Gå til innhold

skjermen min er helt svart


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

:grine: skjermen på laptoppen min er svart!

køl sort - ingenting som starter, bare vifta!

sitter å skriver fra den stasjonære på jobben for øyeblikket.

Hva har skjedd???? hjelp meg noen :grine:

Er det skjermkortet kanskje! Går vel ikke ann å bytte det på en laptopp uten at det vil koste en formue eller?

Den er ikke deiset i gulvet og jeg har heller ikke sølt noe og det er ikke lys innstillingen heller

Noen som vet hva som har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjedde med min bærbare også, og mannen min sin.

Begge pc'ene hadde fått kontaktfeil mellom pc og skjerm. Dette er et svakt punkt i en bærbar pc, og mange tynne ledninger som skal forbi her. Man åpner og lukker lokket mange ganger, og etterhvert blir det slitasje.

Kan være dette som har skjedd med din pc også. Ville tatt den til service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

køl sort - ingenting som starter, bare vifta!

Er det skjermkortet kanskje! Går vel ikke ann å bytte det på en laptopp uten at det vil koste en formue eller?

Bare vifta?

Du har ett par lys i fronten av laptop'en din som skal blinke og lyse ved hardiskbruk og prosessorbruk. Er det liv i disse lampene? Høres det ut som pc'n starter opp som den skal, mens det eneste du ikke får opp er skjermen?

Du har ikke 'skrudd den av' ved å rette den mot 'ekstern skjerm' ?

--> du har en tast som det står 'FN' på ved siden av ctrl samt en knapp på F-tastene som det er bilde av to skjermer på (F4 eller F5 som regel). Trykk ned FN og så F4/F5 og vent ett par sec for å se hva som skjer. Gjenta en 3-4 ganger (har en del forskjellige modus). Fremdeles ikke noe reaksjon? Da er nok tiden inne for å ta en prat med support ja.

OBS! Sjekk prisen FØR du sier ja til reparasjon. Sånt kan meget kjapt bli meget dyrt...

Lykke til.

.

Endret av Gobi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...