AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Del Skrevet 27. september 2023 Datteren min på 10 og venninnene er helt ville på skincare (som de kaller det). Hun elsker alt som har med kremer og hudpleie å gjøre men også stylinge av hår. Jeg er veldig streng på hva hun får lov å smøre på huden. Etter min mening er det aaaltfor tidlig og helt unødvendig å smøre på seg ting så tidlig. Men jeg blir den kjipe mammaen som er streng siden venninnene får lov til mye mer. Hun får lov å kjøpe sånne masker med dyr utapå på normal som er fuktighetsmasker, men ikke kjøpe kremer, sminke o.l. Men er det noe hun kan få dille med som er trygt for barnehud? Hun synes jo det er sååå gøy, men er veldig skeptisk til kremer o.l i den alderen Anonymkode: 7029f...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Datteren min på 10 og venninnene er helt ville på skincare (som de kaller det). Hun elsker alt som har med kremer og hudpleie å gjøre men også stylinge av hår. Jeg er veldig streng på hva hun får lov å smøre på huden. Etter min mening er det aaaltfor tidlig og helt unødvendig å smøre på seg ting så tidlig. Men jeg blir den kjipe mammaen som er streng siden venninnene får lov til mye mer. Hun får lov å kjøpe sånne masker med dyr utapå på normal som er fuktighetsmasker, men ikke kjøpe kremer, sminke o.l. Men er det noe hun kan få dille med som er trygt for barnehud? Hun synes jo det er sååå gøy, men er veldig skeptisk til kremer o.l i den alderen Anonymkode: 7029f...385 Cera Ve hudpleieserien er mild. Fås billigere på nettapotek enn i butikk. Dermalogica har ungdomserie og serie for senitiv hud. LA ROCHE-POSAY har flere ting godkjent at astma og allergiforbundet. Hun trenger ikke mye no. Litt neglelakk, ansiktsmasker (garnier senistiv er kanskje grei). Anonymkode: 6bcbe...853 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Del Skrevet 27. september 2023 Klarer du ikke å si nei? Anonymkode: 95943...754 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #4 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klarer du ikke å si nei? Anonymkode: 95943...754 Hun kommer vel til å gjøre det uansett hos en venninne, gjør hun det med trygg hudpleie så går det ikke utover huden hennes.. Men ja en 10åring trenger ikke så mye hudpleie no! Anonymkode: 6bcbe...853 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #5 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Klarer du ikke å si nei? Anonymkode: 95943...754 Helt enig. En svak mor som lar seg overstyre. Ts nei er nei. Uavhengig av hva de andre gjør. Da får de finne på andre ting sammen. Anonymkode: 09469...76e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #6 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Klarer du ikke å si nei? Anonymkode: 95943...754 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt enig. En svak mor som lar seg overstyre. Ts nei er nei. Uavhengig av hva de andre gjør. Da får de finne på andre ting sammen. Anonymkode: 09469...76e Hvorfor skal man på død og liv si nei? Man er ikke en svak mor kun fordi man ønsker å sjekke ut et godt alternativ for datteren sin. Tenker man velger sine kamper. Her vil jo jenta helt klart bare bruke produkter hos venninner i stedet. Syns du gjør det smart i å finne milde, gode produkter. Det er slikt de er opptatt i dag. Mye mer enn hva vi var når vi var på samme alder. Her har de CeraVe i skapet. Både datter på 14. og sønn på 11. Mild ansiktsvask og fuktighetskrem. Anonymkode: 25ad1...319 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #7 Del Skrevet 28. september 2023 Ts her. Klarer jo å si nei men hun elsker jo dette så det er som en annen sier her, hun går jo bare til andre og bruker deres produkter ellers. Hele venninnegjengen er opptatt av dette, de får tydeligvis inspirasjon på Internett (youtube, zoomerang). Jeg selv var overhodet ikke opptatt av sånt i den alderen men de starter tidligere og tidligere nå til dags. Det morsomme er det å rense huden og smøre huden, så så lenge jeg finner noe som er helt trygt tenker jeg jo at det kanskje ikke er så farlig å gjøre det? Vet at venninnene renser huden hver kveld med sånn billig rensemousse fra normal, det får ikke hun lov til. Skal jeg først gi henne noe må der være noe ordentlig. Anonymkode: 7029f...385 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #8 Del Skrevet 28. september 2023 Lær henne å bruke det som er på kjøkkenet. Oppskrifter finnes på nettet. Havre, banan, egg, melk, agurk, avokado, honning pluss mange flere ting folk vanligvis har på kjøkkenet er gode å bruke til hud og hår. Samtidig kan en også lære barnet hva det gjør med kroppen når man spiser det og hvilke egenskaper matvarene har. Dette er ekstremt god lærdom å ha når man nærmer seg hormonelle tider med uren hud, fettete hår osv. Anonymkode: 2ec2f...928 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #9 Del Skrevet 28. september 2023 Jeg ville rett og slett vært ærlig med at kremer kan ødelegge hud og det er ikke noe man burde smøre på urkitisk. I verste fall kan det bidra til kviser når puberteten slår inn, fordi man tukler med bakteriekultren i huden som hjelper holde huden frisk Når man blir eldre, så blir huden dårligere på å ivareta seg selv og det kan hjelpe litt med noen kremer. Men hud til barn og tenåringer er den absolutt friskeste huden som også fungerer som en del av immunforsvaret som skal beskytte mot sykdom og virus. Kremer er ikke så ufarlige som reklamer vil du skal tenke. Noen kremer kan også inneholder stoffer som påvirker hormoner fordi de har østrogenlignende stoffer i seg. Anonymkode: 9bda0...e66 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 28. september 2023 #10 Del Skrevet 28. september 2023 Har en 10-åring selv som er like opptatt av skincare som de sier, ja 😆 Alternativet blir fort at de shopper selv på normal, så jeg forstår veldig godt at du heller vil kjøpe noe ordentlig til henne. Jeg gikk på apoteket og kjøpte en mild dagkrem og rens fra la rosche possay. Itillegg bruker hun av og til fuktighetsspray fra samme merke (hun har litt tørr hud). Hun er superfornøyd 🩷 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #11 Del Skrevet 28. september 2023 lin skrev (2 minutter siden): Har en 10-åring selv som er like opptatt av skincare som de sier, ja 😆 Alternativet blir fort at de shopper selv på normal, så jeg forstår veldig godt at du heller vil kjøpe noe ordentlig til henne. Jeg gikk på apoteket og kjøpte en mild dagkrem og rens fra la rosche possay. Itillegg bruker hun av og til fuktighetsspray fra samme merke (hun har litt tørr hud). Hun er superfornøyd 🩷 Takk, har du navn på produktene? Anonymkode: 7029f...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 28. september 2023 #12 Del Skrevet 28. september 2023 Er ikke hjemme nå, men skal prøve å huske det senere 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #13 Del Skrevet 28. september 2023 Til TS og dere andre som kjøper "milde og gode produkter" på apotek. Ville gått litt mer i dybden og sjekket ut hva disse produktene dere bruker og anbefaler inneholder. Mineralolje, silikon og hormonforstyrrende konserveringsmidler er ikke akkurat noe jeg ville latt ungen min smøre seg inn i. Noen av disse merkene har gode produkter men langt ifra alle. Anbefaler alle å laste ned appen InciBeauty og søke opp/scanne produktene før dere kjøper 🐝 selv vil jeg anbefale økologiske produkter, men viktig å sjekke ut disse også på forhånd, dropp de med parfyme feks, selv om den er naturlig. Anonymkode: 5e113...7b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #14 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Til TS og dere andre som kjøper "milde og gode produkter" på apotek. Ville gått litt mer i dybden og sjekket ut hva disse produktene dere bruker og anbefaler inneholder. Mineralolje, silikon og hormonforstyrrende konserveringsmidler er ikke akkurat noe jeg ville latt ungen min smøre seg inn i. Noen av disse merkene har gode produkter men langt ifra alle. Anbefaler alle å laste ned appen InciBeauty og søke opp/scanne produktene før dere kjøper 🐝 selv vil jeg anbefale økologiske produkter, men viktig å sjekke ut disse også på forhånd, dropp de med parfyme feks, selv om den er naturlig. Anonymkode: 5e113...7b6 Weleda er feks et fint sted å starte 🤗 https://www.blush.no/product/weleda-almond-27108?gclid=CjwKCAjwyNSoBhA9EiwA5aYlb8mHMHbhpqCszgtzi2fA5nNRF1KZdryU5lOVamHWf-AD7fMFVaUI7xoCa8AQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 5e113...7b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #15 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Til TS og dere andre som kjøper "milde og gode produkter" på apotek. Ville gått litt mer i dybden og sjekket ut hva disse produktene dere bruker og anbefaler inneholder. Mineralolje, silikon og hormonforstyrrende konserveringsmidler er ikke akkurat noe jeg ville latt ungen min smøre seg inn i. Noen av disse merkene har gode produkter men langt ifra alle. Anbefaler alle å laste ned appen InciBeauty og søke opp/scanne produktene før dere kjøper 🐝 selv vil jeg anbefale økologiske produkter, men viktig å sjekke ut disse også på forhånd, dropp de med parfyme feks, selv om den er naturlig. Anonymkode: 5e113...7b6 Enig. Alt mildt og vennlig fra apoteket er langt i fra det de gir det ut for å være. Svigerinnen min som jobber som apotek-teknikker på Vitus sier at det går i salg salg salg og mersalg. Det samme gjorde det når hun jobber for apotek1. Og at de fleste ting ville hun aldri smurt seg selv inn med.. og hun er ikke kritisk av natur, i tillegg så er hun barnløs så hun aner ikke hvor sart barnehus kan være. Anonymkode: 2ec2f...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 28. september 2023 #16 Del Skrevet 28. september 2023 (endret) Les ingredienslisten på noen koreanske produkter for sensitiv hud. Men spørs om 10-åringen vil like hudpleie uten parfyme. Husk også å få henne til å rense huden. Endret 28. september 2023 av MyMichelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #17 Del Skrevet 28. september 2023 MyMichelle skrev (54 minutter siden): Les ingredienslisten på noen koreanske produkter for sensitiv hud. Men spørs om 10-åringen vil like hudpleie uten parfyme. Husk også å få henne til å rense huden. Nei hun vil jo ha noe som lukter godt, men vil helst ikke gi henne produkter med parfyme Anonymkode: 7029f...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #18 Del Skrevet 28. september 2023 En 10-åring er et lite barn og altfor ung til å drive å dille med dette. Send ungene ut for å leke. Opp i trærne! Anonymkode: 3dce3...e67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #19 Del Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): En 10-åring er et lite barn og altfor ung til å drive å dille med dette. Send ungene ut for å leke. Opp i trærne! Anonymkode: 3dce3...e67 Tidene forandrer seg. Unger i dag vokser opp fortere enn feks jeg gjorde for 20-30år siden. Men, jeg har en 11 åring som elsker hudpleie og som jeg kjøper økologisk hudpleie og litt sminke til, som hun får bruke hjemme. Men hun leker også ute hver dag, og har masse sider ved seg som er barnslige fortsatt. Tenker at den balansen er det fullt mulig å opprettholde. Anonymkode: 5e113...7b6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #20 Del Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tidene forandrer seg. Unger i dag vokser opp fortere enn feks jeg gjorde for 20-30år siden. Men, jeg har en 11 åring som elsker hudpleie og som jeg kjøper økologisk hudpleie og litt sminke til, som hun får bruke hjemme. Men hun leker også ute hver dag, og har masse sider ved seg som er barnslige fortsatt. Tenker at den balansen er det fullt mulig å opprettholde. Anonymkode: 5e113...7b6 Ja samme her, 10-åringer idag er ikke som da vi vokste opp. Min 10-åring kan både leke ute og dille med skjønnhetsprodukter. Anonymkode: 7029f...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå