AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #21 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er sikker på at ingen lykkelige kvinner som blir bedratt ønsker å vite at de blir bedratt. Anonymkode: da255...eb9 Sjelden de er lykkelige, da de ofte merker noe er galt, uten at de klarer å sette fingeren på hva. Man lurer gjerne på om det er noe galt med en selv, og det er faktisk ganske tøfft i lengden. Bedre å få svar, å bestemme selv hva en vil ha, og ikke ha, i livet sitt. Andre har ikke rett til å bestemme hva en selv skal godta/ leve med. Anonymkode: ba0d0...e95 5 3
Pingvinen Skrevet 26. september 2023 #22 Skrevet 26. september 2023 Tenker at dersom man har lite eller ingen sex og/eller nærhet, så bør man prate sammen. Dersom en ikke kan eller vil ha sex/nærhet bør den la partner få lov å få det annet sted. Hvis man ønsker å være sammen. Hvis ikke bør forholdet avsluttes. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #23 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er sikker på at ingen lykkelige kvinner som blir bedratt ønsker å vite at de blir bedratt. Anonymkode: da255...eb9 Jeg har selv blitt bedratt. Også av en mann som trodde jeg aldri kom til å finne ut av det. Jeg fant ut av det, som de fleste gjør på et eller annet tidspunkt. Jeg skulle ønske han hadde satt mine følelser over sine behov for å «få i pose og sekk» og forlatt meg. Det hadde vært trist, men jeg ville ikke ha blitt knust på samme måte som jeg ble. Jeg mistet selvverd og fikk et ødelagt selvbilde. Jeg følte meg uelsket og mistet troen på meg selv og troen på at jeg ville være bra nok for noen. Jeg var jo ikke bra nok for min mann. Han som skulle sette meg først. Han som skulle elske meg høyere enn noe annet. Vi hadde sex. Ofte og god sex. Men det vunnet i at han savnet spenning. Det var visst spennende å ha sex med nye kvinner. Ærlig sak det, men da burde han ha vært mann nok til å snakke med meg. Hadde han virkelig brydd seg om meg hadde han gjort det. Men han brydde seg mest om seg selv. Han ville ha meg, ville ha sex med meg, ville dele livet sitt med meg, men han ville også ha sex med andre. Da bestemte han seg, på våre begges vegne, at han kunne få i pose og sekk. Kunne ha trygge meg som elsket ham og samtidig knulle andre damer. Jeg skulle jo aldri finne ut av det. Men alt kommer for en dag. Han ville ikke miste meg og vi forsøkte lenge å få det til å fungere i etterkant. han skal ha det, at han forsøkte å vise meg at han elsket meg, men jeg klarte aldri å forsone meg med det. Hadde han elsket meg høyere enn sine egne behov for spenning og anerkjennelse fra andre damer hadde han brydd seg om hva dette ville gjøre med meg. Av alle de jeg har snakket med som har blitt bedratt, både kvinner og menn, så sier alle det samme. De skulle ønske partneren var åpen om sine behov eller endte forholdet fremfor å være utro. Nei, ingen vil finne ut av at partneren har vært utro, men det bunner i grunn i at ingen vil bli bedratt av den som skal stå en nærmest. Anonymkode: 27039...790 2 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #24 Skrevet 26. september 2023 Jeg var utro fordi jeg ville ha en kjærest. Det hadde jeg ikke i mitt samboerforhold. Anonymkode: 9fcfc...b88 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #25 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bryr meg, derfor jeg skjuler det. Alt det andre vi har sammen er verdt å ta vare på. Verden er ikke perfekt. Ikke din heller. Anonymkode: da255...eb9 Så når du smitter henne med en SOS, eller din elskerinne plutselig blir gravid, hva er planen videre for å skjule det? Enn hvis elskerinna ønsker mer, og kontakter henne? Eller at noen andre sladrer? Anonymkode: 322b4...f58 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #26 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er sikker på at ingen lykkelige kvinner som blir bedratt ønsker å vite at de blir bedratt. Anonymkode: da255...eb9 Noen av oss er for lengst forbi barnestadiet, og ønsker ikke å basere vårt liv på løgn og luftslotter. Anonymkode: 322b4...f58 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #27 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har selv blitt bedratt. Også av en mann som trodde jeg aldri kom til å finne ut av det. Jeg fant ut av det, som de fleste gjør på et eller annet tidspunkt. Jeg skulle ønske han hadde satt mine følelser over sine behov for å «få i pose og sekk» og forlatt meg. Det hadde vært trist, men jeg ville ikke ha blitt knust på samme måte som jeg ble. Jeg mistet selvverd og fikk et ødelagt selvbilde. Jeg følte meg uelsket og mistet troen på meg selv og troen på at jeg ville være bra nok for noen. Jeg var jo ikke bra nok for min mann. Han som skulle sette meg først. Han som skulle elske meg høyere enn noe annet. Vi hadde sex. Ofte og god sex. Men det vunnet i at han savnet spenning. Det var visst spennende å ha sex med nye kvinner. Ærlig sak det, men da burde han ha vært mann nok til å snakke med meg. Hadde han virkelig brydd seg om meg hadde han gjort det. Men han brydde seg mest om seg selv. Han ville ha meg, ville ha sex med meg, ville dele livet sitt med meg, men han ville også ha sex med andre. Da bestemte han seg, på våre begges vegne, at han kunne få i pose og sekk. Kunne ha trygge meg som elsket ham og samtidig knulle andre damer. Jeg skulle jo aldri finne ut av det. Men alt kommer for en dag. Han ville ikke miste meg og vi forsøkte lenge å få det til å fungere i etterkant. han skal ha det, at han forsøkte å vise meg at han elsket meg, men jeg klarte aldri å forsone meg med det. Hadde han elsket meg høyere enn sine egne behov for spenning og anerkjennelse fra andre damer hadde han brydd seg om hva dette ville gjøre med meg. Av alle de jeg har snakket med som har blitt bedratt, både kvinner og menn, så sier alle det samme. De skulle ønske partneren var åpen om sine behov eller endte forholdet fremfor å være utro. Nei, ingen vil finne ut av at partneren har vært utro, men det bunner i grunn i at ingen vil bli bedratt av den som skal stå en nærmest. Anonymkode: 27039...790 Dette. Jeg følte meg stygg og skitten etter å ha blitt bedratt. Selvtilliten gikk rett til bunns. Det hadde vært mye lettere å bli dumpet. Anonymkode: 322b4...f58 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #28 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er sikker på at ingen lykkelige kvinner som blir bedratt ønsker å vite at de blir bedratt. Anonymkode: da255...eb9 Det ble faktisk publisert en skandinavisk undersøkelse om dette for to-tre år siden (husker ikke hvor). Såvidt jeg erindrer, var det noe i overkant av 95% av respondentene som ville ha ønsket å vite det om de hadde blitt bedratt. Egentlig ganske selvsagt at det må være slik. De som hevder det motsatte, er stort sett utro personer som prøver å rettferdiggjøre at de lyver om eget svik. Anonymkode: 92700...3d5 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #29 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette. Jeg følte meg stygg og skitten etter å ha blitt bedratt. Selvtilliten gikk rett til bunns. Det hadde vært mye lettere å bli dumpet. Anonymkode: 322b4...f58 Blir du dumpet så vil de samme følelsene komme når du finner ut at han har funnet en ny. Å bli dumpet er mye verre enn at han er utro uten at du vet om det. Kan ikke sammenlignes. Anonymkode: da255...eb9 1
Fremmed fugl Skrevet 26. september 2023 #30 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er jo kun et svik om man har en naiv forestilling om seksuell eksklusivitet. Jeg har seksuelle forhold med andre jenter fordi jeg liker å treffe nye mennesker og ha sex med attraktive deilige jenter. Det er ikke værre enn det. Handler kun om sex, og det har vi full enighet om hjemme. Det påvirker hverken økonomien vårs, husholdning eller oppdragelse av barn. Så det er win/win for alle. Anonymkode: 09bb9...6e4 Har roter du vel. Utroskap eksisterer også i forhold som har samtykke basert ikke monogami. 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #31 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Blir du dumpet så vil de samme følelsene komme når du finner ut at han har funnet en ny. Å bli dumpet er mye verre enn at han er utro uten at du vet om det. Kan ikke sammenlignes. Anonymkode: da255...eb9 Fryktelig naivt å tro at den andre aldri vil finne ut av det. Jeg vil jo heller ikke være sammen med en naiv mann som mangler konsekvenstenkning forsåvidt. Anonymkode: 50c9d...61a 3 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #32 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så når du smitter henne med en SOS, eller din elskerinne plutselig blir gravid, hva er planen videre for å skjule det? Enn hvis elskerinna ønsker mer, og kontakter henne? Eller at noen andre sladrer? Anonymkode: 322b4...f58 Det kan da godt hende dama i forholdet er utro også. Mye tyder på det om det ikke er sex eller lidenskap i forholdet i det hele tatt. Det er viktig for kvinner også. Anonymkode: dcef1...c51
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #33 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir du dumpet så vil de samme følelsene komme når du finner ut at han har funnet en ny. Å bli dumpet er mye verre enn at han er utro uten at du vet om det. Kan ikke sammenlignes. Anonymkode: da255...eb9 Ta det fra noen som har opplevd begge deler: så absolutt heller dumping (og at han i ettertid finner seg en ny partner) enn å bli utsatt for utroskap. Det kommer for en dag - så og si alltid. Da vil hele forholdet føles som en løgn. Alt du trodde dere var sammen var feil. Du ser ikke tilbake på det og tenker «jojo, men jeg var jo lykkelig når han pulte andre bak ryggen min, så da går det bra». Nei, du ser ikke tilbake på den tiden som «lykkelig». I tillegg kan du miste både selvverd og selvtillit. Det at en person evner å gå bak ryggen min på den måten endrer mitt syn på den personen totalt. Det er ikke den snille gode mannen som alltid er der for meg. Han er ikke min trygge havn. Han er en jeg alltid kan stole på. Dermed er han ikke lenger den mannen jeg elsket og jeg ser tilbake på tiden som en illusjon. En illusjon av at vi hadde det bra. Jeg har vært i dårlige forhold. Jeg har endt forhold, jeg har kjempet for forhold, jeg har blitt dumpet og jeg har blitt utsatt for utroskap. Er ikke i tvil om hva som var verst. Det at han tryglet om å få en ny sjanse og ble "offeret" for at jeg forlot ham gjorde det enda verre. Det å tro at partner aldri finner ut av utroskapen er bare dumt og naivt. Det vitner også om manglende konsekvenstenkning. Anonymkode: 27039...790 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #34 Skrevet 26. september 2023 Jeg har vært utro mot alle jeg har vært sammen med, men det er fordi jeg har hatt et usunt forhold til sex og nærhet. Jeg var mye psykisk syk også. Er ikke stolt av det, og vet jeg har såret mange dessverre. jeg klarte aldri å slå meg til ro inni meg med den jeg var sammen med. Men heldigvis har jeg forandret meg til det bedre. Anonymkode: b4125...cb3 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #35 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg bryr meg, derfor jeg skjuler det. Alt det andre vi har sammen er verdt å ta vare på. Verden er ikke perfekt. Ikke din heller. Anonymkode: da255...eb9 Helt enig, og i samme situasjon. Ingen har vondt av noe de ikke vet, ikke du og jeg heller. Anonymkode: b566f...f02
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #36 Skrevet 26. september 2023 Har du hatt sex med kjæresten den siste mnd? Hvis ikke, så ta for gitt at når en fin anledning byr seg så vil han/hun være utro. Anonymkode: fb3ad...d53 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #37 Skrevet 26. september 2023 Det er bare shitfolk som er utro. Nuff said. Anonymkode: 86d80...ec0 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #38 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei, min verden er ikke perfekt slik som hos alle andre. Likevel klarer riktig nok mange å ikke være utro. Når det er sagt; hva med konsekvenstenkning? Hva vil være konsekvensen hvis hun finner ut av det? Du kan ikke med hånda på hjertet si at du bryr deg hvis du bevisst gjør noe sånt bak ryggen hennes. Greit nok, det kan hende du bryr deg LITT om henne, men alt tyder på at du bryr deg mer om deg selv. Dine behov trumfer hennes følelser. Jeg tror nok majoriteten ville ha blitt forlatt fremfor å bli bedratt. Anonymkode: 27039...790 Synes du trekker litt forhastede konklusjoner. Når man ikke selv ønsker sex i forholdet, så bør man kanskje gi partner et valg mellom lev med meg men ikke forvent sex, gå hvis du vil ha et samliv og kjæresteforhold med sex, eller ha deg på si. Er selv en kvinne som har mistet lysten (håper den kommer tilbake da), jeg tvinger ham ikke til å bli, men håper han blir, dog føler jeg med ham; at han lever med et udekket behov. Om han har seg på si, så er det ingen vei tilbake, men vil neppe bryte opp umiddelbart. Synes ikke jeg kan kreve at han lever resten av livet i sølibat heller. Anonymkode: deb76...b02 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #39 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Synes du trekker litt forhastede konklusjoner. Når man ikke selv ønsker sex i forholdet, så bør man kanskje gi partner et valg mellom lev med meg men ikke forvent sex, gå hvis du vil ha et samliv og kjæresteforhold med sex, eller ha deg på si. Er selv en kvinne som har mistet lysten (håper den kommer tilbake da), jeg tvinger ham ikke til å bli, men håper han blir, dog føler jeg med ham; at han lever med et udekket behov. Om han har seg på si, så er det ingen vei tilbake, men vil neppe bryte opp umiddelbart. Synes ikke jeg kan kreve at han lever resten av livet i sølibat heller. Anonymkode: deb76...b02 Man kan ikke tvinge frem sexlyst og det er da vel ingen som tvinger noen til å være i forhold med en? Skjønner godt at man ikke ønsker å leve livet i sølibat hvis man har sexlyst, men da får man selv ta et valg om å bli eller gå. Velger man å bli holder man underlivet sitt for seg selv. Velger man å gå kan man dele underlivet sitt med hvem man måtte ønske. Ønsker man å dele underlivet sitt med andre og samtidig beholde partneren sin må man snakke med partneren sin FØRST. Skjønner ikke helt hvor du leser at jeg mener folk skal tvinges til sølibat? Hvis jeg hadde manglende sexlyst og min partner la frem forslaget om å ha sex med andre, hvor jeg mest sannsynlig ville sagt at det ikke hadde vært greit, hadde han fått valget om å bli eller gå. Skal aldri tvinge noen til å være sammen med meg, men jeg forventer at hvis han VELGER å være sammen med meg, så respekterer han grensene vi har i forholdet vårt. Jeg forventer at han respekterer meg. Anonymkode: 27039...790 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #40 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er jo kun et svik om man har en naiv forestilling om seksuell eksklusivitet. Jeg har seksuelle forhold med andre jenter fordi jeg liker å treffe nye mennesker og ha sex med attraktive deilige jenter. Det er ikke værre enn det. Handler kun om sex, og det har vi full enighet om hjemme. Det påvirker hverken økonomien vårs, husholdning eller oppdragelse av barn. Så det er win/win for alle. Anonymkode: 09bb9...6e4 Da er det jo ikke utroskap. Synes forøvrig at et slikt forhold høres interessant ut og kanskje nøkkelen til å lykkes i forhold. Anonymkode: cfd78...e21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå