AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Del Skrevet 27. september 2023 Naboen og vi skal selge likt. Huset til naboen har ligget ute en stund og har en litt høy prisantydning mener vi. Derfor har vi lagt oss litt under dem. De har ventet på at vi skal legge ut boligen og med en gang den ble lagt ut så tok de jaggu meg samme visningsdato og klokkeslett. Tenker dere det er positivt elr negativt? 😬 Anonymkode: 1a932...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 27. september 2023 #2 Del Skrevet 27. september 2023 Om det er positivt eller negativt er usikkert. Det kommer jo helt an på hvordan begge husene er. Det er uansett en smart strategi av naboen når huset har ligget ute litt. Du får nok bare vente og se. Godt mulig det kommer flere til begge hvis de ser at begge har visning samtidig så de kan slå to fluer i én smekk. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Del Skrevet 27. september 2023 De vil vel trekke til seg litt av de folka som kommer og ser da. Anonymkode: 44db2...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #4 Del Skrevet 28. september 2023 Skal megler stå ute og huka tak i folka som kommer til oss da? 🤣 Anonymkode: 1a932...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #5 Del Skrevet 28. september 2023 Dere konkurrerer om de samme selgerne og folka som kommer vil sammenligne boligene deres. Om det er positivt eller negativt kommer an på hvem av dere som har den mest attraktive boligen. Personlig hadde jeg vært skeptisk til kjøp der i det hele tatt, for hvis to boliger tett på selges samtidig ville jeg ha tenkt at det var noe galt med nabolaget. Anonymkode: c7c3b...f77 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #6 Del Skrevet 28. september 2023 Ikke noe galt med nabolaget, bare begge som har kjøpt større bolig 😜 Anonymkode: 1a932...1fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #7 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skal megler stå ute og huka tak i folka som kommer til oss da? 🤣 Anonymkode: 1a932...1fe Det trenger megleren selvfølgelig ikke, det blir jo skiltet når det er visning... Anonymkode: 72477...347 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 28. september 2023 #8 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke noe galt med nabolaget, bare begge som har kjøpt større bolig 😜 Anonymkode: 1a932...1fe Men det handler om hvordan det fremstår, at man er redd for å bo i feil nabolag osv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #9 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke noe galt med nabolaget, bare begge som har kjøpt større bolig 😜 Anonymkode: 1a932...1fe Med kjøpers marked er det helt utrolig at dere begge har kjøpt bolig uten å selge først. Og når du sier at naboens bolig har ligget ute en stund. Anonymkode: 5d96c...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #10 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Med kjøpers marked er det helt utrolig at dere begge har kjøpt bolig uten å selge først. Og når du sier at naboens bolig har ligget ute en stund. Anonymkode: 5d96c...bb0 Det kan gjøre situasjonen vanskelig, men synes ikke det er «utrolig» at folk med barn (eller dyr) ønsker å sikre seg et sted å bo i stedet for å være overlatt til et begrenset leiemarked eller måtte panikkjøpe en bolig man egentlig ikke vil ha. Anonymkode: 1af3f...539 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #11 Del Skrevet 28. september 2023 Jeg og naboen solgte også samtidig, begge ble lagt ut med få dagers mellomrom. Vi la oss alltid på naboens visningstidspunkt, dvs enten litt før eller etter samme dag, slik at kjøpere kunne se begge boligene. I tillegg privatvisninger. Min ble solgt først til høyere pris. Utelukket pga en lunere og hjemmekoselig bolig, med riktig styling/interiør. Det har utrolig mye å si. Anonymkode: 67589...e26 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 28. september 2023 #12 Del Skrevet 28. september 2023 Tror det viktigste nå er hvordan leiligheten er innredet (ie lys vs mørk), jeg solgte en vertikaldelt enebolig samtidig med min nabo og fikk 10% høyere pris en de fordi jeg hadde en lys og greit innredet setting mens de hadde trepaneler overalt og skikkelig "hytte" preg. Som AB 67589...e26 sier over : Utelukket