Gå til innhold

Quick n easy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke det eksakte navnet, men finnes med red fruits og eple og kanel. Er dette sundt i forhold til hjemmelaget havregrynsgrøt?

Hvis ikke- noen som har en bra og lettvindt oppskrift?

Har aldrig laget det.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppskriften står på pakka med havregryn! Og hvis du ikke vil kaste pengene dine ut av vinduet, så kjøp en pose havregryn og lag selv! Sånne småporsjoner er rå-dyre!

Skrevet

De er kanskje dyre, men det er veldig lettvint om morgenen når man har dårlig tid da.

Skrevet

Med lettkokte havregryn så tar det ikke mange minuttene å lage den selv heller...

Skrevet

Dersom du har mikrobølgeovn lager du havregrøt på to minutter....

Skrevet
Med lettkokte havregryn så tar det ikke mange minuttene å lage den selv heller...

Joda, men jeg slipper iallefall oppvask av kjele :ler: Hvor lenge skal det kokes da?

Skrevet

Havregrøt oppi tallerken, vann over inn i micro på full guff i 1-2 minutter.

Bland i nøtter, frø, rosiner, annen frukt og strø over litt fruktose.

Eneste oppvasken er tallerkenen, og skjeen ;)

Skrevet

Jeg gjør (nesten) som Iceglow. Bruker 50/50 vann/skummetmelk og putter litt rosiner i før jeg tar den i mikroen (og så har jeg i pittelitt salt) Strør på kanel etterpå.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar!

Det jeg lurte på var jo egentlig da om disse pakkene var usunne i forhold til hjemmelaget grøt...?

Ang å lage selv- hvor mye vann og havregryn skal man bruke ca till en person?

Skrevet

Jeg måler ikke, bare tar passe mengde havregryn og heller på væske til det er ganske så suppete. Hvis du skal ha kontroll med hvor mye kalorier du får i deg så kan du jo måle opp mengden slik at du kan regne ut.

Skrevet

Jeg bruker 80 g havregryn- da blir ihvertfall jeg ordetnlig mett...

Skrevet

Glemte å skrive det...80 g havregryn og vann tror jeg blir 250 kcal. Om du sper med melk blir det for en del kalorier mer!

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

men dere... er disse veldig usunne?

dumt å gi til barn?

Skrevet

Vet ikke hvor sunt det er men det disse Quick and Easy posene med frukt er veldig gode! Og lettvint.

Men etter å ha fåttgode tips her, skal jeg sannelig prøve å lage selv jeg også!

Skrevet

Havregryn er sunt. Ergo er havegrøt sunt.

Gjest -eline-
Skrevet (endret)

De inneholder vel utrolig mye sukker?!

"Ingredienslistan visar att den sötaste varianten, Multi Fruit, innehåller

24 gram socker per 100 gram torrvara, alltså en fjärdedel socker dolt i grynblandningen." (fra http://www.icakuriren.se/ArticlePages/2006...Icak111.dbp.asp)

Naturell varianten inneholder 1,00 gram sukker pr 100 gram, mens Baked Apple inneholder 19,5 gram og Multifruit 24,0 gram...(http://www.quaker.se/se/product_quickeasy.html) ...saa naa at de ikke selger naturell varianten i Norge men, den inneholder i hvertfall omtrent like mange kalorier som vanlig havregryn.

Endret av -eline-
Skrevet

Men er det fruktsukker som er sukkeret? For selvfølgelig blir det mer karbohydrater i havregrøten hvis du tilsetter tørket frukt, enten det er kjøpt eller hjemmelaget.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis du lager quick and easy med skummet melk blir det cirka 200 kcal.

Gjest -eline-
Skrevet
Men er det fruktsukker som er sukkeret? For selvfølgelig blir det mer karbohydrater i havregrøten hvis du tilsetter tørket frukt, enten det er kjøpt eller hjemmelaget.

Litt av det er jo fruktsukker fra den toerkede frukten, men 24 gram av 100 gram er rimelig mye frukt i saatilfelle...

Skrevet

Baked Apple-varianten er i alle fall fryktelig god :)

Men hvis du heller ut innholden i posen (uten å riste den på noen måte), så er det lett å se sukkeret. Det burde vært myyye mindre sukker i. Men det er eplesmaken som er så god.

Når jeg lager vanlig grøt i micro, så deker jeg først grynene med vann og kjører det i ca 1 minutt på fullstyrke. Så tar jeg oppi like mye melk omtrent og rører. Så står den i ca 2 minutter til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...