AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #21 Skrevet 30. september 2023 Og det finnes også ikke-spirituelle som setter seg over andre og ler av de. Og ikke-spirituelle som er oppriktig gode mennesker. Om man har ordentlig kontroll på hjernen kan man tenke seg frisk. Men de fleste tenker det bare er sprøyt og ler av det. Å snakke om slikt på kvinneguiden er som å be en 3 åring lese avansert vitenskap. Det gir ingen mening for de Anonymkode: 3a069...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #22 Skrevet 30. september 2023 ESFP skrev (4 minutter siden): Noen blir spirituell etter å ha jobnet seg gjennom traumer, og andre ikke. Det har ingenting med intelligens eller alvorlighet av traumer å gjøre. En som er spirituell setter seg ikke over andre mennesker. Men det finnes selvsagt mennesker som kaller seg spirituell for å fremstå bedre enn andre. Noen trenger noe å tro på. Utover seg selv. Og det respekterer jeg. Men det er det det er. Et behov for å tro på annet enn seg selv. Og at det hjulpet mange er flott. Det som ikke er flott er at for mange blir det en sannhet som gjelder alle og ikke kun en selv. I mitt liv.og.min jobb kjenner jeg mange som gjennom det å tro på en gud har kvittet seg med rus. Og det er topp. Men betyr ikke gud eksisterer Anonymkode: 89f87...384 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #23 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg ble seksuelt.misbrukt fra jeg var 4 til 13. Det gir traumer for de aller fleste. Regner med det er forståelig. Dette jobbet jeg meg igjennom i løpet av noen år. Jeg ble så langt unna spirituell det går ann å bli. Men sikkert ikke intelligent nok, eller hadde ikke store traumer nok, ja eller jobbet ikke rett for å bli det. Kalle seg spirituell å sette seg på en høy hest " bare noen få klarer" er så selvmotsigende som det går ann Anonymkode: 89f87...384 Å være spirituell handler ikke om intelligens eller å ha store nok traumer. Den siste setningen skjønte jeg ingenting av, det er mulig at du rett og slett har misforstått hva det vil si å være spirituell... Anonymkode: b7454...e1a 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #24 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker først og fremst på vittige, munnrappe mennesker med ordet i sin makt og elegant humor når jeg hører ordet spirituell. Bli gjerne det, ts! Anonymkode: 211a9...76b Du, dette er ikke greit. Absolutt alle som kjenner meg mener jeg er den morsomme munnrappe personen som alltid har rett ord for rett scenarioer. Anonymkode: 89f87...384
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #25 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å være spirituell handler ikke om intelligens eller å ha store nok traumer. Den siste setningen skjønte jeg ingenting av, det er mulig at du rett og slett har misforstått hva det vil si å være spirituell... Anonymkode: b7454...e1a Du, jeg har Google, kan ikke misforstå den store google. Den forteller meg hva ord betyr. Hva jeg mener rom de såkalte.spirituelle tror jeg egentlig kommer fint frem uten mer forklaring. Anonymkode: 89f87...384
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #26 Skrevet 30. september 2023 Skal jeg gi deg ett tips så hør med andre rundt deg, om noen har noen de har tiltro til du kan ringe eller ta kontakt med. Uansett tro eller ikke, så søker man gjerne etter svar eller å kunne heale den delen av seg selv man føler er ødelagt. Jeg har også kpstd, og den ødelagt delen av deg selv... jeg vet hvor mye man vil at den delen skal bli borte. Jeg har hatt traumeterapi og samtaleterapi, men har også søkt svar andre plasser. Bare ha en viss jording i bakken om du søker svar hos noen andre innenfor det spirituelle, som alle andre mennesker så er det bad Apples der også. Anonymkode: b26e2...b1b
ESFP Skrevet 30. september 2023 #27 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen trenger noe å tro på. Utover seg selv. Og det respekterer jeg. Men det er det det er. Et behov for å tro på annet enn seg selv. Og at det hjulpet mange er flott. Det som ikke er flott er at for mange blir det en sannhet som gjelder alle og ikke kun en selv. I mitt liv.og.min jobb kjenner jeg mange som gjennom det å tro på en gud har kvittet seg med rus. Og det er topp. Men betyr ikke gud eksisterer Anonymkode: 89f87...384 Og noen tror uten at det er et behov for å tro, men fordi de har sett sammenhenger i denne verden og fått en annen forståelse av hvordan ting henger sammen. Du gjør akkurat det samme som dem du kritiserer, du skaper din sannhet som du tenker gjelder for alle, bare de andre ikke ser det samme som deg. Du har også en form for tro og noe som skaper mening i ditt liv. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #28 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og det finnes også ikke-spirituelle som setter seg over andre og ler av de. Og ikke-spirituelle som er oppriktig gode mennesker. Om man har ordentlig kontroll på hjernen kan man tenke seg frisk. Men de fleste tenker det bare er sprøyt og ler av det. Å snakke om slikt på kvinneguiden er som å be en 3 åring lese avansert vitenskap. Det gir ingen mening for de Anonymkode: 3a069...a0d Oi. Jaja. Anonymkode: 89f87...384
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #29 Skrevet 30. september 2023 ESFP skrev (Akkurat nå): Og noen tror uten at det er et behov for å tro, men fordi de har sett sammenhenger i denne verden og fått en annen forståelse av hvordan ting henger sammen. Du gjør akkurat det samme som dem du kritiserer, du skaper din sannhet som du tenker gjelder for alle, bare de andre ikke ser det samme som deg. Du har også en form for tro og noe som skaper mening i ditt liv. Nei. Anonymkode: 89f87...384
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #30 Skrevet 30. september 2023 Prøv å Finn en guru. Kan gi deg teknikker for å tenke annerledes. Du vil fortsatt ha opplevelsene dine i minnene du ksn trenes opp til at du ikke skader deg med minnene. Gi beskjed om du vil ha forslag til guruer som har YouTubekanaler Anonymkode: 3a069...a0d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #31 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Noen trenger noe å tro på. Utover seg selv. Og det respekterer jeg. Men det er det det er. Et behov for å tro på annet enn seg selv. Og at det hjulpet mange er flott. Det som ikke er flott er at for mange blir det en sannhet som gjelder alle og ikke kun en selv. I mitt liv.og.min jobb kjenner jeg mange som gjennom det å tro på en gud har kvittet seg med rus. Og det er topp. Men betyr ikke gud eksisterer Anonymkode: 89f87...384 Nei. Jeg ønsker å bli spirituell fordi det handler om å få kontakt med seg selv og tro på seg selv. Jeg forstår at det er en gud oppi dette med spirituell, det har jeg ikke sitte meg inn i. Men alle spirituelle trenger ikke være helt like heller. Jeg kommer ikke til å tro på noe gud. Anonymkode: 0ed2d...1f1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #32 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei. Jeg ønsker å bli spirituell fordi det handler om å få kontakt med seg selv og tro på seg selv. Jeg forstår at det er en gud oppi dette med spirituell, det har jeg ikke sitte meg inn i. Men alle spirituelle trenger ikke være helt like heller. Jeg kommer ikke til å tro på noe gud. Anonymkode: 0ed2d...1f1 Jeg tror på meg selv, er i full kontakt med meg selv. Jeg KLARER alt jeg setter meg inn for å gjøre. Det helt uten noe annet enn meg. Trenger man noe annet enn seg selv, så kan man jo stille spørsmål om hva som mangler i livet. Er det kanskje troen på seg selv? Man trenger noe annet å støtte seg til? Anonymkode: 89f87...384
Malida Skrevet 30. september 2023 #33 Skrevet 30. september 2023 jabx skrev (1 time siden): Takk, men vi kjenner godt til det. Det er derfor vi hånler. Tviler jeg sterkt på 😊 Men alle gjør som de vil her i livet👍❤️
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #34 Skrevet 30. september 2023 Malida skrev (Akkurat nå): Tviler jeg sterkt på 😊 Men alle gjør som de vil her i livet👍❤️ Spiriruelle sjaman durek. Joa... Anonymkode: 89f87...384
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #35 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lurer på om jeg skal bli Spirituell for å heale meg etter ett år med traumer, har fått KPTSD. Det kan være bra sosialt og delta i grupper med andre spirituelle osv. Noen som har blitt det med gode erfaringer? Anonymkode: 0ed2d...1f1 Hei ts😊 Man blir ikke spirituell sånn over natten, igrunn. Men traumer kan ofte åpne opp for en gryende interesse for det spirituelle, så man oppsøker kanskje forum eller profiler på Instagram/Facebook/YouTube og lignende for å lære mer, og gradvis blir man mer og mer nysgjerrig, og kanskje får man en bedre forståelse av hvorfor traumene har skjedd og hva det har gjort med deg, også begynner kanskje healingen gradvis, litt og litt. Kort og enkelt fortalt😊 Jeg anbefaler i første omgang å se litt på facebookprofilen til en som heter Håkon Sletnes, jeg syns han forklarer mye på en lett og forståelse måte😊 Anonymkode: 08b88...49c 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #36 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror på meg selv, er i full kontakt med meg selv. Jeg KLARER alt jeg setter meg inn for å gjøre. Det helt uten noe annet enn meg. Trenger man noe annet enn seg selv, så kan man jo stille spørsmål om hva som mangler i livet. Er det kanskje troen på seg selv? Man trenger noe annet å støtte seg til? Anonymkode: 89f87...384 Tenker det vil være mer som en felles interesse sammen med andre som handler om å meditere, slappe av i muskler, drikke helbredende drikker, gå ut i naturen og bare føle på energien som er der, høre lydene og se verden på en annen og mer relax måte. Hvis du skjønner. Istedefor å kun gå på yoga, så går man heller inn i noe større med flere møter å finne ro i kroppen. Meditasjon på ett større plan, som en større hobby. Sånn jeg tenker. Hobby med å finne ro i kroppen. Jeg har mye spenninger og angst i kroppen. Tenker derfor dette kan være noe for meg. Anonymkode: 0ed2d...1f1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #37 Skrevet 30. september 2023 Jeg har kommet meg gjennom traumer og ptsd med meditasjon. Syntes absolutt du skal gi det ett forsøk. Opplever en helt annen ro og tilstedeværelse i livet mitt. Anonymkode: a2b0c...9f0 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #38 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker det vil være mer som en felles interesse sammen med andre som handler om å meditere, slappe av i muskler, drikke helbredende drikker, gå ut i naturen og bare føle på energien som er der, høre lydene og se verden på en annen og mer relax måte. Hvis du skjønner. Istedefor å kun gå på yoga, så går man heller inn i noe større med flere møter å finne ro i kroppen. Meditasjon på ett større plan, som en større hobby. Sånn jeg tenker. Hobby med å finne ro i kroppen. Jeg har mye spenninger og angst i kroppen. Tenker derfor dette kan være noe for meg. Anonymkode: 0ed2d...1f1 Da er det kanskje ikke direkte spiritualitet du er ute etter. Men det høres fint ut det du beskriver😊 Anonymkode: 08b88...49c 1
Bigote Skrevet 1. oktober 2023 #39 Skrevet 1. oktober 2023 (endret) 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg lurer på om jeg skal bli Spirituell for å heale meg etter ett år med traumer, har fått KPTSD. Det kan være bra sosialt og delta i grupper med andre spirituelle osv. Noen som har blitt det med gode erfaringer? Anonymkode: 0ed2d...1f1 Kommer an på miljøet. Det finnes ekstremt mye ignoranse, rusmidler og generell dårlig oppførsel i noen av disse miljøene. De fleste av disse skjønner ikke selv hvor inbilske de selv er. Pass på å ikke kjøp alt yogalærere prøver å selge deg. Ikke rart hinduene har et så anstrengt forhold til så mange av disse😅 Ellers er meditasjon,yoga osv. ganske fine ting å praktisere uanvhengig om du definerer deg selv som spirituell eller ikke. Namaste!🤪 Endret 1. oktober 2023 av Bigote 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #40 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg kan anbefale Unique mind. Jeg har selv store traumer, og dette kurset hjalp meg mye. Men jeg startet å i behandling hos psykolog etter jeg tok kurset første gang. For ja, man kan hjelpe seg en del selv, men det er jo viktig å få hjelpen man trenger fra andre og. Anonymkode: 887e0...49b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå