Gå til innhold

Hva betyr ekstratillegget som er oppført på taxi regningen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok taxi i dag og fikk kvittering.

Når jeg kom hjem så jeg at sjåføren hadde påført 50 kroner ekstra, og kaller det tur tillegg.

Siden jeg ikke er helt sikker på hvilket taxi selskap jeg kjørte med, og det ikke står noe navn på kvitteringen, spør jeg her inne.

Anonymkode: 1c917...2ab

Endret av Sciurus
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 1.03):

Når jeg kom hjem så jeg at sjåføren hadde påført 50 kroner ekstra, og kaller det tur tillegg.

Siden jeg ikke er helt sikker på hvilket taxi selskap jeg kjørte med, og det ikke står noe navn på kvitteringen, spør jeg her inne.

Jeg tror det er en frivillig donasjon til en tilfeldig kreftorganisasjon.

Anonymkode: 1c3b7...6da

Endret av Sciurus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror det er en frivillig donasjon til en tilfeldig kreftorganisasjon.

Uten å spørre meg om det er greit?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uten å spørre meg om det er greit?

Ts

Ja, de pleier å gjøre det. De gjorde det mot broren min også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg på taxiturer er vanlig. Tur tillegg er fast beløp utifra for eksempel dager/tidspunkt/sted/helligdager, om taxien kjører deg utenfor bomringen og jobben hans er å være klar ved sykehuset, så koster jo det ham penger.
Med tanke på hvor "avrundet" beløpet er, så føler jeg at dette kan ha vært i regi av noe annen ordning, med ett slags fastbeløp på hele greien.

Anonymkode: 46356...d1c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tillegg på taxiturer er vanlig. Tur tillegg er fast beløp utifra for eksempel dager/tidspunkt/sted/helligdager, om taxien kjører deg utenfor bomringen og jobben hans er å være klar ved sykehuset, så koster jo det ham penger.
Med tanke på hvor "avrundet" beløpet er, så føler jeg at dette kan ha vært i regi av noe annen ordning, med ett slags fastbeløp på hele greien.

Anonymkode: 46356...d1c

Jeg tok taxien utenfor sykehuset men tenkte ikke på at det er dyrere enn å bestille en taxi til hjemmeadressen?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke ringe taxien og spørre, da? Sjåførens nummer står jo på kvitteringen.

Det samme gjør for øvrig adressen du kjørte til. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk org.nr. som står på kvitteringen.

Og så kontakter du det mest seriøse drosjeselskaper i Bergen og spør dem.

Tillegg skal man ikke uten videre kunne legge til.

Anonymkode: fe44a...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (2 timer siden):

Kan du ikke ringe taxien og spørre, da? Sjåførens nummer står jo på kvitteringen.

Jeg ringte og kom til en mann som snakket ekstremt dårlig afrikansk engelsk, og jeg klarte ikke å forklare han hva problemet var så jeg la på.

Ts

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (2 timer siden):

Nei adressen som står på kvitteringen er ikke min adresse.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ringte og kom til en mann som snakket ekstremt dårlig afrikansk engelsk, og jeg klarte ikke å forklare han hva problemet var så jeg la på.

Ts

Ikke så rart siden løyva tilhører en somalier, jeg ville ikke stolt på at det tillegget er normalt når det ikke er spesifisert.

Anonymkode: 4a6b7...938

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke så rart siden løyva tilhører en somalier, jeg ville ikke stolt på at det tillegget er normalt når det ikke er spesifisert.

Anonymkode: 4a6b7...938

A-taxi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her

I 18:45 tiden i dag kjørte jeg den samme strekningen med Bergen Taxi, og betalte 120 kr mindre selv om det var over 2 t senere på dagen enn den første turen som foregikk i 16:30 tiden.

Jeg regner med at  prisene går opp når det er senere på dagen?

Jeg tror A-Taxi har svindlet meg

Ts

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonell taxi er ødelagt for alltid, det går ikke å fikse den bransjen nå. Jeg bruker alltid Uber eller tilsvarende tjenester så langt det er mulig. Du vet hvem som kjører, du vet hvilken bil du får og du vet hva turen vil koste før du setter deg i bilen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts her

I 18:45 tiden i dag kjørte jeg den samme strekningen med Bergen Taxi, og betalte 120 kr mindre selv om det var over 2 t senere på dagen enn den første turen som foregikk i 16:30 tiden.

Jeg regner med at  prisene går opp når det er senere på dagen?

Jeg tror A-Taxi har svindlet meg

Ts

Dessverre er det opp til hver og en sjåfør/selskap og sette prisene de ønsker. det er ingen fast rate for dette som alle må følge. Det har vært flere saker om dette i media hvor mange har fått regning på flere hundre mer enn vanlig hos frittstående sjåfører.

Derfor anbefales det at en kun bruker kjente selskap og spør om pris på forhånd hvis mulig. 

Anonymkode: abd5b...fec

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble svindlet av 7 fjells taxi da jeg flyttet til Bergen. Mest ubehagelige taxi turen jeg har opplevd. Betalte dobbelt så mye som jeg vanligvis gjør med seriøse taxi selskap. Samme tidspunkt, samme distanse. Trodde det var trygt å ta taxi i Norge, men der tok jeg feil. Media burde blitt opplyst på dette problemet.

Les på trustpilot om feks 7 fjells taxi. Vi er mange som har opplevd å bli svindlet. Helt sykt at ingenting blir gjort. 

Anonymkode: 24a26...a57

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 1.03):

Hvilke selskap? Kvitteringen min ser helt lik ut. Jeg fikk 90 kr i tillegg. 

Endret av Sciurus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke selskap? Kvitteringen min ser helt lik ut. Jeg fikk 90 kr i tillegg. 

Beklager, leste litt fort. Såg nå at du ikke visste hvilke selskap det er. Jeg tipper 7 fjellstaxi utifra utseende på kvittering og resten av informasjonen du oppgir... 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ble svindlet av 7 fjells taxi da jeg flyttet til Bergen. Mest ubehagelige taxi turen jeg har opplevd. Betalte dobbelt så mye som jeg vanligvis gjør med seriøse taxi selskap. Samme tidspunkt, samme distanse. Trodde det var trygt å ta taxi i Norge, men der tok jeg feil. Media burde blitt opplyst på dette problemet.

Les på trustpilot om feks 7 fjells taxi. Vi er mange som har opplevd å bli svindlet. Helt sykt at ingenting blir gjort. 

Du kan jo prøve å google tema så vil du se at media har skrevet bøttevis av saker om taxi kaoset de siste åra...

Anonymkode: 92fc0...cc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...