Gå til innhold

Innleggelse

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og da får man 2-4 dager akutt innleggelse og så er det ut igjen. 
Langvarig plass får man ikke på dagen 

Anonymkode: 226a1...c54

Hvor lang tid tar det før man kan få langvarig plass da? Ts.

Endret av . Anonym.
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jobber ved akuttpsykiatrisk. Vi legger til rette for ting som rettssaker o.l. God bedring!

Anonymkode: 041c2...3a2

Takk for svar. Ts. 

Skrevet
. Anonym. skrev (Akkurat nå):

Hvor lang tid tar det før man kan få langvarig plass da? 

Kommer an på hva henvisningen din sier, hvem andre som står i kø og hvor mange ledige plasser det er. Alt fra uker til flere måneder 

Skrevet
. Anonym. skrev (2 minutter siden):

Jeg skal snakke med lege og psykolog nå mandag. Jeg håper at jeg ikke blir pælma ut fra åpen avdeling, da får dem isåfall bruke makt. 

Nekter du å forlate avdelingen så ringer de politiet for å få deg fjernet. 
Regner med at det er på dps du ønsker innleggelse, og ikke PAM. Pam vil skrive deg ut etter 1-3 døgn. Dps kan gjerne gi deg en ukes innleggelse, og vurdere mer ved behov. 
Det viktigste i morgen er at du forklarer dem hvorfor du trenger innleggelse, men ikke minst hva du tenker en innleggelse kan hjelpe deg med. Ting som stabilisering, hjelp til feks mat, søvn, trening og støtte under rettssaken. 

Anonymkode: 55f02...d94

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jo, det får man så absolutt. Jeg var ble innlagt på akuttpsykiatrisk, og forble tvangsinnlagt i fem måneder på lukket avdeling. 

Anonymkode: fff06...aa4

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er et utrolig dårlig fungerende system. Hvordan tenker de at mennesker i alvorlig ubalanse skal være stabilisert nok etter kun noen dager? "Pasienten fremstår ikke psykotisk eller alvorlig deprimert", er standard begrunnelse for utskrivelse. Det de ikke skjønner er jo at folk kan være svært syke av andre diagnoser enn det. Dustepsykiatri.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Samfunnsengasjert skrev (5 minutter siden):

Det er et utrolig dårlig fungerende system. Hvordan tenker de at mennesker i alvorlig ubalanse skal være stabilisert nok etter kun noen dager? "Pasienten fremstår ikke psykotisk eller alvorlig deprimert", er standard begrunnelse for utskrivelse. Det de ikke skjønner er jo at folk kan være svært syke av andre diagnoser enn det. Dustepsykiatri.

Jeg kom akkurat hjem nå. Jeg ble skrevet ut for en time siden, fikk ikke lov til å være der lenger. Dem kunne til og med ikke henvise meg til dps. Ser at det var lite vits i å ringe akutten som jeg gjorde den natten. Skikkelig skuffa nok en gang. Ts.

Endret av . Anonym.
Skrevet
. Anonym. skrev (7 timer siden):

Jeg kom akkurat hjem nå. Jeg ble skrevet ut for en time siden, fikk ikke lov til å være der lenger. Dem kunne til og med ikke henvise meg til dps. Ser at det var lite vits i å ringe akutten som jeg gjorde den natten. Skikkelig skuffa nok en gang. Ts.

Hæ, det skjønte jeg ikke? Var du innlagt tidligere i dag? Eller hva ble du skrevet ut fra?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...