pga en lunere og hjemmekoselig bolig, med riktig styling/interiør. Det har utrolig mye å si. Naboen var i sjokk, og skjønte ikke på forhånd hvor lite attraktiv en mørk og trist og veldig spesiell leilighet faktisk er. Lykke til med salg, det er tøffe tider 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #13 Del Skrevet 28. september 2023 Hadde jeg sett to naboer som solgte samtidig hadde jeg tenkt "Oi, her er det noe muffens i nabolaget"... Anonymkode: c77dc...ef0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 28. september 2023 #14 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Naboen og vi skal selge likt. Huset til naboen har ligget ute en stund og har en litt høy prisantydning mener vi. Derfor har vi lagt oss litt under dem. De har ventet på at vi skal legge ut boligen og med en gang den ble lagt ut så tok de jaggu meg samme visningsdato og klokkeslett. Tenker dere det er positivt elr negativt? 😬 Anonymkode: 1a932...1fe Dette er veldig praktisk og enkelt, - og godt tenkt av megler. Det handler ikke om spørsmålet positivt eller negativt. Har dere samme megler så er det nok et tips til naboene deres fra megleren. Eventuelt kan naboens megler være oppmerksom på at dere har brukt en annen megler enn dem, og tenkt i samme baner. Da kan folk som ønsker å se begge boligene faktisk bare gå fra den ene til den andre i løpet av minutter på samme dag, kanskje også flere ganger, - og sånn er det Det de på visning først og fremst er opptatt av er jo selve boligen, ikke visnings-tidspunktet. Du må bare tenke på at det er en praktisk løsning fra meglerne. Jeg bor i blokk, og i august hadde vi visning på tre leiligheter samme dag og samme tidspunkt. To av dem brukte samme megler, den tredje brukte en annen. Da var det flere folk innom alle leilighetene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #15 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg og naboen solgte også samtidig, begge ble lagt ut med få dagers mellomrom. Vi la oss alltid på naboens visningstidspunkt, dvs enten litt før eller etter samme dag, slik at kjøpere kunne se begge boligene. I tillegg privatvisninger. Min ble solgt først til høyere pris. Utelukket pga en lunere og hjemmekoselig bolig, med riktig styling/interiør. Det har utrolig mye å si. Anonymkode: 67589...e26 Samme gjorde vi. Lettvint om man reiser på visning også, se to forskjellige hus i samme område. For oss fungerte det supert, samme for naboene. Begge ble solgt, først naboen sitt og så vårt et par uker senere. Anonymkode: 9d512...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #16 Del Skrevet 28. september 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde jeg sett to naboer som solgte samtidig hadde jeg tenkt "Oi, her er det noe muffens i nabolaget"... Anonymkode: c77dc...ef0 I et byggefelt med mange boliger så er det ikke så uvanlig. Verken jeg eller nabo solgte pga "muffens". Anonymkode: 67589...e26 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #17 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I et byggefelt med mange boliger så er det ikke så uvanlig. Verken jeg eller nabo solgte pga "muffens". Anonymkode: 67589...e26 Joda, men det vet ikke potensielle kjøpere. Anonymkode: c77dc...ef0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #18 Del Skrevet 28. september 2023 Jeg opplevde noe lignende en gang da jeg skulle selge min leilighet i en blokk. Eier av leiligheten over døde, og arvingene ville selge. Samme type standard, samme pris. Dårlig marked gjorde at potensielle kjøpere kunne da bare vingle mellom våre leiligheter. Så solgte for akkurat samme prisen som jeg kjøpte. Anonymkode: 41fd1...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #19 Del Skrevet 28. september 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Joda, men det vet ikke potensielle kjøpere. Anonymkode: c77dc...ef0 Folk flest forstår at det er mye tilfeldigheter hvorfor folk selger i samme nabolag. Noen steder er det også mer gjennnomtrekk fordi det er typiske områder for førstegangskjøpere, og ikke godt etablerte. Anonymkode: 67589...e26 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #20 Del Skrevet 28. september 2023 Det er nok positivt for begge. Anonymkode: e061e...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå