AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #1 Skrevet 30. september 2023 Jeg er en sånn som gråter sjeldent, har gjerne behov for det av og til men enten holder jeg det inne (fordi det ikke passer seg) eller så får jeg ikke til. Men når jeg først gråter, uansett hvor mye det er, så kjenner jeg meg helt knust etterpå. I dag gråt jeg litt, og isteder for å kjenne på de gode stoffene som liksom skal skilles ut ved gråting, så kjenner jeg meg mørbanket. Hodet verker, jeg er slapp og det kjennes ut som at jeg har grått i en uke. Som en skikkelig forferdelig kjærlighetssorg. Skal man ikke føle seg bedre etter gråting? Flere som kan oppleve dette? Anonymkode: f70af...2aa
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #2 Skrevet 30. september 2023 Jeg blir regelrett fyllesjuk etter gråting 😂 Blir kjempe sliten, øynene blir slitne, hodet verker og blir kjempe trøtt Anonymkode: 4d190...4ed 1
Eneri Skrevet 30. september 2023 #3 Skrevet 30. september 2023 Jeg har meegeet sjelden følt meg lettet etter gråting. Som deg gråter jeg svært sjelden, og jeg føler meg også bare sliten, tett, tung i hodet og nedfor etter gråting.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #4 Skrevet 30. september 2023 Det blir nok alle. Anonymkode: 422fc...39d 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #5 Skrevet 30. september 2023 Jeg blir litt ør i hodet og veldig tørr i øynene. Kan også føle meg utslitt hvis det har vært veldig emosjonell gråting. Anonymkode: bf48a...7f3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #6 Skrevet 30. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg blir litt ør i hodet og veldig tørr i øynene. Kan også føle meg utslitt hvis det har vært veldig emosjonell gråting. Anonymkode: bf48a...7f3 For å avslutte: Men samtidig føles det også som en lettelse. Kanskje ikke fysisk, men mentalt. Anonymkode: bf48a...7f3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #7 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er en sånn som gråter sjeldent, har gjerne behov for det av og til men enten holder jeg det inne (fordi det ikke passer seg) eller så får jeg ikke til. Men når jeg først gråter, uansett hvor mye det er, så kjenner jeg meg helt knust etterpå. I dag gråt jeg litt, og isteder for å kjenne på de gode stoffene som liksom skal skilles ut ved gråting, så kjenner jeg meg mørbanket. Hodet verker, jeg er slapp og det kjennes ut som at jeg har grått i en uke. Som en skikkelig forferdelig kjærlighetssorg. Skal man ikke føle seg bedre etter gråting? Flere som kan oppleve dette? Anonymkode: f70af...2aa Hvor har du ideen at man skal «føle seg bedre» at gråt fra, ts? Å bearbeide og håndtere følelser gjør at du føler deg bedre, ja. Men gråt er ikke verken en metode for håndtering eller bearbeiding - det er primært en respons på at man enten har valgt å håndtere langvarige situasjoner så dårlig at man er helt overveldet eller som en umiddelbar sjokk-respons. Ingen av delene er egnet til å få oss til å «føle oss bedre» på noe som helst vis. Men la oss si at du brukte gråt som manipulering eller hersketeknikk og fikk viljen din fordi du gråt? Da ville du nok føle deg bedre. Anonymkode: 299c3...95a 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #8 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det blir nok alle. Anonymkode: 422fc...39d Nei det sier sier jo at det skal være så befriende, skal roe deg ned og lette følelsene. En liten release. Hører om mange som føler seg bedre etter å ha grått. Men vi er vel forskjellig 😊 Ts. Anonymkode: f70af...2aa
Trolltunge Skrevet 30. september 2023 #9 Skrevet 30. september 2023 Samme her. Er riktig nok lettrørt, og det kan trille noen tårer når jeg ser en film, hører en fin tekst, eller opplever rørende ting generelt, og det blir jeg ikke utslått av, men de gangene jeg gråter skikkelig føler jeg meg helt utladet etterpå. Slikt gjør meg aldri godt, så kanskje ikke så rart at jeg sjeldent gråter. Det skjer bare når jeg virkelig tipper over av fortvilelse/sorg, og ikke kan klare å bite det i meg. Det gjør ikke godt nei, jeg blir totalt utslitt fysisk og mentalt av å gråte skikkelig. Jeg blir heller ikke mindre utslitt av det av å få trøst/forståelse, så det føles egentlig bare meningsløst å gråte. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #10 Skrevet 30. september 2023 Blir mentalt litt lettere, men fysisk blir jeg hoven og rød, vondt i hodet osv. og jeg gråter ganske stille Anonymkode: 9c41b...84f 1
Gjest MUSK! Skrevet 30. september 2023 #11 Skrevet 30. september 2023 Gråter heller ikke ofte akkurat, men gråter godt når jeg først gråter. Synes ikke gråting hjelper noe særlig. Føler meg ikke akkurat mørbanket men trøtt, sliten og litt flau. I hvert fall hvis noen ser det. Ikke spør hvorfor. Det at en blir sliten og utmattet er egentlig ikke så rart. I hvert fall ikke hvis det er sterke/mye følelser som skal ut og man gråter sjelden.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #12 Skrevet 30. september 2023 Dette gjelder alle, jo. Anonymkode: 539ca...a18
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #13 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei det sier sier jo at det skal være så befriende, skal roe deg ned og lette følelsene. En liten release. Hører om mange som føler seg bedre etter å ha grått. Men vi er vel forskjellig 😊 Ts. Anonymkode: f70af...2aa Nå tenker jeg på det å gråte. Ikke litt. Men hulkende tårer av fortvilelse over lengre tid. Jeg blir så sliten av slikt at jeg sovner lett. Gråte gjør jeg ellers dagen lang, mer lettrørt enn meg finnes ei. Det sliter meg så klart ikke ut. Anonymkode: 422fc...39d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå