlands i høstferien🤔 Mye hytteturer og annet som skjer innenlands er det jeg har hørt.  
Selv skal min 2 klassing med far til sine besteforeldre som bor i Sverige. 
3 åringen blir hjemme med meg og har vanlig uke i barnehage. 
Jeg har forøvrig neste 2 uker avspasering som jeg har jobbet inn som overtid på kveldstid siste månedene, så det å ha nok fri i løpet av et år er aldri noe problem. Det er mange yrker hvor det er lett å spare opp ferie og avspasering og i mitt yrke er det heller et problem å få tatt det ut før årsskifte. 

Anonymkode: c70c2...46a

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

I år skal vi faktisk på hyttetur, siden vi fikk låne ei hytte. Vanligvis gjør vi ikke noe spesielt i høstferien. Vi har som regel tatt et par dager fri fra jobb hver for å være sammen med ungene, men har ikke pleid å reise noe sted.

Skrevet

Her skal jeg jobbe. Ingen barnevakt. Så han på 12 og 8 år blir hjemme alene stort sett hver dag. 

Anonymkode: 0013a...346

Skrevet

Her er barna på SFO og bhg

Tenker å ta fri tors og fredag. Jeg har ikke mulighet til å ta mer fri enn det. Da drukner jeg i jobb når jeg er tilbake

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 17.52):

Ser på nyhetene og der står det at halvparten av de som har høstferie drar utenlands. Vi har bare mulighet til å ta to dager fri sammen. Resten av dagene må barna på sfo. Vi har i grunn ingen særlig planer heller. 

Hva er det vanlige her? Hvor får man all ferien fra? Ble veldig nysgjerrig på hvor mange som faktisk har høstferie.. 

Lett å få inntrykk av at alle drar på ferie, men alle har ikke mulighet til å dra i alle skoleferiene. Det er ikke de samme som drar til Syden i påsken eller sommerferien som også drar nå. Det er ikke vanlig for voksne å ha fri i alle feriene. Det er nok endel kontorjobber som gir mulighet for hjemmekontor og avspasering. I serviceyrker er det 5 uker ferie ila året og antagelig aldri goder som avspasering.   

Anonymkode: 991dd...bd9

Skrevet

Ungene er hjemme , jeg er på Jobb .

Anonymkode: 4cfaf...69e

Skrevet

Ser på nyhetene og der står det at halvparten av de som har høstferie drar utenlands. Vi har bare mulighet til å ta to dager fri sammen. Resten av dagene må barna på sfo. Vi har i grunn ingen særlig planer heller. 

Hva er det vanlige her? Hvor får man all ferien fra? Ble veldig nysgjerrig på hvor mange som faktisk har høstferie.. 

Ikke alle har 4 uker ferie i juli, så der har du det.

Vi prioriterer lengre ferie i juli og har 1 uke å fordele her og der ellers. Vi er hjemme i høstferien for 2 av 3 er fortsatt i barnehage og ungen på skolen hadde lyst å være på SFO-uka. De har laget en god plan med mye gøy, så vinn-vinn. Snart tar vi en siste helg i hytta før svigers stenger den for i år, så neste gang det er fri blir i romjula :)

Skrevet

Jeg tok to dager fri. En dag var gutten min hos mormor og morfar, en dag hos bestemor og bestefar og en dag med meg på jobb.

Anonymkode: 71d2e...51a

Skrevet

Samme her, to dager fri. Langhelg med en tur til annen by sammen med noe familie. Ikke noe fancy

Anonymkode: 6ea59...965

Skrevet

Tok 2 dager fri, dro på hytta

Skrevet

Min går på ungdomskole i Oslo, har bare hørt om en i klassen som var utenlandsk, de fleste var bare hjemme, gamet, spilte fotball og sov veldig lenge 😂

Anonymkode: 7a179...0ca

Skrevet

Jobb på mannen og meg. Barna drar på høstferie til andre siden av landet til besteforeldre ❤️

Anonymkode: d9f7d...3eb

Skrevet

Jeg har hatt fri fordi jeg har en grotesk mengde avspasering å ta ut. Vi har besøkt familie på landet og plukket poteter, som jo passer godt i høstferien.

I følge snapkartet til fjortisen, er det veldig få i hennes ellers reiselystne omgangskrets (i sommerferien er de over hele verden) som er utenlands.

Anonymkode: faca1...fa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...