Gå til innhold

Uthenging og trakassering fortsetter på kg


Høstsemester

Anbefalte innlegg

 

@Måne Rampelyset @Forumansvarlig @Rhodiola 

Har vært i kontakt med dere tidligere om at jeg blir utsatt for trakassering og uthenging i Sara Emile  tråden. Det er selvfølgelig nyopprettede brukere og innholdet er likt. Dette usunne opphenget i meg som enkeltbruker er nå gått over til å bli sykelig og en kan begynne å lure på om dette mennesket er i vater.
Må jeg kontakte andre instanser for å få bukt med dette? 

 

 

Endret av Sol Rampelyset
Slettede innlegg fjernet.
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Innlegget du sikter til er slettet. Det er 6 timer siden det ble skrevet, og vi modererer ikke kontinuerlig, men bestreber å moderere innen 24 timer. Vi følger opp brukere som bryter reglene våre, men kan ikke kommentere enkeltsaker eller enkeltbrukere med andre brukere. 
 

Sol, admin. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (På 1.10.2023 den 19.44):

Hei,

Innlegget du sikter til er slettet. Det er 6 timer siden det ble skrevet, og vi modererer ikke kontinuerlig, men bestreber å moderere innen 24 timer. Vi følger opp brukere som bryter reglene våre, men kan ikke kommentere enkeltsaker eller enkeltbrukere med andre brukere. 
 

Sol, admin. 

Som nevnt i en annen tråd. Hvordan har det seg at brukere kan ha flere brukere de diskuterer i samme tråd med, uten at dette får konsekvenser? Det er aktive brukere som gjør at tråden får større synlighet og at Egmont får inn annonsekronene sine. Allikevel så forskjellsbehandler dere brukere. Tenker Egmont og @Forumansvarlig at det er ok at brukere med ulike brukere diskuterer i samme tråd, og i tillegg trakasserer andre brukere? Jeg har både rapportert og oppfordret til sjekk av IP adresserer uten at bruker det gjelder har fått noe konsekvenser. Er dette en praksis KG har tenkt å fortsette med? Som en aktiv bruker, som har generert mye trafikk inn i enkelte tråder, ønsker jeg et seriøst og ordentlig svar. 

Endret av caremore
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er ikke lov å opptre med flere brukere i samme tråd. Dette kan være vanskelig å oppdage da det er strenge regler for når vi har lov til å sjekke IP. 

Diskusjoner som foregår på andre arenaer tas ikke med i våre avgjørelser.

Vi skal ta en gjennomgang. 
 

Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (13 minutter siden):

Hei,

Det er ikke lov å opptre med flere brukere i samme tråd. Dette kan være vanskelig å oppdage da det er strenge regler for når vi har lov til å sjekke IP. 

Diskusjoner som foregår på andre arenaer tas ikke med i våre avgjørelser.

Vi skal ta en gjennomgang. 
 

Sol, admin. 

Jeg skjønner at det er strenge regler, men når det handler om direkte personangrep og trakassering så vil jeg anta at dette kan utløse et behov for å sjekke IP? Så lenge det å diskutere med ulike brukere i samme tråd er brudd på forumreglene så har dere vel verktøy for å sjekke dette opp? Ser frem til om det blir noen endringer i tråden. 

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem har det redaksjonelle ansvaret for forumet, den som sitter med ansvaret for kvinneguiden? 
En annen ting; kvinneguiden er vel også underlagt vær varsom plakaten?

@Måne Rampelyset 

Endret av Høstsemester
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måne Rampelyset skrev (5 minutter siden):

@Forumansvarlig har ansvaret for forumet.

Er det redaktøren? 

kvinneguiden er vel underlagt vær varsom plakaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstsemester skrev (1 time siden):

Er det redaktøren? 

kvinneguiden er vel underlagt vær varsom plakaten?

Det er @Forumansvarlig du må henvende deg til, ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstsemester skrev (15 timer siden):

Hvem har det redaksjonelle ansvaret for forumet, den som sitter med ansvaret for kvinneguiden? 
En annen ting; kvinneguiden er vel også underlagt vær varsom plakaten?

@Måne Rampelyset 

Det er en god del år siden Kvinneguiden la ned sin redaksjonelle del, og det ble tatt ett valg om at man kun skulle beholde forum delen av Kvinneguiden-universet. Siden vi da ikke lengre var ett redaksjonelt nettsted ble det ikke lengre en redaktør som var ansvarlig, men en egen forumansvarlig som har det daglige ansvaret for forumet. I nåværende tid er det altså meg. 

Kvinneguiden er heller ikke underlagt vær varsom-plakaten, men en god del av våre regler er utarbeidet i henhold til hva som står i denne da vi tidligere hadde en del elementer som var dekket i denne. Men det er noe vi selv har ønsket å gjøre, ikke noe vi er pålagt da vær varsom plakaten gjelder pressen, og ikke ett forum som vi er.

Vi rydder i henhold til våre regler, men hver enkelt bruker er selv ansvarlig for hva de ytrer og eventuelle rettslige følger vil gå på den enkelte bruker, ikke på forumet. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (På 1.10.2023 den 19.44):

Hei,

Innlegget du sikter til er slettet. Det er 6 timer siden det ble skrevet, og vi modererer ikke kontinuerlig, men bestreber å moderere innen 24 timer. Vi følger opp brukere som bryter reglene våre, men kan ikke kommentere enkeltsaker eller enkeltbrukere med andre brukere. 
 

Sol, admin. 

Hei! Kunne dere slette kontoen her og innleggene? 

På forhånd, tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei trenings skrev (22 timer siden):

Hei! Kunne dere slette kontoen her og innleggene? 

På forhånd, tusen takk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...