Gå til innhold

Quick n easy

Fremhevede innlegg

Gjest Emera
Skrevet

Jeg kjøpte en sånn pakke her om dagen, uten å sjekke sukkerinnholdet først. Men det er jo enormt! Over en spiseskje sukker i en ferdig porsjon grøt, det er for mye! Jeg tror faktisk neppe jeg kommer til å spise den grøten, og vil i hvertfall ikke gi den til datteren min. Kan ikke fatte at det er lov å framstille noe som sunt med en slik sukkermengde!

Og jeg er ikke hysterisk redd for sukker, men jeg vil være bevisst på hvor mye sukker jeg får i meg. Det er da helt unødvendig med så mye sukker i et produkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg kjøpte en sånn pakke her om dagen, uten å sjekke sukkerinnholdet først. Men det er jo enormt! Over en spiseskje sukker i en ferdig porsjon grøt, det er for mye! Jeg tror faktisk neppe jeg kommer til å spise den grøten, og vil i hvertfall ikke gi den til datteren min. Kan ikke fatte at det er lov å framstille noe som sunt med en slik sukkermengde!

Og jeg er ikke hysterisk redd for sukker, men jeg vil være bevisst på hvor mye sukker jeg får i meg. Det er da helt unødvendig med så mye sukker i et produkt?

Oi.. :overrasket: Det var mye.

Så fint, da slapp jeg å bruke penger på det produktet :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke smakt Quick and easy. Men lager min egen eplevariant ved å koke en porsjon havregrøt (av lettkokte havregryn) med vann (og ikke melk).

Når grøten er ferdig tar jeg oppi et par tre skjeer med lett eplemossyltetøy fra Lerum. Drysser på kanel og serverer! Nam og uten sukker!

Gjest Gjest
Skrevet

bruker kanel i grøten og så i mikroen, etterpå har jeg kanskje _litt_ sukker over og masse eplebiter, gjerne nesten et helt eple (grønt eple er best). og kald melk på, det er godt.

Skrevet

Jeg synes disse grøtene er så søte at jeg har følelsen av å ha plysj på tenna etter at jeg har spist. Og selv for en søtmons som meg finnes det visse grenser :ler:

Skrevet

Jeg pleier å spise AXA Sportsgrøt til frokost, den inneholder (om jeg husker riktig) 13g sukker/100g, og 6,5 av disse er vel tilsatt sukker. Består av havregryn, rug, litt kanel og rosiner (er vel der det andre sukkeret kommer fra). Altså mindre sukker enn i Quick n easy, og omtrent like lettvint å lage; man bare koker opp vann og rører ut grynblandingen (altså ingen kjele å vaske opp :)) Jeg synes den er veldig god!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...