Gå til innhold

Første mens

Fremhevede innlegg

Skrevet

Datteren min har fått sin første mens i en alder av 11 år.

Er det noen som vet hvor det kan bestilles informasjonsbrosjyrer e.l. på nett?

Skal henvende meg til helsestasjonen, men regner med det finnes info tilgjengelig på internett.

Jeg finner det bare ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg var medlem i Klikk Libresse i starten av tenårene. De sender ut informasjon om kropp, pubertet og menstruasjon i tillegg til at de sender ut prøver på bind og tamponger og greier. Mer informasjon og innmelding på libresse.no

Endret av @nea
Skrevet

jeg var også medlem i Klikk Libresse. Minnes å huska at jeg syns de sendte med en del info..

Skrevet

Always har også en slik klubb, der var jeg medlem. Jeg fikk mange prøver på forskjellige bind og tamponger, og mye informasjon.

Skrevet

Ihvertfall ikke gjør noe for å få henne til å føle seg unormal. Moren min dro meg med til legen for å sjekke om det var noe galt med meg fordi jeg kom i puberteten så tidlig. Da begynte legen å snakke om å ta blodprøve. Følte meg ikke mye høy i hatten da i en alder av 11 år. Hadde egentlig nok med at kroppen forandret seg. :sjenert:

Noen får mensen når de er 11, andre når de er en god del eldre. Alle er forskjellige.

Skrevet

Takk for tips. :)

Nå har hun meldt seg inn i Klikk Libresse.

Klarer ikke å finne noe tilsvarende hos Always. :forvirret:

Noen som har en korrekt adresse?

Skrevet

Var med i klikk libresse jeg og :) De har hefter på helsestasjonen om menstruasjon, tror jeg. Og så finnes det vel blader for unge jenter (f.eks. Girls, Starlet, hvis disse fremdeles eksisterer).

Skrevet

Anngående når man før første menstrajon, så jeg på en dokumentar på BBC at dette skjer når jenta veier akkurat 48 kilo. Vet ikke om det stemmer...

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg var og med i Klikk Libresse.

Syntes det var en veldig fin klubb, fikk mye fin informasjon.

Skrevet
Anngående når man før første menstrajon, så jeg på en dokumentar på BBC at dette skjer når jenta veier akkurat 48 kilo. Vet ikke om det stemmer...

Jeg har lest/hørt et sted at det er det året man passerer 50 kg, så det kan jo ligge noe i det?

Skrevet

Mulig det har en sammenheng, men jeg synes det høres litt rart ut at det skal være så nøyaktig. Vil det da si at høye/kraftige/jenter med tung benbygning er først ute? Jeg ville trodd det henger mer sammen med fettprosent eller noe sånt.

Skrevet

da er jeg et særtilfelle, for jeg var 14 (4 mnd før jeg fyllte 15) og over 50 kg...

Skrevet

Tror det er ganske individuelt når man får mensen..har ikke tro på at vekten spiller inn i hvert fall... I klassen min på barneskolen var vi 11 jenter, de fleste fikk faktisk mensen når de var 11 år. Jeg og en annen fikk ikke før vi var 12, og vi begynte nesten å tro det var noe galt med oss... De fleste var med i KlikkLibresse, men jeg ville ikke være medlem, for mens var ikke noe tema hjemme hos oss... Snakk med datteren din i hvert fall, jeg hadde ingen å snakke med, tok 2 år før jeg turte å si det til mamma...2 jævlige år..

Gjest Lipstick i.i.
Skrevet

Nei, dette kan jeg selv motbevise! Veier enda ikke 50 kilo, jeg. Veide kanskje knapt 40 kg da jeg fikk mensen som 12-åring..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...