Gå til innhold

Stoler du mest på Yr eller Storm?

Stoler du mest på Yr eller Storm?  

56 stemmer

1. 1. Yr eller Storm?

• Yr
      49
    • Storm
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du sjekker værmeldingen

Anonymkode: dd6f4...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har pent.no. og ingen av de har mer rett enn den andre. Kommer ann på dagen og timen.

Melder begge to det samme, så er det størst mulighet for rett vær.

Anonymkode: 4c552...c68

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker pent.no og mener Yr som regel har litt mer rett her.

Anonymkode: 3ce4a...685

Skrevet

Jeg bruker yr, mer av gammel vane enn fordi jeg har en veldig klar tanke om hvem som er mest treffsikker. En værmelding er uansett bare et sannsynlighetsanslag, ikke en fasit.

• Liker 2
Skrevet

Ingen. Like ille begge.

Anonymkode: 4a2e4...fae

• Hjerte 1
Skrevet

Yr... har faktisk glemt at storm eksisterer :fnise:

Skrevet

Tror det vil variere litt etter hvor du er i landet. Men her i strøket har yr vært mer korrekt en storm de siste 10 årene. Dette vet jeg fordi jeg må brøyte 2 km gårdsvei på vinteren. Storm melder ofte penere vær en hva som er realiteten her og viser mindre nedbør og vind. 

Anonymkode: 637ad...449

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tror det vil variere litt etter hvor du er i landet. Men her i strøket har yr vært mer korrekt en storm de siste 10 årene. Dette vet jeg fordi jeg må brøyte 2 km gårdsvei på vinteren. Storm melder ofte penere vær en hva som er realiteten her og viser mindre nedbør og vind. 

Anonymkode: 637ad...449

Dette er det jeg også har hørt. Storm melder penere vær, mens yr melder riktigere vær. ;)

Anonymkode: f3599...1e9

Skrevet

Stoler på det jeg ser ut av vinduet jeg. Det er uansett vanskelig å melde rett vær for alle kriker og kroker av landet. Vær har store lokale forskjeller fra sør i bygda til nord i bygda. Så jeg ser på tendensen , om det ser helsvart ut eller om det kan bli strålende, og så tar jeg det fra der. 

Anonymkode: 1c3e7...bdf

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Storm på vinterstid, Yr på sommar. Brukar og Accuweather

Endret av ~~NYNORSK~~
Skrevet

Yr. 

Anonymkode: 72f5f...8d2

Skrevet

Yr har bedre oppløsning på sine systemer og bruker punktvarsel, som kan gi lokal værmelding mens storm sine modeller er av lavere oppløsning og melder over større områder. 

Objektivt så er yr bedre og de har historisk hatt mer rett enn storm. 

Anonymkode: d5af1...1e9

Skrevet

Den på telefonen.

Anonymkode: 5bf49...f97

Skrevet

Yr har over tid hatt mer riktig. Men alt lengre frem enn 8 timer etter siste måling er ganske bingo. Noen ganger treffer de relativt greit og andre ganger er det skivebom med noe attpå. Yr og Storm blir dermed bare potensielle pekepinner om man skal ta med seg noe ekstra klær eller ikke.

Skrevet
On 9/28/2023 at 10:32 AM, AnonymBruker said:

Har pent.no. og ingen av de har mer rett enn den andre. Kommer ann på dagen og timen.

Melder begge to det samme, så er det størst mulighet for rett vær.

Anonymkode: 4c552...c68

Kunne ikke sagt noe annet selv. Er de enige så slår det som regel til. Ingen mer rett, eller feil. 

Anonymkode: 5fcc4...f80

Skrevet

Storm er mest riktig her.

Kommer nok an på hvor du bor.

Anonymkode: fe8f6...872

• 2 uker senere...
Skrevet

Leste en test en gang av hvem som hadde mest rett av yr og storm. Mener yr kom best ut men er ikke skråsikker😅 de testet nedbør, skylag og vind ellernoe. Går sikkert an å google seg frem til testen😅 jeg brukte pent.no i mange år og opplevde at yr hadde mest rett så nå har jeg byttet til kun yr-appen :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...