Gå til innhold

Tinder og kronisk sykdom

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har en kronisk sykdom som begrenser dere i stor grad i hverdagen (ved at dere ikke kan jobbe og/eller delta på alt dere ønsker av aktiviteter), hvor åpne er dere om dette på Tinder, og når i prosessen?

Jeg var tidligere en helt normal og veldig aktiv kvinne som ble rammet av en alvorlig sykdom i fjor som gjør at jeg hverken kan jobbe eller delta på noe særlig av aktiviteter.

Jeg er fullt inneforstått med at dette reduserer mine sjanser på datingmarkedet betydelig ettersom sykdommen min sannsynligvis også vil utgjøre en stor byrde for en eventuell fremtidig partner. Jeg er også lei av å måtte forklare sykdommen min til ørten ulike menn som tar kontakt med noe de tror er en frisk og aktiv kvinne, og vurderer derfor å være åpen om sykdommen i profilen. Er klar over at jeg da vil sile bort en stor andel (om ikke alle) menn, men tenker at jeg uansett ikke orker å bruke energi på å melde med og date menn som det ikke kan bli noe med uansett, fordi de ikke takler sykdommen min. Noen tanker?

Anonymkode: 9f466...b1e

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke gjøre et forsøk på å være åpen? Se om du merker en forskjell i responsen. Og du skal ikke gi opp! Det finnes en bra mann for deg også. Men det kan kreve litt tålmodighet. Jeg skal selv begynne og date etter et brudd i fjor, og vet det kan bli tøft for meg også. Er ei vanlig og «kjedelig» dame på 39. Ønsker deg det beste i datingen, fortsatt lykke til! 

Anonymkode: 29715...c83

Skrevet

De som siles ut ved at du er åpen vil uansett forsvinne om du forteller senere... Hadde satt pris på å få vite tidlig.... 

Anonymkode: cbfd6...3c6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dere som har en kronisk sykdom som begrenser dere i stor grad i hverdagen (ved at dere ikke kan jobbe og/eller delta på alt dere ønsker av aktiviteter), hvor åpne er dere om dette på Tinder, og når i prosessen?

Jeg var tidligere en helt normal og veldig aktiv kvinne som ble rammet av en alvorlig sykdom i fjor som gjør at jeg hverken kan jobbe eller delta på noe særlig av aktiviteter.

Jeg er fullt inneforstått med at dette reduserer mine sjanser på datingmarkedet betydelig ettersom sykdommen min sannsynligvis også vil utgjøre en stor byrde for en eventuell fremtidig partner. Jeg er også lei av å måtte forklare sykdommen min til ørten ulike menn som tar kontakt med noe de tror er en frisk og aktiv kvinne, og vurderer derfor å være åpen om sykdommen i profilen. Er klar over at jeg da vil sile bort en stor andel (om ikke alle) menn, men tenker at jeg uansett ikke orker å bruke energi på å melde med og date menn som det ikke kan bli noe med uansett, fordi de ikke takler sykdommen min. Noen tanker?

Kjønn spiller vel ikke store rollen her, jeg vil anta det ikke er så annerledes motsatt vei heller. Jeg synes det er mest fair, for begge involverte, at man er åpen om slikt fra begynnelsen av. 

Og som du sier vil det jo være en gevinst for din egen del at du slipper å bruke tid og energi på de som ikke takler det. I den grad de du får kontakt med faktisk har lest hele profilen din, det er jo dessverre en utfordring. Selv synes jeg det for øvrig er modig å være så åpen og ærlig på digital dating. 

Anonymkode: 00f46...d5f

Skrevet

Jeg har ingenting i min profil om at jeg er syk. Nå har jeg hatt veldig nær kontakt med en fra Tinder de siste ukene og jeg delte relativt kjapt at jeg har vært alvorlig syk og at jeg er ufør. Men jeg har ikke gjort rede helt for diagnosene mine og konsekvensene det kan ha for et forhold enda.

Da vi skulle møtes fortalte han at han hadde et handikap som i veldig stor grad påvirker hans evne til å kommunisere. Jeg er glad for at jeg fikk vite det på forhånd for det hadde blitt veldig vanskelig å håndtere på direkten.

Så der har du det. Jeg er ikke helt åpen, men syntes det var fint at han var åpen i chatten.

Anonymkode: d68f7...68b

Skrevet

Har ikke nevnt det i bio, og ga opp å si det i chatten tidlig fordi da forsvant alle kjapt etterpå. Men sa det på første date med han jeg snakker med nå. Nå skal vi snart på vår 5. date 🎉

Anonymkode: 6cd7c...0bd

• Liker 2
Skrevet

Du får jo nok av likes selv om du oppgir en kronisk lidelse. Er vel like greit å oppgi i bioen

Anonymkode: 526e0...307

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjønn spiller vel ikke store rollen her, jeg vil anta det ikke er så annerledes motsatt vei heller. Jeg synes det er mest fair, for begge involverte, at man er åpen om slikt fra begynnelsen av. 

Og som du sier vil det jo være en gevinst for din egen del at du slipper å bruke tid og energi på de som ikke takler det. I den grad de du får kontakt med faktisk har lest hele profilen din, det er jo dessverre en utfordring. Selv synes jeg det for øvrig er modig å være så åpen og ærlig på digital dating. 

Anonymkode: 00f46...d5f

Jeg vil si at kjønn spiller en veldig stor rolle.

Ta f.eks. en ufør kvinne... om hun er snill og ser ok ut vil hun vasse i tilbud. En ufør mann er no-no-no for 99% av kvinner (i alle fall for den slags dating).

Det kommer selvfølgelig an på hvor alvorlig det er, men kan ikke tenke meg at menn bryr seg så mye om man er frisk nok til sex og klarer å ta vare på seg selv++. De som absolutt skal på lange fjellturer finnes jo, men det er få. En mann som ikke er 100% derimot, skal ha ekstremt gode kvaliteter for å bli vurdert av noen.

Anonymkode: 0d488...a21

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hadde vært åpen om det, og skrevet det på en så positiv måte som mulig. Fokusere på mulighetene og gleden rundt meg. 

Hadde nok ikke drevet med å forklare sykdommen grundig. 

Skrevet

Jeg har selv pådratt meg ett veldig synlig arr i ansiktet etter en ulykke, akkurat i det jeg skulle prøve meg på nettdating så det var jo veldig utgjort! Har spurt venner og bekjente hvordan jeg skal gjøre det ifbm med bilder og slikt. Tenker da på nye vs gamle bilder. Har endt med at jeg har droppet hele nettdatingen og fortsetter livet mitt så får tiden vise veien videre.

Mann 40

Anonymkode: 2f2c1...47a

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har selv pådratt meg ett veldig synlig arr i ansiktet etter en ulykke, akkurat i det jeg skulle prøve meg på nettdating så det var jo veldig utgjort! Har spurt venner og bekjente hvordan jeg skal gjøre det ifbm med bilder og slikt. Tenker da på nye vs gamle bilder. Har endt med at jeg har droppet hele nettdatingen og fortsetter livet mitt så får tiden vise veien videre.

Mann 40

Anonymkode: 2f2c1...47a

Ærlighet varer lengst. Du bruker bare de nye bildene og står for den du er. Selvtillit er nøkkelen her og synes ikke at du skal gi opp bare pga et arr. Det definerer ikke hvem du er fordi du har vel ikke mistet personligheten din etter ulykken vel?

• Liker 1
Skrevet

Bruker man Tinder så er det vel noe fundamentalt galt med personen uansett, på den ene eller den andre måten (hvorfor evner man ikke å møte folk i det virkelig liv?), så alle er vel egentlig i samme båt der.

Anonymkode: f84d0...ed0

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er ryddigst å opplyse det. Jeg var på date med ei som nevnte det i profilteksten. Null stress det, altså. Hun hadde likevel langt flere potensielle dater enn meg, og det var hun som valgte å avslutte datingen.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Bruker man Tinder så er det vel noe fundamentalt galt med personen uansett, på den ene eller den andre måten (hvorfor evner man ikke å møte folk i det virkelig liv?), så alle er vel egentlig i samme båt der.

Anonymkode: f84d0...ed0

Jeg jobber 8 timer om dagen og er pappa resten. De fleste kvinnene jeg møter i hverdagen er foreldre i barnehagen, så nettdating er den beste løsningen. Da kan jeg ordne med barnepass ved behov.

Anonymkode: 25830...031

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke skriv i bio, men fortell før første date, etter at dere har blitt litt kjent.

Anonymkode: ea5ba...8a2

Skrevet

Jeg forteller etter et par dater og når det føles naturlig. Har nylig vært syk en lang periode og er på aap. De tingene jeg sliter med vil være der resten av livet. Alltid litt redd for reaksjonen. Opplevd å bli ghosted osv. Han jeg dater nå derimot er fortsatt like ivrig selv etter jeg har fortalt alt. Da er det rett mann for meg tenker jeg. 

Et menneske du skal ha i livet ditt skal akseptere hele deg. 

Anonymkode: 7e2b2...ebf

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke skriv i bio, men fortell før første date, etter at dere har blitt litt kjent.

Anonymkode: ea5ba...8a2

Ah den klassiske få han forelsket før jeg forteller sannheten

Anonymkode: 96a99...903

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har en venninne med den problemstillingen. Hun opplevde at da hun skrev det i profilen fikk hun aldri svar på meldinger og ingen som skrev til henne. Så hun slettet det fra profilen, men forteller om det på første date og det har fungert mye bedre. Når de først møter henne og ser hvem hun er er det lettere å tolerere sykdom og det har alltid blitt flere dater etter den første og en av dem ble også hennes kjæreste og nå samboer. :) Når man ikke vet hvem noen er er det lett for at sykdom blir det eneste man tenker på, mens når man har møtt noen og skjønner at dette er et flott menneske som man liker og hvor man har felles verdier, humor og interesser blir sykdommen bare en liten del. De som ser på dette som lureri er vanligvis så overfladiske mennesker at man uansett ikke ville være det minste interessert i dem. 

Anonymkode: 3f4c4...1bf

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...