Gå til innhold

Endorfiner av trening

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skal til for at får endorfiner av trening?

Selv kjenner jeg det godt ved kondisjonstrening til musikk, spesielt løping i motbakke og dans. Styrketrening derimot… da merker jeg ingenting. 

Anonymkode: 8209c...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endorfinene ved styrketrening kommer vel kanskje når man ser seg selv i speilet og ser hvor bra man ser ut?

Anonymkode: dcf08...bac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Endorfinene ved styrketrening kommer vel kanskje når man ser seg selv i speilet og ser hvor bra man ser ut?

Anonymkode: dcf08...bac

Virkelig? Aldri opplevd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke klarer å få rush av styrketrening løfter du ikke tungt nok. 

Jeg får det både av cardio og styrke. Er nesten som en rus. 

Anonymkode: 27a8a...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endorfinene kommer når man trener tung nok styrke. 

Kroppen utløser endorfiner når man legger nok stress på kroppen. For lett trening vil ikke gi kroppen noen grunn til å utløse endorfiner. 

Anonymkode: 023f0...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må i hvert fall trene i mer enn 40 minutter for å få en god følelse etterpå. For å få en skikkelig god følelse må jeg opp i halvannen time jogging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis du ikke klarer å få rush av styrketrening løfter du ikke tungt nok. 

Jeg får det både av cardio og styrke. Er nesten som en rus. 

Anonymkode: 27a8a...fad

Det er mulig. Men jeg løfter så mye jeg klarer, så i så fall er jeg ikke sterk nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det av og til, spesielt om jeg har fått en "god økt" på en dag som var litt dårlig. God økt: Fremgang, eller en følelse av at man yter godt. 

Det merkes først etter at jeg går fra treningssenteret, at jeg bare glise, ett rush av glede, og "Dæven nå har jeg det bra".

Anonymkode: 7e4b1...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er mulig. Men jeg løfter så mye jeg klarer, så i så fall er jeg ikke sterk nok. 

Nei, det er ikke som at man må løfte x antall kg. 

Det er revnende likegyldig hvor sterk du er. Det er hvor mye stress du utsetter kroppen din for som teller.

Det kan godt hende du løfter så tungt du klarer, men kjører "tulleøvelser" som rett og slett ikke stresser kroppen nok. Som bicepscurls, tåhev, osv, som bare trener bitte små deler av kroppen. 

Det kan også være du ikke kjører mange nok sett, feil antall repetisjoner i forhold til vekten, osv. 

Styrketrening utløser faktisk raskere endorfiner enn kardio, om du faktisk presser deg nok. 

Anonymkode: 023f0...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Styrketrening utløser faktisk raskere endorfiner enn kardio, om du faktisk presser deg nok. 

Interessant. Da må jeg prøve å finne ut hvorfor jeg ikke får det. Styrketrening gjør meg ofte bare irritert, enten fordi det er kjedelig eller tar for lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...