AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Skrevet 1. oktober 2023 Hvis en bom står oppe. Det står ingen skilt. Ingenting. Kan jeg kjøre der da? Hva om de har glemt å lukke bommen og låser den før jeg skal hjem igjen? Er det lov? Anonymkode: 8fc97...430
Mt3 Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 Du kan såklart risikere at den stenges før du kommer deg ut igjen, det kommer jo an på hvorfor det er satt opp bom på den veien. Mange bomveier er åpne nå fordi en holder på å flytte lass med buskap hjem fra seter/fjell beite. Flytte tømmer og ved hjem fra området det ble kappet og lagret, oppkjøring av proviant/materialer... og om du da ikke kommer deg ut igjen før siste lass er kjørt så kan de låse bommen før du kommer deg ut igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 En bom er jo som regel en pekepinn på at tilgang er begrenset til de som har nøkkel til bommen. Selv hadde jeg ikke tatt sjansen og kjørt inn. Om den er låst når du kunne tilbake er du da avhenging av vennligheten og muligheten til de som eier nøkkel til å komme tilbake å låse opp. Og det er naturligvis lov å sette opp bom inn til privateid eiendom. Anonymkode: d14cf...981 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 Du kan, men ja det er helt lovlig å låse deg inne og mange har opplevd det. Når det er bom så er det generelt lurt å tenke at det er en grunn til den der, og da har ikke uvedkommende så mye der å gjøre. Anonymkode: d9ad7...49d 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 Det er på en skogsvei. En privat vei inn til skogen. Jeg bor selv i en privat vei men den er uten bom og alle kjører inn og ut av den selv. Anonymkode: 8fc97...430
Mt3 Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er på en skogsvei. En privat vei inn til skogen. Jeg bor selv i en privat vei men den er uten bom og alle kjører inn og ut av den selv. Anonymkode: 8fc97...430 Så lenge det er en skogsvei som vanligvis bruker å være stengt med en låst bom så vil du kunne risikere å bli innestengt med bil om du drar inn der uten avtale. Så om du vil utforske veien så er det best til fots eller med sykkel. 2
Mezzosoprena Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis en bom står oppe. Det står ingen skilt. Ingenting. Kan jeg kjøre der da? Hva om de har glemt å lukke bommen og låser den før jeg skal hjem igjen? Er det lov? Anonymkode: 8fc97...430 Og derfor skal du ikke kjøre inn dit... 2
Hedda-78 Skrevet 2. oktober 2023 #8 Skrevet 2. oktober 2023 Hadde aldri turt å kjøre inn forbi en bom. Det må da være utrolig flaut å bli innelåst. Og vanskelig å få ordnet opp i hvis man er ukjent i området og ikke vet hvem som kan låse opp igjen. Kan jo risikere å bli stående hele natta. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå