BlåNatt Skrevet 28. september 2023 #1 Del Skrevet 28. september 2023 (endret) Jeg er HELT nybegynner, og det står i en oppskrift jeg skal følge: *need: • ANY brand worsted weight #4 in colors* Kan noen vise meg hva slags type garn det menes? Hvor mye står i yards også 🙃 Endret 28. september 2023 av BlåNatt Stavefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #2 Del Skrevet 3. oktober 2023 Worsted er på en måte "vanlig strikkegarn", altså garn som vanligvis brukes på pinne tykkelse fra 2-4mm sånn omtrent. Gadd ikke google, men mener å huske worsted medium tykt garn, man typisk bruker til f.eks votter eller sokker. Står det pinnestørrelse og antall masker pr 10 cm i oppskriften, spør på garnbutikken og får et garn som passer til oppskriften. Siden du er nybegynner anbefaler jeg å strikke prøvelapp. da finner du ut om du strikker stramt eller løst og enten treffer på strikkefasthet eller må gå opp eller ned en pinnestørrelse i forhold til oppskriften. Anonymkode: 23b92...981 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #3 Del Skrevet 3. oktober 2023 Worsted er litt tjukt garn, som gir en strikkefasthet rundt 20m på 10 cm. Anonymkode: 5b896...429 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå