AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #1 Del Skrevet 28. september 2023 Vi har nettopp byttet lege på våre barn, og den nye legen koster ganske mye. Er ikke barn gratis hos lege? Vi har aldri tidligere måtte betalt for våre barn så dette er litt nytt for oss. Legen har skrevet en legeerklæring, tatt prøver og vi må betale over 300 for dette? Er det normalt? Anonymkode: 609cc...7a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 28. september 2023 #2 Del Skrevet 28. september 2023 De har lov å ta betalt for forbruksmateriell mener jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #3 Del Skrevet 28. september 2023 Må betale for andre ting enn selve egenandelen. Blodprøver o.l må alle betale for. Anonymkode: c0f7a...f4a 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #4 Del Skrevet 28. september 2023 må betale for materiell som blir brukt samt evt. administrasjonskostnader. Anonymkode: fbee8...800 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #5 Del Skrevet 28. september 2023 Blizz1 skrev (1 minutt siden): De har lov å ta betalt for forbruksmateriell mener jeg. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må betale for andre ting enn selve egenandelen. Blodprøver o.l må alle betale for. Anonymkode: c0f7a...f4a Vi har aldri betalt for dette før, og kan virkelig dette koste så mye som godt over 300 kroner? Til og med jeg som bor hos legen betaler ikke den summen for prøver eller attester. Vi har kanskje da bare vært heldige 🤔 ts Anonymkode: 609cc...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 28. september 2023 #6 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har aldri betalt for dette før, og kan virkelig dette koste så mye som godt over 300 kroner? Til og med jeg som bor hos legen betaler ikke den summen for prøver eller attester. Vi har kanskje da bare vært heldige 🤔 ts Anonymkode: 609cc...7a0 Det er nok forskjellig praksis. Vi er en del hos lege med barn og noen ganger tar de ikke betalt, mens andre ganger ikke. Kan ikke huske at vi har betalt så mye som 300. Det kan jo hende det kommer an på hva det gjelder om man får det dekket eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #7 Del Skrevet 28. september 2023 Hva mener du med at legen koster mye? Det er faste grenser for hva en allmennlege kan ta i gebyr, forutsatt at den ikke jobber i det private helsevesenet da. Anonymkode: 55158...242 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #8 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du med at legen koster mye? Det er faste grenser for hva en allmennlege kan ta i gebyr, forutsatt at den ikke jobber i det private helsevesenet da. Anonymkode: 55158...242 Jeg synes over 300 for en enkelt time, med en prøve og en legeerklæring er mye med tanke på at barnet er "gratis". Ikke privat dette, fastlegen til barna. Jeg har aldri vært borti å betale for barn tidligere, hatt barn i 16 år. Så lurer på hva som er vanlig? ts Anonymkode: 609cc...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #9 Del Skrevet 28. september 2023 Må betale for henvisning , erklæringer og forbruksmateriell Anonymkode: 39064...2ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #10 Del Skrevet 28. september 2023 Legeerklæringen utgjør mesteparten av det beløpet, det er noe som ikke er gratis selv for barn. Husker ikke hva den koster hos oss, men fikk sjokk da jeg hentet den. Anonymkode: a08de...701 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #11 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes over 300 for en enkelt time, med en prøve og en legeerklæring er mye med tanke på at barnet er "gratis". Ikke privat dette, fastlegen til barna. Jeg har aldri vært borti å betale for barn tidligere, hatt barn i 16 år. Så lurer på hva som er vanlig? ts Anonymkode: 609cc...7a0 Har barna dine tilfeldigvis bikka noen av de "magiske grensene" på 12 og 16 år nå? Anonymkode: 553c0...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #12 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har barna dine tilfeldigvis bikka noen av de "magiske grensene" på 12 og 16 år nå? Anonymkode: 553c0...b5c Nei, denne her var bare 8 år. Anonymkode: 609cc...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #13 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Legeerklæringen utgjør mesteparten av det beløpet, det er noe som ikke er gratis selv for barn. Husker ikke hva den koster hos oss, men fikk sjokk da jeg hentet den. Anonymkode: a08de...701 Ja, jeg ble selv overrasket over dette. Gratis er det jo ikke lenger da.. Anonymkode: 609cc...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #14 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes over 300 for en enkelt time, med en prøve og en legeerklæring er mye med tanke på at barnet er "gratis". Ikke privat dette, fastlegen til barna. Jeg har aldri vært borti å betale for barn tidligere, hatt barn i 16 år. Så lurer på hva som er vanlig? ts Anonymkode: 609cc...7a0 Er jo bare å ta en telefon til legekontoret for å sjekke at det ikke er feil? Jeg fikk regning på en time hos fastlege når jeg var der i forbindelse med graviditet. Ringte inn og fakturaen ble slettet. Anonymkode: e987d...cf7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #15 Del Skrevet 28. september 2023 En legeerklæring koster 300 uansett om det er et barn eller en voksen som skal ha den. Den går ikke under egenandel. Anonymkode: ee026...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #16 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): En legeerklæring koster 300 uansett om det er et barn eller en voksen som skal ha den. Den går ikke under egenandel. Anonymkode: ee026...07b Ikke nødvendigvis, noen fastleger velger å ikke ta betalt for dette eller forbruksmateriell når det gjelder barn og svangerskapsrelaterte timer. Så det kan variere. Men de har mulighet til å ta betalt for det selv om det er barn. Anonymkode: 98bbe...4f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #17 Del Skrevet 28. september 2023 Jeg aldri betalt en krone hos legen for barna. Eller jo. Betalte for krykker en gang, type 150 kr. Jeg har fått både henvisning, erklæringer, blodprøver osv uten at det har kostet noe. Rart at du fikk regning på det.. Anonymkode: b4b8c...0b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #18 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er jo bare å ta en telefon til legekontoret for å sjekke at det ikke er feil? Jeg fikk regning på en time hos fastlege når jeg var der i forbindelse med graviditet. Ringte inn og fakturaen ble slettet. Anonymkode: e987d...cf7 Jeg var jo hos legen når jeg betalte Så selvfølgelig har jeg snakket med de, men synes likevel det var spesielt å ta så mye for et barn Anonymkode: 609cc...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #19 Del Skrevet 28. september 2023 Har aldri måttet betale for blodprøver, henvisninger og legeerklæring for barna hos fastlegen. De er 8 og 12 år. Anonymkode: bbdcc...dc3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #20 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Må betale for henvisning , erklæringer og forbruksmateriell Anonymkode: 39064...2ab Bi betaler ikke for noe av dette til barn. Anonymkode: 4dc9b...ed9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå