AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Skrevet 27. september 2023 Til dere som jobber i barnehage - hva synes dere er bra/mindre bra ved oss foreldre? Det jeg tenker er… jeg har barn selv i bhg, og leverer/henter hver dag. Er det noe vi som foreldre gjør som f.eks er VELDIG bra eller mindre dårlig sett i deres øyne? Her tenker jeg rett og slett alt mellom a-b ☺️ Jeg tenker ofte over «oi.. var jeg litt kort og godt når jeg hentet i dag?» eller «den ansatte ble veldig glad for at jeg kommenterte deres måte å håndtere barnet mitt på» - dere skjønner kanskje tegningen? Hva setter dere pris på og ikke at vi sier/gjør? Dette bare for nysgjerrighetens skyld! 😅 Anonymkode: a8ec7...2fc
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Litt variert, men…: Ikke bruk for lang tid i leveringen, men vær imøtekommende og blid Ikke spør barnet om det vil hjem, si at «nå skal vi hjem». Ikke vær redd for å irettesette eller snakke til barnet ditt foran den ansatte. Å gjøre motsatt er verre 🙄 (vi har et barn som river ned tegninger, tar skoletyggis fra bilder/lapper, ødelegger ting osv. Mor sier nada! Han er 3 år og har muligens en diagnose, men han slipper unna med alt. Har blitt observert av en kollega i en butikk med mor, der han raste ned mye i hyllene ungene å få tilsnakk). Ikke vær redd for å si nei til barnet. Du hjelper barnet ved å sette grenser ❤️ Hold det ryddig i hylla/kurven til barnet ditt Vær flink til stille opp på foreldremøter Bruk Visma (el) til å registrere sykdom og fravær Vær nøye på 48 - timers regelen! Ikke kom ett minutt før stengetid Pass på at det er nok skift i hylla - det er veldig viktig for barnet, og noe vi ansatte setter veldig pris på😊 Det er grusomt å ha barn som er gjennomvåte og skiftkurven er tom. Tenk på hva barnet føler. Og hva skal vi gjøre med barnet resten av dagen når vi skal være ute? Ta med vått regntøy hjem (og ta med tilbake neste dag!) Ikke la barnet kommet med bolle eller kjeks i hånda inn i bhg…eller saft på flaska. Skaper mye greier blant barna og er noe av det verste jeg ser. Vi tenker automatisk at dere har et dårlig kosthold. Eller, jeg gjør hvert fall det. Ikke kjeft på personalet hvis noe har skjedd. Vi følger med så godt vi kan, men det er krise med bemanning om dagen. Jeg var alene ute med 16 stk i stad, og skulle gi en beskjed til en forelder. Plutselig hadde en kid kasta støvelen sin langt over gjerdet.. festlig situasjon. Vis heller forståelse (hvis den ansatte beklager og forklarer, selvsagt). Jeg er også opptatt av å vise forståelse til foreldre hvis noe er vanskelig å ordne opp i eller gjøre. Vi er bare mennesker ❤️ Anonymkode: 3f940...8e9 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #3 Skrevet 9. oktober 2023 Ikke ha masse spesifikke ønsker rundt kosthold. Anonymkode: 1ae54...eed
Vanja2345 Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 Ikke få personalet til å lage spesialmat for barnet ditt fordi du tror at barnet kanskje muligens får litt vondt i magen hvis han/hun får i seg noe med melk i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå