Gå til innhold

Stjålet på jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har stjålet klær på min gamle jobb, litt skjedde typ med uhell, lånte med meg hjem for å prøve, så bare tok jeg i bruk uten å betale. Vet ikke hva jeg tenkte på er som hodet mitt bare sluttet å funke. Jeg har nå flyttet p jobber der ikke lenger men ble ringt av den gamle sjefen om det i går. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Ønsker å gjør opp for meg men er livredd for å bli anmeldt. Jeg ønsker jo å legge meg flat men jeg blir beksylt for klær jeg ikke har tatt også sånn alt svinn fra butikken har blitt lagt på meg. Hvordan går jeg fram om dette? Hvem kan jeg spørre om hjelp. Er kunn 18 har aldri gjort noe som dettw før 

Anonymkode: be308...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må du bare legge deg flat og vise hvilke klær du har stjålet. Så lenge du har brukt de så må du også betale for de. Blir du anmeldt så må du jo bare ta konsekvensene av det. Blir kanskje ikke så lett å få jobb hvis du har tyveri på arbeidsplassen på ditt rulleblad. 

Jeg skjønner ikke hvordan du har hatt hjerte til å bruke stjålne klær. Du er ung og har livet foran deg. Det er da dumt å ødelegge så kraftig for deg selv med å stjele både fra arbeidsgiver og andre. 

Anonymkode: 7e569...e60

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er summen under 3000 skjer det lite. Du kan få en bot, men ikke straff. Koster arbeidsgiver mer å bruke tid på dette enn at de vinner på det. 

Lever den ene tingen du stjelte og si at du ikke veit om noe mer. Da har du gjort opp for deg i tillegg. 

Anonymkode: 14e53...336

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ville se alle bankutskriftene mine, jeg orker ikke dra den så langt. Vil bare betale for det jeg har tatt og bli ferdig betaler gjerne mer som unnskyld. Vil bare bli ferdig med det. Aldei vært i en sånn situasjon vet ikke hvor langt de drar det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er summen under 3000 skjer det lite. Du kan få en bot, men ikke straff. Koster arbeidsgiver mer å bruke tid på dette enn at de vinner på det. 

Lever den ene tingen du stjelte og si at du ikke veit om noe mer. Da har du gjort opp for deg i tillegg. 

Anonymkode: 14e53...336

Har ikke inntrykk av at ts bare stjal ett plagg, men flere. Klærne ble også tatt i bruk av ts, å de kan hen ikke regne med at bare er å levere tilbake, men de må betales for. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun ville se alle bankutskriftene mine, jeg orker ikke dra den så langt. Vil bare betale for det jeg har tatt og bli ferdig betaler gjerne mer som unnskyld. Vil bare bli ferdig med det. Aldei vært i en sånn situasjon vet ikke hvor langt de drar det

Tror nok dessverre ikke du er i en sånn situasjon nå at du kan bestemme løpet videre nå på dine premisser. 

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har ingen bevis, dette hadde jeg bare sagt at jeg ikke har gjort. Denne saken henlegges. Aldri i verden at politiet bruker ressurser på

å

Etterforske dette 

Anonymkode: 91a8e...ae4

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har ingen bevis, dette hadde jeg bare sagt at jeg ikke har gjort. Denne saken henlegges. Aldri i verden at politiet bruker ressurser på

å

Etterforske dette 

Selv om jeg legger meg flat da? Og betaler for det som er tatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke har bevis, så nekter du for at du har gjort det. Hvis du tror hun har bevis, så innrømmer du det du har gjort, og sier at du glemte å betale men at det aldri var hensikten din å ikke gjøre opp for deg for de plaggene. Sørg i såfall for at du holder beløpet til et minimum. Altså ikke innrøm alle plaggene du har stjålet. Og så gjør du det ALDRI IGJEN!!! 

Anonymkode: 0f223...609

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg sier det, er altså at jeg ikke vil du skal ødelegge livet ditt på grunn av en feil i så ung alder. Men du må lære. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun bevis? Hvordan vet hun at du har stjålet? Er butikken du jobbet i videoovervåket?

Anonymkode: 46104...a56

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har hun bevis? Hvordan vet hun at du har stjålet? Er butikken du jobbet i videoovervåket?

Anonymkode: 46104...a56

Nei hun mener jeg har blitt sett i klærne på sosiale medier 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar for å betale for det jeg har tatt, var liksom så teit planen var å betale for det, men så flyttet jeg å hadde ingen vakter før jeg flyttet til en ny by. Så hadde det gått så lang tid jeg ble så flau å bare holdt det skjult. Men nå blir jeg beskylt for varer jeg faktisk ikke har tatt også. Vil det være klokt å bare innrømme for det jeg fakrisk har gjort å så tilby å betale for det 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Grunnen til at jeg sier det, er altså at jeg ikke vil du skal ødelegge livet ditt på grunn av en feil i så ung alder. Men du må lære. 

Jeg er helt enig og jeg skammer meg utrolig mye, vet bare ikke hva rette tingen er å gjøre nå likevell vil jeg jo unngå at det går utover framtiden min dette er noe jeg skammer meg utrolig over 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Her må du bare legge deg flat og vise hvilke klær du har stjålet. Så lenge du har brukt de så må du også betale for de. Blir du anmeldt så må du jo bare ta konsekvensene av det. Blir kanskje ikke så lett å få jobb hvis du har tyveri på arbeidsplassen på ditt rulleblad. 

Jeg skjønner ikke hvordan du har hatt hjerte til å bruke stjålne klær. Du er ung og har livet foran deg. Det er da dumt å ødelegge så kraftig for deg selv med å stjele både fra arbeidsgiver og andre. 

Jeg fikk ny jobb samme dag jeg skulle sone en dom for tyveri,gikk med fotlenke.Nå har jeg vært i den jobben i et år,ikke lett,men jobb får man.Legg deg flat for hva du har gjort,det er tungt,men alt ordner seg🌸Lykke til.

Anonymkode: 46336...619

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei hun mener jeg har blitt sett i klærne på sosiale medier 

Betyr dette at klærne er såpass spesielle at det ikke mulig å kjøpe de andre steder enn butikken du jobbet i?

Anonymkode: 67ae4...6e6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke innrøm en dritt. Du er 18 år. Dette ler du av om noen år

vise henne kontoutskriften.. hahahha. Er hun syk?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvis hun ikke har bevis, så nekter du for at du har gjort det. Hvis du tror hun har bevis, så innrømmer du det du har gjort, og sier at du glemte å betale men at det aldri var hensikten din å ikke gjøre opp for deg for de plaggene. Sørg i såfall for at du holder beløpet til et minimum. Altså ikke innrøm alle plaggene du har stjålet. Og så gjør du det ALDRI IGJEN!!! 

Så du synes det er greit å stjele for så å lyve om det for å slippe billig unna? Ja det lærer man nok mye av...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er klar for å betale for det jeg har tatt, var liksom så teit planen var å betale for det, men så flyttet jeg å hadde ingen vakter før jeg flyttet til en ny by. Så hadde det gått så lang tid jeg ble så flau å bare holdt det skjult. Men nå blir jeg beskylt for varer jeg faktisk ikke har tatt også. Vil det være klokt å bare innrømme for det jeg fakrisk har gjort å så tilby å betale for det 

Du skal selvsagt ikke betale for noe du ikke har stjålet, men det er en selvfølge å betale for det du har stjålet. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke innrøm en dritt. Du er 18 år. Dette ler du av om noen år

vise henne kontoutskriften.. hahahha. Er hun syk?

Sjokkert over at noen sier at ts ikke skal innrømme noe. Hvordan moral er det egentlig dere har? Sånne tyveri er faktisk med på å dra prisene opp sånn at du og jeg må betale for dette.

Det er noe som heter samvittighet og moral også. Eneste riktige her er å innrømme det hen faktisk har stjålet og gjøre opp for det. 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her har du driti deg ut, ja.
Og det er jo, mest sannsynlig, fanget opp på overvåkningskamera el.l.

Anonymkode: 97f63...263

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er tatt på video, men det ligger bilder ute av meg hvor jeg går i klær fra butikken, som ikke er registrert på personalkjøp. Nå ber hun om å se alle kontoutskriftene mine knyttet til butikken kan hun det? Jeg tror nokk jeg må innrømme det jeg har tatt ser bare dum ut om ikke da tror jeg nokk det er enda større sjanse det blir tatt videre og anmeldt. Men hun beskylder meg for mer enn det jeg faktisk har tatt. Må vell eller bør vell innrømme for det jeg faktisk har tatt og tilby å betale for det? Er vell beste måten å skape «peace» på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...