Perelandra Skrevet 2. oktober 2023 #21 Skrevet 2. oktober 2023 Tråden er ryddet for latterliggjøring Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #23 Skrevet 2. oktober 2023 Selvsagt er det mange voksne som vil leie fullt møblert.. Tenk på alle som pendler, og som bare bruker boligen noen dager i uken? Eller for en kort periode? Jeg har en venninne som jobber slik. Oppdrag her og der i noen måneder om gangen, og da er det utrolig greit å kunne leie møblert. Jeg har også en nabo som leier ut fullt møblert til pendlere. Anonymkode: 512dd...0b1 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #24 Skrevet 2. oktober 2023 Vi leier ut møblert fordi flytting av møbler inn og ut sliter utrolig mye på leiligheten. Det er da de fleste skader kommer. Vi tar derimot IKKE mer i leie fordi den er møblert. Anonymkode: e5566...9db 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #25 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 8.07): Fordi det er så himla slitasje på leiligheten når man skal flytte ut og inn. Selv bytter jeg ut leietakere om lag en gang i året. Har til og med kopper og kar, dyner og sengetrekk, gryter og glass og støvsuger som en del av inventaret. Det vil si at det ikke står i leiekontrakten, så de må ikke erstatte det om det blir ødelagt, men det må heller ikke vi. Anonymkode: 5339f...3cf Dette! Anonymkode: 5fdbc...bc4 1
Trøndere1 Skrevet 2. oktober 2023 #26 Skrevet 2. oktober 2023 A-hunter skrev (6 timer siden): Fordi det blir mindre skattbar inntekt. Dette er den eneste og rette grunnen. Avskrivning av verdier bundet opp i innbo.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #27 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 14.44): Utleiere vil ha pengene men helst at ingen skal bo der så de ønsker helst pendlere Anonymkode: 345dc...029 Jepp, har sett en del annonser hvor det står "ønsker en leietaker som ikke er så mye hjemme". 😅 Anonymkode: f2d55...ca9 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #28 Skrevet 5. oktober 2023 Vi leier ut et fullt møblert hus, og grunnen til det er at vi egentlig bor der😅 men vi har nå flyttet til en leilighet i en periode for studier og jobb i annen by. Huset vårt er 200kvm og leiligheten vår er 35kvm, så vi hadde ikke akkurat mulighet til å ta med alle møbler. Anonymkode: 5719e...1dd 1
Myrmica Skrevet 5. oktober 2023 #29 Skrevet 5. oktober 2023 Vel, før jeg kjøpte var jeg på leiemarkedet en stund, og da foretrakk jeg å leie fullt møblert. Jeg hadde jo ikke kjøpt meg masse møbler som nyutdannet! Grunnet jobb flyttet jeg en del rundt i landet de første 5 årene av arbeidslivet, og det var veldig praktisk å flytte uten et eneste møbel. Så møblerte leieboliger var helt perfekt.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #30 Skrevet 5. oktober 2023 Myrmica skrev (14 minutter siden): Vel, før jeg kjøpte var jeg på leiemarkedet en stund, og da foretrakk jeg å leie fullt møblert. Jeg hadde jo ikke kjøpt meg masse møbler som nyutdannet! Grunnet jobb flyttet jeg en del rundt i landet de første 5 årene av arbeidslivet, og det var veldig praktisk å flytte uten et eneste møbel. Så møblerte leieboliger var helt perfekt. Jaja deg om det, jeg syntes det er nasty å sove i andres senger og ligge i andres sofaer. Anonymkode: 35dc6...29d
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #31 Skrevet 5. oktober 2023 On 10/1/2023 at 4:18 PM, AnonymBruker said: Hvem faen leier i en alder av 40? Anonymkode: 96365...6b2 Håhåhåh, nå ertet du på deg en stor folkegruppe. Vi som er "cubus barn" må jo trossalt jobbe ræva av oss for å kjøpe noe selv. (chill, jeg eier bolig selv, men kjenner mange som leier, og det er HELT OK) Anonymkode: 217d2...861 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #32 Skrevet 5. oktober 2023 Jeg leier ikke ut møblert. Nå har jeg liten slitasje på møbler som går inn og ut, siden jeg har hatt samme leieboer i 10 år. Jeg tar heller en tusenlapp eller to mindre for å ha stabile leietakere. Jeg leide til unge foreldre som først fikk støtte fra NAV, så kom de seg i arbeid, gikk fra hverandre, men mor og ny kjærest leier enda. Anonymkode: 847fe...873 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #33 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 7.58): Her skal du få det korrekte svaret (onkelen min er en slik utleier): De bestemmer seg for å leie ut hybel/leilighet/hus som de tidligere disponerte selv, og dermed er fullt møblert. Men de gidder ikke å kvitte seg med all møblene. Ofte er det gammelt drit som går for noen hundrelapper på Finn, og det er mer styr enn det er verdt å selge dem. Men det er minst 3 fordeler med dette, ifølge onkelen min. Man kan ta høyere leie, man sørger for at leietaker ikke føler seg skikkelig hjemme der - fordi hun ikke får gjort det til sitt "eget hjem", og (best av alt) hvis leietaker skader møblene på noen måte kan utleier kreve det dekket av depositumet. Som leietaker bør du holde deg unna utleiere som leier ut fullt møblert. De er ofte slike luringer som onkelen min. Anonymkode: f2d55...ca9 Eller det kan være aktuelt for utleier å flytte tilbake senere (for eksempel hvis man «tester ut» å bo sammen med noen som allerede eier bolig, og man ikke kan ta to sett med møbler). Anonymkode: 9239a...e34 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå