AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #1 Skrevet 30. september 2023 Har du tips om en fin ferieby i Frankrike til ferie for mor, far og tre barn i alderen 3-14 år? Har tenkt på Alicante i Spania. Der har de en flott borg å dra til, strender, fine lekeplasser, lekeland, badeland og dyrepark. Hadde imidlertid vært enda bedre om vi fant noe lignende i Frankrike. Eldste er veldig nysgjerrig i alt som har med Frankrike å gjøre, og han lærer fransk på skolen. Vi vil bo sentralt, ikke ha leiebil og ta kollektivtransport der det er nødvendig. Anonymkode: 4341d...987
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 Tenker du typisk badeby eller kan det være litt annerledes? Nice er jo typisk badeby, evt Menton el Antibes. I nord finnes flere små, koselige byer som Deauville eller Honfleur (sistnevnte er en liten, pittoresk fiskelandsby). I alpene ligger Annecy som er veldig koselig og hvor det er kjempefine bademuligheter i innsjøen. Anonymkode: 8be86...397 2
Eloise12345 Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg er veldig glad i Alicante i Spania. Men jeg har hørt at Nice er bra. Jeg har derimot ikke vært i Nice selv.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tenker du typisk badeby eller kan det være litt annerledes? Nice er jo typisk badeby, evt Menton el Antibes. I nord finnes flere små, koselige byer som Deauville eller Honfleur (sistnevnte er en liten, pittoresk fiskelandsby). I alpene ligger Annecy som er veldig koselig og hvor det er kjempefine bademuligheter i innsjøen. Anonymkode: 8be86...397 Tusen takk for tips. Jeg skal lese meg litt opp på de byene du nevner. Det trenger ikke å være en typisk badeby, men det må være en del for barna å gjøre på der som f.eks. fornøyelsespark eller dyrepark. Vi kan dele oss litt, men kjekt om vi kan dra på litt utflukter/aktiviteter sammen. HI Anonymkode: 4341d...987
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 Eloise12345 skrev (14 minutter siden): Jeg er veldig glad i Alicante i Spania. Men jeg har hørt at Nice er bra. Jeg har derimot ikke vært i Nice selv. Takk for tips. Ja, jeg tror Alicante hadde passet oss bra. Vi var der en dag for elleve år siden da eldste var to år, så vi har et inntrykk av byen. HI Anonymkode: 4341d...987 1
Eloise12345 Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for tips. Ja, jeg tror Alicante hadde passet oss bra. Vi var der en dag for elleve år siden da eldste var to år, så vi har et inntrykk av byen. HI Anonymkode: 4341d...987 Jeg var der i sommer. Jeg liker den byen veldig godt. Det er flotte hoteller med svømmebasseng der. Og det er perfekt for barn. 🥰 . Koselig behagelig by. Endret 1. oktober 2023 av Eloise12345
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 Hva med Altea i Spania? I Frankrike kanskje Juan les Pins møter kravene: https://www.provacances.no/frankrike/juan-les-pins/ Anonymkode: e684d...d88
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #8 Skrevet 1. oktober 2023 Er dere fastlåst på å ikke ha leiebil? Kollektivtransporten i syd-Frankrike er ikke god, og dere vil kaste bort veldig mye tid og strev på å komme dere fra A til B. Og litt av gleden ved å være der er jo å se ulike ting. Da hadde jeg nok heller sett på en all inclusive resort i Spania. Anonymkode: cd45b...d6f 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #9 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er dere fastlåst på å ikke ha leiebil? Kollektivtransporten i syd-Frankrike er ikke god, og dere vil kaste bort veldig mye tid og strev på å komme dere fra A til B. Og litt av gleden ved å være der er jo å se ulike ting. Da hadde jeg nok heller sett på en all inclusive resort i Spania. Anonymkode: cd45b...d6f Min mann synes det er veldig stressende både å ha leiebil og å kjøre leiebil i et annet land. Og han hadde nok vært like stresset av at jeg skulle kjøre bilen. Vi ønsker ikke en typisk badeferie, og derfor er jeg skeptisk til all-inclusive. Vi trenger litt felles aktiviteter som kan fenge alle. Ellers kommer vi til å ha tre barn som vil forskjellige ting nesten hele tiden, og det blir ikke mye til ferie for oss voksne.... HI Anonymkode: 4341d...987
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #10 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva med Altea i Spania? I Frankrike kanskje Juan les Pins møter kravene: https://www.provacances.no/frankrike/juan-les-pins/ Anonymkode: e684d...d88 Takk for tips! HI Anonymkode: 4341d...987
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #11 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min mann synes det er veldig stressende både å ha leiebil og å kjøre leiebil i et annet land. Og han hadde nok vært like stresset av at jeg skulle kjøre bilen. Vi ønsker ikke en typisk badeferie, og derfor er jeg skeptisk til all-inclusive. Vi trenger litt felles aktiviteter som kan fenge alle. Ellers kommer vi til å ha tre barn som vil forskjellige ting nesten hele tiden, og det blir ikke mye til ferie for oss voksne.... HI Anonymkode: 4341d...987 Tenkte du forresten på all-inklusive på fastlandet i Spania? Har du konkrete tips eller tips om steder vi kan se? HI Anonymkode: 4341d...987
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #12 Skrevet 1. oktober 2023 Nice er fint, og det er lett å ta tog til byene i nærheten. Som Cannes og Antibes. Anonymkode: 4ab03...647
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #13 Skrevet 1. oktober 2023 Nice er fint for noen dager, men syns ikke noe om strendene der. Anonymkode: 004e7...aa8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #14 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tenkte du forresten på all-inklusive på fastlandet i Spania? Har du konkrete tips eller tips om steder vi kan se? HI Anonymkode: 4341d...987 Jeg har ikke vært på noen slik ferie selv, jeg tenker bare det er alternativet når man må ha alt på et sted. Så lenge vi reiser med barn har vi alltid leiebil. Anonymkode: cd45b...d6f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #15 Skrevet 1. oktober 2023 Saint-Tropez er for min del den eneste franske kystbyen som er verdt å besøke utenom Cannes. Anonymkode: 1e128...120
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #16 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Saint-Tropez er for min del den eneste franske kystbyen som er verdt å besøke utenom Cannes. Anonymkode: 1e128...120 Ok, du har ikke feriert så mye på rivieraen da, kanskje? Anonymkode: 8816d...af4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #17 Skrevet 1. oktober 2023 Eloise12345 skrev (12 timer siden): Jeg var der i sommer. Jeg liker den byen veldig godt. Det er flotte hoteller med svømmebasseng der. Og det er perfekt for barn. 🥰 . Koselig behagelig by. Hvor lenge var dere der? Hva gjorde dere på? Var det med familie? Anonymkode: 4341d...987
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå