AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Skrevet 27. september 2023 Ett par personer har ikke klart å få kontakt med min mobiltelefon i løpet av helgen, og når jeg skulle skru telefonen av og på igjen så la jeg plutselig merke til at det står SIM-kort er låst på telefon. Jeg kunne selvfølgelig skru på telefonen igjen med PIN-koden. Men det er tydeligvis ikke mulig å ringe noen, eller at noen andre kan ringe til min telefon. Selv om tekstmeldinger til og fra min telefon tydeligvis fungerer fremdeles da. Men jeg lurer selvfølgelig på hvorfor noe sånn kan ha skjedd i det hele tatt. Jeg har jo fremdeles ringe-minutter på telefonen min, og ingenting feil der. Men SIM-kortet har bare skrudd seg av, helt plutselig. Hvordan fikser jeg dette?? Anonymkode: e44c0...b03
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 Kjenner to som har opplevd det samme den siste tiden. De vet heller ikke hvorfor, men du er i hvert fall ikke alene (hvis det er en mager trøst) Anonymkode: 8dbe1...1c6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Skrevet 27. september 2023 Har du betalt regningen er det første jeg tenkte?😅 Eller har du Plussmobil? De sendte nettopp ut nytt sim-kort. Eventuelt: kan sim-kortet ha havnet litt skjevt inni telefon? Prøv å ta inn og ut:) Anonymkode: 9f25f...5d9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #4 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du betalt regningen er det første jeg tenkte?😅 Eller har du Plussmobil? De sendte nettopp ut nytt sim-kort. Eventuelt: kan sim-kortet ha havnet litt skjevt inni telefon? Prøv å ta inn og ut:) Anonymkode: 9f25f...5d9 Ja, jeg har selvfølgelig betalt. Det med SIM-kortet prøvde jeg faktisk tidligere i dag. Virker som det satt ordentlig inni telefonen. Så tror ikke kan være det. Anonymkode: e44c0...b03
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Skrevet 27. september 2023 Se om du kan få e-sim. Hvis ikke må du kontakte teleselskapet og høre hva som er feilen. Anonymkode: 1a19d...488
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #6 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Se om du kan få e-sim. Hvis ikke må du kontakte teleselskapet og høre hva som er feilen. Anonymkode: 1a19d...488 Jeg har ikke muligheten til å ringe til dem, ettersom telefonen ikke fungerer lenger. har selvfølgelig sendt e-post til dem. Men det kan ta mellom en og tre virkedager før de faktisk kommer til å svare... Anonymkode: e44c0...b03
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #7 Skrevet 28. september 2023 Og det er jo uansett litt merkelig at telefon-samtaler ikke går gjennom. Men samtidig går det tydeligvis greit å sende eller motta tekstmeldinger... Anonymkode: e44c0...b03
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #8 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og det er jo uansett litt merkelig at telefon-samtaler ikke går gjennom. Men samtidig går det tydeligvis greit å sende eller motta tekstmeldinger... Anonymkode: e44c0...b03 Tekstmeldinger går ikke nødvendigvis gjennom SIM hvis du har iPhone (iMessage), i alle fall. iMessage har blå bobler, SMS har grønne. Det kommer an på hvem du sender til (om den du sender har iPhone). iMessage går via wifi. Anonymkode: acb68...ad3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #9 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tekstmeldinger går ikke nødvendigvis gjennom SIM hvis du har iPhone (iMessage), i alle fall. iMessage har blå bobler, SMS har grønne. Det kommer an på hvem du sender til (om den du sender har iPhone). iMessage går via wifi. Anonymkode: acb68...ad3 WiFi var ikke engang påskrudd, men tekstmeldinger gikk likevel gjennom.... Anonymkode: e44c0...b03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå