Gå til innhold

Innleggelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg ringer legevakten for å forklare at jeg trenger innleggelse nå får jeg da mulighet av sykehuset til å møte opp i en veldig viktig rettssak? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det avhenger nokk av alvorlighetsgraden i hvorfor du innlegges. Men du er klar over det selv + ringer dem selv, så tror jeg det gå fint. 
Det er bare å prate med dem om det. Lykke til :)

Anonymkode: 8c506...e8f

• Hjerte 1
Skrevet

Det avhenger helt av kapasitet og alvorlighetsgrad.

Anonymkode: 4f001...eb3

Skrevet
. Anonym. skrev (2 timer siden):

Om jeg ringer legevakten for å forklare at jeg trenger innleggelse nå får jeg da mulighet av sykehuset til å møte opp i en veldig viktig rettssak? 

Jeg har vært innlagt to ganger under rettsaker og har dratt begge gangene. Men jeg har alltid utgang etter avtale da. 

• Hjerte 1
Skrevet
. Anonym. skrev (8 timer siden):

Du møte opp fysisk på legevakta om du ønsker innleggelse.

Anonymkode: df355...f4f

• Nyttig 2
Skrevet

Du må nok ha en evaluering av en psykrater eller psykolog før innleggelse.

Anonymkode: 3b49a...693

• Nyttig 4
Skrevet

Mener du å legges inn på psykiatrisk? Så lenge du er frivillig innlagt, kan du jo sånn sett skrive deg ut når som helst, så det er vanligvis ikke noe problem å få dra i en rettssak, men sikkert lurt å snakke med dem om at det er viktig for deg samtidig med at du trenger en innleggelse (sånn at ikke rettssaken blir et argument for at du ikke legges inn).

Anonymkode: 19d3d...2a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener du å legges inn på psykiatrisk? Så lenge du er frivillig innlagt, kan du jo sånn sett skrive deg ut når som helst, så det er vanligvis ikke noe problem å få dra i en rettssak, men sikkert lurt å snakke med dem om at det er viktig for deg samtidig med at du trenger en innleggelse (sånn at ikke rettssaken blir et argument for at du ikke legges inn).

Man får permisjon ved frivillig innleggelse. Så spiller ingen rolle så fremst det er frivillig innleggelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man får permisjon ved frivillig innleggelse. Så spiller ingen rolle så fremst det er frivillig innleggelse.

Ja, men det jeg mente, er at dersom det er fullt på avdelingen og man ønsker seg en innleggelse, men samtidig også flere permisjoner, kan det kanskje hende de argumenterer med at dersom du er istand til å møte i en rettssak, trenger du ikke en innleggelse (evt at timingen for innleggelsen ikke er riktig fordi du skal nyttiggjøre deg innholdet i innleggelsen, ikke være på permisjon). Sier ikke at jeg synes dette er riktig, men ser for meg at det kan være greit å tenke gjennom hvorfor du tenker en innleggelse nå og  hva vil du ha ut av den.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men det jeg mente, er at dersom det er fullt på avdelingen og man ønsker seg en innleggelse, men samtidig også flere permisjoner, kan det kanskje hende de argumenterer med at dersom du er istand til å møte i en rettssak, trenger du ikke en innleggelse (evt at timingen for innleggelsen ikke er riktig fordi du skal nyttiggjøre deg innholdet i innleggelsen, ikke være på permisjon). Sier ikke at jeg synes dette er riktig, men ser for meg at det kan være greit å tenke gjennom hvorfor du tenker en innleggelse nå og  hva vil du ha ut av den.

De mente i såfall for meg var det vitiigere at jeg ble innlagt med div.permisjoner pga ting jeg måtte (skulle hjelpe noen å flytte) ennå gå "løs" flere dager.

Men er sikkert individuelt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De mente i såfall for meg var det vitiigere at jeg ble innlagt med div.permisjoner pga ting jeg måtte (skulle hjelpe noen å flytte) ennå gå "løs" flere dager.

Men er sikkert individuelt.

Det var godt å høre!

Skrevet

Hvorfor innleggelse? Hva med psykolog?God bedring💐

Anonymkode: 769b3...a22

Skrevet

Det skal veldig mye til for å bli innlagt på psykiatrisk. Man må være veldig syk, suicidal eller psykotisk. Det er trangt om plassen i psykiatrien.

• Nyttig 2
Skrevet

Jobber ved akuttpsykiatrisk. Vi legger til rette for ting som rettssaker o.l. God bedring!

Anonymkode: 041c2...3a2

• Liker 1
Skrevet
Capazitet skrev (1 time siden):

Det skal veldig mye til for å bli innlagt på psykiatrisk. Man må være veldig syk, suicidal eller psykotisk. Det er trangt om plassen i psykiatrien.

Det spørs på hvilken avdeling, og hvilken kapasitet de har. Jeg har vært frivillig innlagt to ganger (planlagt), og jeg var verken suicidal eller psykotisk. Trengte bare en timeout, fordi det var så mye i livet mitt som skjedde på en gang. Jeg blir overveldet av mye stress, men jeg trenger ikke å være en fare for meg selv.

Psykologen på DPS sendte inn en henvisning til døgnenheten, med litt bakgrunnsinfo, hva vi ønsket å få utbytte av og målet med innleggelse. Jeg fikk en ukes innleggelse begge gangene, og det bare en uke etter at behandler sendte inn henvisningen. De sa at jeg er velkommen tilbake hvis jeg ønsker/trenger det.

Det er nok vanskeligere å få innleggelse hvis det er akutt, eller hvis man ikke har en fast behandler som søker deg inn.

Anonymkode: 4f001...eb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har blitt lagt inn i akuttpsykiatrien nettopp fordi jeg skulle i rettsak og de visste hva det ville gjøre med meg. Hadde ikke skjedd at jeg hadde blitt skrevet ut i den situasjonen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvorfor innleggelse? Hva med psykolog?God bedring💐

Anonymkode: 769b3...a22

Fordi jeg trenger hjelp her og nå. Psykolog tar opptil et år å få.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det var godt å høre!

Det er ikke ts du svarte der. Jeg er ts. Jeg skal snakke med lege og psykolog nå mandag.

Skrevet
Capazitet skrev (21 timer siden):

Og da får man 2-4 dager akutt innleggelse og så er det ut igjen. 
Langvarig plass får man ikke på dagen 

Anonymkode: 226a1...c54

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Purple_Pixiedust skrev (12 timer siden):

Jeg har blitt lagt inn i akuttpsykiatrien nettopp fordi jeg skulle i rettsak og de visste hva det ville gjøre med meg. Hadde ikke skjedd at jeg hadde blitt skrevet ut i den situasjonen. 

Jeg skal snakke med lege og psykolog nå mandag. Jeg håper at jeg ikke blir pælma ut fra åpen avdeling, da får dem isåfall bruke makt. Ts.

Endret av . Anonym.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...