AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #1 Skrevet 29. september 2023 Jeg bor på samboers hjemsted, ca 2 timer unna foreldrene mine. De er skilt, og jeg vet de sitter mye alene. Sliter så med dårlig samvittighet, at jeg ikke kan se de så ofte. Eller.. jeg besøker de annenhver uke ca. Mamma sier jeg er der litt mye, hun er glad for å se meg, men syns jeg bør være mer hjemme med samboer. Men jeg føler på så dårlig samvittighet. Vi har ikke barn. Dere andre som bor et stykke hjemmefra, hvor ofte ser dere foreldrene deres? Hvordan takler dere bo langt unna dem? Anonymkode: e2146...a82 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #2 Skrevet 29. september 2023 Bor 6-9 timer unna, ser de kanskje 10 ganger i året? Snakkes på telefon nesten hver uke da😊 Synes det er ganske trist. Kunne gjerne tenkt meg å flytte hjem igjen... Men er glad i huset, mannen og jobben så det skjer nok ikke. Gleder meg til de blir pensjonister og har tid til å komme på besøk oftere 🥰 Er nå gravid med første barn, og føler ekstra mye på hjemmelengselen nå. Da jeg alltid hadde sett for meg barnet mitt vokse opp med besteforeldrene sine 🥺 Anonymkode: 7549a...80b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #3 Skrevet 29. september 2023 Jeg ser ikke foreldrene mine så ofte engang og de bor 10 min unna. Svigers bor 2 timer unna og vi ser dem for sjelden Anonymkode: 2dba6...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #4 Skrevet 29. september 2023 Singel og barnløs. Bor ca en og en halvtime fra mine skilte foreldre. De bor 10 min fra hverandre. Jeg besøker de nesten uten unntak kun når det er noe familiært som skjer. Sånn at jeg får truffet søsken og nieser/nevøer samtidig. Føler meg utilpass med å reise på besøk til bare Mamma og samboer, eller til Pappa og samboer uten at det skjer noe spesielt. Mamma tror jeg at jeg bare har møtt en gang siden Påske faktisk. Da hun skulle levere noe til meg på jobb i sommer, fordi jeg skulle passe hus og katter mens de var på ferie. Vi jobber begge i et tettsted ca midt mellom der vi bor. Jeg var også litt uheldig med sykdom i min egen ferie. Så fikk liksom ikke brukt den på å dra på besøk heller. Mens Pappa har tatt turen hit jeg bor 5-6 ganger det siste halvåret. Pluss at jeg var på besøk der en tur i sommer. Da jeg passet huset til Mamma. Anonymkode: 62dfc...a40
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #5 Skrevet 29. september 2023 1 time unna. Aldri. Anonymkode: 06297...809 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #6 Skrevet 29. september 2023 Vi bor i samme by, men sees maks en gang i måneden. Anonymkode: 6b6c4...607 1
Gjest Annas1992 Skrevet 29. september 2023 #7 Skrevet 29. september 2023 1 1/2 time unna, ser moren min ca hver andre måned.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #8 Skrevet 29. september 2023 Ts her. Takk for svar ser av svarene her at det er nok mer vanlig enn jeg har tenkt å ikke se foreldrene sine så ofte som voksen. Og at mange flytter et stykke unna også. Har følt nesten jeg svikter dem ved å bo langt unna, men hjelper å se andre også gjør det samme. Anonymkode: e2146...a82 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #9 Skrevet 29. september 2023 Bor 30 min unna og ser foreldrene mine en gang i måneden, eller annenhver. Anonymkode: f1488...c68
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #10 Skrevet 29. september 2023 Bor 6 timer fra foreldrene mine. Prioriterer sjelden å møte pappa utenom om sommerferien, går ikke godt overens med kona hans. Mamma ser jeg i gjennomsnitt hver annen måned. Da er jeg gjerne hjemme en ukes tid om gangen (kan jobbe fra hvor som helst). Hun kommer på besøk hos oss en gang i blant og blir flere dager om gangen. Anonymkode: 4f35f...057
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #11 Skrevet 29. september 2023 Tror det tar meg 30 minutter å gå bort der min mor bor, har ikke sett henne på 20 år, lever fint med det. Hvis du liker å besøke foreldrene dine så gjør du det, men det er ikke noe du skal kjenne på dårlig samvittighet for. Når du reiser å besøker de så skal det være fordi du har lyst og det gir deg noe. Anonymkode: f7101...ddb
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #12 Skrevet 29. september 2023 Min far bor 2 timer unna, vi ses ca 2 ganger i året. Min mor bor 3 timer unna og vi ses 4-5 ganger i året Anonymkode: fe366...ff6
Mardina Skrevet 29. september 2023 #13 Skrevet 29. september 2023 Bor ca. 5-6 timer unna min far og min bror (og hans familie). Svigers bor halvannen time unna med bil. Så det er naturlig at vi ser hans foreldre oftere. Jeg skulle gjerne ha sett familien min på vestlandet oftere, men det er ikke alltid ting passer seg sånn at jeg/vi kan dra oftere 🤔 Det er ikke snakk om at vi kan flytte vestover, så lenge samboer har gamle foreldre og familien sin her. Jeg fikk han ikke til å flytte 1 1/2 time herfra engang, når vi ble sammen for 8 år siden. Så da får jeg han neppe til å flytte til vestlandet heller 😄 Vi er over til vestlandet hver sommer og annen hver jul. Det er det vi får til pr i dag. Selv om jeg selvfølgelig skulle dratt over oftere 😊
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #14 Skrevet 29. september 2023 Min mor 1,5 time unna. Ses kanskje annenhver måned, noen ganger hver mnd. Hun som besøker oss og barnet vårt. Svigers bor heldigvis langt unna. Ses ca 4 ganger i året. Anonymkode: 64de4...3e7
Fremmed fugl Skrevet 30. september 2023 #15 Skrevet 30. september 2023 Det som er fint med sterke bånd, dem er sterke. For min del gjelder det foreldre og søsken. Kan gå lang tid mellom hver gang vi ses. Men dem bor relativt langt unna. Svigers kan vi se flere gnager i uken, men det er naturlig fra mange ulike ting.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #16 Skrevet 30. september 2023 Mine foreldre bor 30 min unna med bil, og de har gjort det klart at de ikke vil være gode besteforeldre men vil se ungene på sine premisser. Vi ser de kanskje 3-4 ganger i året. Svigers bor 1,5 time unna med bil og elsker barna våre så høyt og får ikke nok av de. De kan vi se minst en helg i måneden hvor vi overnatter pluss at de kommer en dagstur 1-2 ganger i mnd. Jeg er så glad i dem og liker dem bedre enn mine egne foreldre. Er det noen som har hjerter av gull så er det de 🥰 Anonymkode: 170c0...ba7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #17 Skrevet 30. september 2023 Svigers bur 3 timer unna med bil. Ser det kanskje 4 ganger i året Anonymkode: 50c43...44f
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #18 Skrevet 30. september 2023 Mine foreldre bor i et annet nordisk land, ser dem ca. 2-3 ganger i året. Mine svigerforeldre bor 6 t biltur unna, ser dem ca. 3-4 ganger i året. Anonymkode: bedc3...67b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå