Paneera Skrevet 8. januar #141 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Da blir du ihvertfall ikke bare stelt, men også obdusert. Siden det er et unaturlig dødsfall. Anonymkode: 5fe4b...582 Man kan vel reserve seg mot medisinsk obduksjon? Hvis det er åpenbart selvmord (altså med avskjedsbrev osv.) så trengs det vel ikke rettsmedisinsk obduksjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 12. januar #142 Del Skrevet 12. januar Jeg stelte selv barnet mitt og la henne i kisten. For meg var det viktig. Det handlet ikke om å få henne til å se levende ut, som enkelte har skrevet i tråden, men om respekt og kjærlighet. Det var også en viktig del av min sorgprosess. Det var en fin stund, i en grusomt vond tid. For mange betyr disse tingene enormt mye, enten det er et barn eller en bestemor man har mistet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 16. januar #143 Del Skrevet 16. januar Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner og brukerdebatt. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #144 Del Skrevet 16. januar Paneera skrev (På 8.1.2025 den 22.52): Man kan vel reserve seg mot medisinsk obduksjon? Nei. Anonymkode: 5fe4b...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 17. januar #145 Del Skrevet 17. januar Paneera skrev (På 8.1.2025 den 22.52): Man kan vel reserve seg mot medisinsk obduksjon? Hvis det er åpenbart selvmord (altså med avskjedsbrev osv.) så trengs det vel ikke rettsmedisinsk obduksjon? Det kan man ikke, det er politiet som avgjør om det skal gjøres rettsmedisinsk obduksjon eller ikke. Pårørende kan heller ikke motsette seg dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #146 Del Skrevet 18. januar Paneera skrev (På 8.1.2025 den 22.52): Man kan vel reserve seg mot medisinsk obduksjon? Hvis det er åpenbart selvmord (altså med avskjedsbrev osv.) så trengs det vel ikke rettsmedisinsk obduksjon? Nei, dette er opp til politi og myndigheter å avgjøre. Anonymkode: 369e5...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7. februar #147 Del Skrevet 7. februar katties skrev (På 14.11.2023 den 0.52): De MÅ ikke. Bestemoren min døde i år, og moren min syntes det ville være veldig unaturlig å putte sminke på henne da hun aldri hadde brukt det mens hun levde. Bestemor ville ikke ha syntes det var greit i det hele tatt, så moren min sa at vi får se henne i hva enn tilstand hun blir i, men ingenting skal gjøres med henne, og slik ble det. Bestemor så dehydrert ut, men jeg kan absolutt ikke di at hun for meg så ekkel ut. Vi hadde aldri kledd henne opp og sminket henne bare for at noen som ikke var hennes nærmeste skulle synes hun var pen å se på. Hun luktet ikke vondt, hun var ikke skitten, hun hadde ligget kaldt og ikke begynt å råtne - det var bra nok for oss. Tok de naturlig sminke på ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 7. februar #148 Del Skrevet 7. februar Maskinfører skrev (7 timer siden): Tok de naturlig sminke på ? Nei, absolutt ingenting. Jeg så henne mens hun døde og også etterpå. Hun hadde raskt blitt lagt på kjølerom, og ble bare tatt ut rett før begravelse. Hun så egentlig bare litt blekere og kanskje litt gulere ut, men det var absolutt ingenting man ikke skal kunne tåle å se. Det verste var egentlig at hun hadde få tenner igjen, og hverken munnen eller øynene var mulig å lukke, så da ble det slik. Det var uansett bare jeg og nærmeste familie som så på henne. Ellers er det veldig rart hvordan det virket som om det ikke lengre var henne når hun var død - hun var liksom bare ikke der lengre, bare kroppen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet fredag kl 16:16 #149 Del Skrevet fredag kl 16:16 katties skrev (5 timer siden): Nei, absolutt ingenting. Jeg så henne mens hun døde og også etterpå. Hun hadde raskt blitt lagt på kjølerom, og ble bare tatt ut rett før begravelse. Hun så egentlig bare litt blekere og kanskje litt gulere ut, men det var absolutt ingenting man ikke skal kunne tåle å se. Det verste var egentlig at hun hadde få tenner igjen, og hverken munnen eller øynene var mulig å lukke, så da ble det slik. Det var uansett bare jeg og nærmeste familie som så på henne. Ellers er det veldig rart hvordan det virket som om det ikke lengre var henne når hun var død - hun var liksom bare ikke der lengre, bare kroppen. Ikke det nei nei for har hørt at de smører de inn med kremer og pudder sånn at de ikke ser pynter æ evt blåmerker så de liksom ser presentable ut hverken øyne eller munnen var mulig og lukke ja det er rart det der åssen kroppen bare blir ett skall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet lørdag kl 10:25 #150 Del Skrevet lørdag kl 10:25 Maskinfører skrev (18 timer siden): Ikke det nei nei for har hørt at de smører de inn med kremer og pudder sånn at de ikke ser pynter æ evt blåmerker så de liksom ser presentable ut hverken øyne eller munnen var mulig og lukke ja det er rart det der åssen kroppen bare blir ett skall Nei, vi fikk opsjonen med naturlig sminke, men valgte å ikke ha noenting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 12:54 #151 Del Skrevet lørdag kl 12:54 katties skrev (2 timer siden): Nei, vi fikk opsjonen med naturlig sminke, men valgte å ikke ha noenting. Såpass ja nei jeg trodde det var vanlig skjule blåmerker osv men da er det ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:59 #152 Del Skrevet lørdag kl 15:59 Maskinfører skrev (3 timer siden): Såpass ja nei jeg trodde det var vanlig skjule blåmerker osv men da er det ok Jeg opplevde heller ikke at blåmerker ble sminket bort da en nær gikk bort. H*n hadde fallt og fått blåmerker under øynene og et skrubbsår. Var heller aldri noe tema eller spørsmål om vi ville det. Anonymkode: e1186...e80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 17:59 #153 Del Skrevet lørdag kl 17:59 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg opplevde heller ikke at blåmerker ble sminket bort da en nær gikk bort. H*n hadde fallt og fått blåmerker under øynene og et skrubbsår. Var heller aldri noe tema eller spørsmål om vi ville det. Anonymkode: e1186...e80 Ikke det nei ikke blåmerker da men naturlige flekker og sånn husker min mor døde i 2011 og de hadde tatt på en form for pudder eller noe den dur,n hun var i alle fall vasket og jeg tror de brukte krem eller noe sånt hun ble bare 58 år Endret lørdag kl 18:00 av Maskinfører 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå