Gå til innhold

Hund, dårlig mage og tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

De fleste med hund har vel opplevd at den har fått vondt i magen, og jeg er intet unntak. Så til problemet. Når hunden min har vondt i magen, er det som fungerer best å ta henne med ut på tur. Altså gå til hun gjør fra seg. Men, når hun har vondt i magen, vil hun ikke gå... Jeg forsøker å lokke, dra litt, dytte forsiktig, men hun nekter å gå. Hun står med halen ned og hater vel både meg og turinitiativet mitt. Så, hva gjør man da? Noen med gode råd? Jeg har 'magemedisin' som hun får, og det skjer ikke så ofte, men veterinærens råd er 'ta henne med ut og gå'... så, hvordan gjør dere det når hunden nekter?

Anonymkode: 3a4e5...c73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri opplevd at hunden har så vondt i magen, er det noe som har skjedd mer en en gang ville jeg undersøkt det nærmere (byttet fôr f.eks).
Er hunden bærbar kan du jo bære et stykke og la hunden gå hjem. 

Anonymkode: 33f1d...647

Skrevet

Når en hund nekter å gå har den virkelig vondt.

Da hadde iallfall ikke jeg tvunget den. Hadde byttet for og oppsøkt en annen veterinær for råd.

Anonymkode: 75275...ea8

• Liker 1
Skrevet

Du sier "vondt i magen", hva mener du med det? Hunden kan jo ikke fortelle deg hvor den har vondt, så hvorfor antar du at det er magen det gjelder og som det er smerter i? Det kan like gjerne være ledd eller hofter og bein?

Mener du kanskje at hunden har forstoppelse, og ikke klarer å få ut avføringen? I så fall gjør det vondt, ja, og det hjelper bevegelse og det å gå, ja. 

Du må nesten bare ta den med med tvang. Den vet jo ikke sitt eget beste, og at avføringen har større sjanse for å komme ut til slutt ved å gå en stund.

Anonymkode: 92d8e...607

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Aldri opplevd at hunden har så vondt i magen, er det noe som har skjedd mer en en gang ville jeg undersøkt det nærmere (byttet fôr f.eks).
Er hunden bærbar kan du jo bære et stykke og la hunden gå hjem. 

Anonymkode: 33f1d...647

Det er forskjell på hunder. Dette er ikke fôrrelatert, les gjerne startinnlegget, hvor jeg skriver at det ikke skjer ofte. Hunden er, som du også ser av startinnlegget, godt oppfulgt av veterinær. Det jeg spurte om, var hva folk som da har erfaring med dette gjør.

Skrevet

Når en hund nekter å gå har den virkelig vondt.

Da hadde iallfall ikke jeg tvunget den. Hadde byttet for og oppsøkt en annen veterinær for råd.

Anonymkode: 75275...ea8

Kommer faktisk an på hunden. Noen hunder nekter å gå om det regner. Tror du regnet gjør virkelig vondt?

Dette er ikke fôrrelatert. Hun følges opp av en dyktig veterinær. Det jeg spurte om var hva folk med erfaring med dette gjør i beskrevet situasjon.

Skrevet

Du sier "vondt i magen", hva mener du med det? Hunden kan jo ikke fortelle deg hvor den har vondt, så hvorfor antar du at det er magen det gjelder og som det er smerter i? Det kan like gjerne være ledd eller hofter og bein?

Mener du kanskje at hunden har forstoppelse, og ikke klarer å få ut avføringen? I så fall gjør det vondt, ja, og det hjelper bevegelse og det å gå, ja. 

Du må nesten bare ta den med med tvang. Den vet jo ikke sitt eget beste, og at avføringen har større sjanse for å komme ut til slutt ved å gå en stund.

Anonymkode: 92d8e...607

Med 'vond i magen' mener jeg vondt i magen. Jeg har hatt henne noen år og kjenner henne godt. Det du svarer her er overhodet ikke forenelig med det jeg spør om. Svar gjerne på hva du gjør om du har en hund som har vond i magen og derfor ikke vil gå tur.

Hun er godt fulgt opp av veterinær, og det har ingenting med ledd, hofter eller bein å gjøre.

Tvang er brutalt, menmen. Eneste substansielle jeg har fått ut av tråden av svar til nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...