Gå til innhold

Hva betyr ekstratillegget som er oppført på taxi regningen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, du må ikke ta den første, du kan fint velge å ta en  taxi bakover i køen. Det er fritt taxivalg og i Oslo har jeg alltid tidligere valgt "Oslo Taxi "og brydd meg ikke om at sjåfører fra andre selskap blir sure, skriker og banner etter meg. Her er det nå  veldig mange taxiiselskaper og de fleste nye har helt ekstreme priser.

Det du bør gjøre er å laste ned apper fra Bolt og Uber og bestille taxi derfra. Der får du opp forhåndsprisen og velger hvilken bil og pris du vil ha. Tilbudet du får der er så og si alltid mye billigere og du får navn og bilde på sjåføren som kommer og henter deg.

Anonymkode: 2f05e...54b

Takk for tips👌

Uber appen har jeg og sist jeg sjekket var de dyrere, men Bolt har jeg ikke hørt om.

Ts

Anonymkode: 1c917...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Da jeg skulle ta taxi fra Haukeland måtte jeg ta den som var fremst i køen, og det var dette firmaet.

Ts

Dette tror jeg er en "regel" innad hos taxisjåførene. Sist jeg tok taxi, tok jeg den bakerst i køen. Rett og slett fordi den var nærmest meg. Da var det noen av de andre sjåførene som protesterte. Men "min" sjåfør brydde seg ikke. Han bare lo og sa han var vant til å få kjeft for å snike i køen. 

Anonymkode: bade5...a59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Takk for tips👌

Uber appen har jeg og sist jeg sjekket var de dyrere, men Bolt har jeg ikke hørt om.

Ts

Dyrere enn hva? Dem som svindler en?

Anonymkode: ea6ac...5db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 21.06):

Takk for tips👌

Ts

Dyrere enn hvem? Uber/Bolt har dynamisk prising, så forskjellige priser etter etterspørselen 

Anonymkode: 58258...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 9.53):

Nei, du må ikke ta den første, du kan fint velge å ta en  taxi bakover i køen. Det er fritt taxivalg og i Oslo har jeg alltid tidligere valgt "Oslo Taxi "og brydd meg ikke om at sjåfører fra andre selskap blir sure, skriker og banner etter meg. Her er det nå  veldig mange taxiiselskaper og de fleste nye har helt ekstreme priser.

Det du bør gjøre er å laste ned apper fra Bolt og Uber og bestille taxi derfra. Der får du opp forhåndsprisen og velger hvilken bil og pris du vil ha. Tilbudet du får der er så og si alltid mye billigere og du får navn og bilde på sjåføren som kommer og henter deg.

Anonymkode: 2f05e...54b

Jeg bruker også konsekvent Oslo Taxi. Er dog ikke så happy med å støtte alle Bolt, Uber og slike selskaper. Det er skikkelig dårlig deal for sjåførene (og for brukere også etter hvert). De har ingen sikkerhet eller arbeidsavtaler som tar vare på deres rettigheter og trenger ikke følge noen arbeidsmiljølov. Slike bransjer ønsker jeg ikke skal få fotfeste. De er en grunnleggende usunn arbeidsstruktur som går én vei. Arbeidstakerne tar alle kostnadene og risker, mens de håver inn på toppen. 

Uansett, med TaxiFix-appen kan du bestille drosje og da får man oppgitt både estimert tid og pris på forhånd. Da er mulighetene for å lure deg minimale.

Anonymkode: 64fd2...01e

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dyrere enn hvem? Uber/Bolt har dynamisk prising, så forskjellige priser etter etterspørselen 

Dyrere enn å ta taxi

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dyrere enn å ta taxi

Ts

Hvor ofte har du sjekket? 1 gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...