Hilde Skrevet 23. januar 2006 #1 Del Skrevet 23. januar 2006 En venninne har mistet moren sin altfor tidlig, og jeg vil gjerne kjøpe en bok til henne i denne triste perioden, istedenfor blomster som hun får mer enn nok av. Er det noen som har tips om gode bøker som kan få en til å se ting litt i perspektiv, som får en til å mimre litt om de gode tidene, og kanskje til og med få frem et smil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 23. januar 2006 #2 Del Skrevet 23. januar 2006 Halldor Skard har flere bøker som har utrolig fine bilder (akvareller som han selv har malt) og sine egne små flotte dikt. En bok heter "den store oppmuntringsboken", en annen heter "den lille oppmuntringsboken" - og på denne sida fant jeg "kunsten å oppmuntre". Jeg fikk en av hans bøker da jeg mistet min mor. Klarte ikke å se noe "oppmuntring i tilværelsen" akkurat da - men i ettertid så har jeg lært å sette pris på Skard sine oppmuntringer. Jeg har faktiskt flere av hans bøker. Kan gis både i sorg, glede, oppmuntring........ Anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 23. januar 2006 Tusen takk for tips!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #4 Del Skrevet 28. mars 2006 Da jeg mistet min mor endevendte jeg bokhandlere etter noe skriftlig jeg kunne trøste meg med. Jeg trengte noe svart på hvitt, noe jeg kunne lese om og om igjen og aller helst et svar. Jeg fant ingenting. Som Usikker sier var det vanskelig å finne oppmuntring, og noe svar får man vel aldri. Likevel var det noen dikt som gjorde mer inntrykk etter hvert. Jeg fant noen av de i Aschehaugs "Dikt til deg"-bøker : Livstro og Carpe Diem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mia10 Skrevet 28. mars 2006 #5 Del Skrevet 28. mars 2006 Om moren døde av kreft,slik som min-da anbefaler jeg: "Veien til Karlsvogna" og "Etter karlsvogna" av Jon Magnus eller "Mor" av Cecilie N. Seiness. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå